Varmt kølevand...
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 18-06-05 23:08

Min 20 HK Mercury synes jeg er begyndt at spare på kølevandet... sommetider
bliver det så varmt i strålen - som sommetider da osse er lidt "slap i
det" - at det næsten koger når det kommer ud.

Skal jeg ha ny impeller eller hvad er det for noget? Eller skal jeg bare gi
den noget trykluft i hullet for at få evt skidt eller snavns væk?

Den kører ellers helt fint...

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 19-06-05 06:38

> [...]
> det" - at det næsten koger når det kommer ud.
>
> Skal jeg ha ny impeller eller hvad er det for noget?

Det lyder som en fornuftig konklusion, at skift den inden stemplerne sætter
sig.

Mvh
Leon

Fra : Joerlund

Dato : 21-06-05 17:30

Blæs ikke med trykluft på dyssen i skjoldet.... Så blæser du jo bare skidtet
tilbage i systemet !
Men.... Fjern mavebæltet og afmonter den sorte slange der sidder fast på
dyssen i bund skjoldet.

Så tager du trykluft pistolen og blæser dyssen fra hver side... DER sidder
ofte salt aflejringer.
Prøv så lige at starte motoren, for at se hvor meget vand der kommer ud af
slangen, inden du montere den
på dyssen igen. Hvis ikke strålen er så kraftig, er det sikkert impelleren
der er slidt !

Jeg har flere gange oplevet at det bare var dyssen der var tilstoppet !!

--
Denne mail er checket med
Norton Antivirus 2004.

Med venlig hilsen
Lasse Tolderlund Jørgensen
joerlund-@mail.dk

Fjern - i Email adresse. !

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-05 19:15

"Joerlund" <joerlund@mail.dk> skrev

> Jeg har flere gange oplevet at det bare var dyssen der var tilstoppet !!

Det kan det ikke være i dette tilfælde da han selv nævner at vandet nærmest
koger når det kommer ud, ergo må motoren mangle kølevand. Det har slangen
til sladrestrålen ingen indflydelse på.

Som Leon rigtigt siger skal han sansynligvis have en ny impeller.

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!