MS Windows
briani 27239
Hvis bundkortet blir skiftet,hvad så ?
Fra : M@B

Dato : 19-06-05 08:17

Hej.
Bundkortet er brændt af på min nr 2 PC.
Hvad med windows når jeg får et nyt kort i?
Kan jeg bare sætte HDèn til og så booter den op
som før,eller skal jeg ind i bios og ændre noget?
Sklal lige siges at HDèn og alle data er inktakt.

Mvh Michael.

Fra : Peter Kjær

Dato : 19-06-05 08:24

> Hvad med windows når jeg får et nyt kort i?
> Kan jeg bare sætte HDèn til og så booter den op
> som før

Kun hvis du køber det samme bundkort.

Du kan naturligvis være heldig (det har jeg været et par gang) hvor den
startet op og bare skal have nogle nye drivere installeret...men vær ikke
overasket hvis du skal til at installere windows på ny.

--
/Peter
www.dacor.dk - Dykning i Danmark

Fra : Edmund

Dato : 19-06-05 08:48

Peter Kjær wrote:

> [...]
> den startet op og bare skal have nogle nye drivere installeret...men
> vær ikke overasket hvis du skal til at installere windows på ny.

Jeg viile tage backup af disken inden jeg forsøgte, med f.eks Ghost,
Drive Image, eller de diskklonings-værktøjer som harddiskfabrikanterne
har til download.

Ellers vil det bedste være at køre en reperations-installation med boot
via XP CD.
Lad være med at vælge den reparationsmulighed via genoprettelseskonsol
som XP CD´en kommer med, men vælg instal, så kommer man senere til den
rigtige mulighed for at reparere.

Der er mange indlæg om dette emne i
dk.edb.hardware.drev
dk.edb.hardware.bundkort
--
Mvh Edmund

Fra : M@B

Dato : 19-06-05 09:14

--------------------

> [...]
> XP CD´en kommer med, men vælg instal, så kommer man senere til den rigtige

------------------------
Tak for det.
Prøver også lige at smutte over i de NGèr du omtaler.

Mvh Michael.

Fra : Rado

Dato : 19-06-05 09:18

On Sun, 19 Jun 2005 09:16:45 +0200, "M@B" <laimic@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>som før,eller skal jeg ind i bios og ændre noget?
>Sklal lige siges at HDèn og alle data er inktakt.

Så vidt jeg ved skal man blot boote på CD'en første gang man starter
op og så vælge reparation.

Om det virker altid skal jeg ikke kunne sige. Jeg ville nok vælge at
lave et image af systemet samt backup af alle andre data på disken
først, for en sikkerheds skyld.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : John T.

Dato : 19-06-05 11:11

> Så vidt jeg ved skal man blot boote på CD'en første gang man starter
> op og så vælge reparation.
> Rado

Jeg har gjort det nogle gange som beskrevet her over,
og det har virket hver gang.
John