Lille Klein har ondt i maven
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 18-06-05 13:05

in kære lille Klein har ondt i maven. Det startede lidt i går, hvor han
klynkede lidt, men ellers var der ikke noget. Han ville dog ikke ligge og
sove hos mig i aftes som han plejer. Men her til morges vågnede jeg ved
hans
høje mjauven og jeg kunne hører der var noget galt. Else havde lige taget
ham ind, da jeg stod op. Jeg fandt ham pivende inde på gulvet. Jeg kunne
godt forstå der var noget galt med ham. Vi kunne slet ikke tage ham op, og
rører ham bagved så var den helt galt. Vi startede med at give ham en
ormkur. Så snakkede jeg med dyrlægen, der kom med mange forelsag, fra en
byld til en dårlig ryg. Men vi satte ham på diæt og lod ham blive inde.
Jeg
holdt øje med ham, og opdagede at når han klynkede skulle han på
kattebakken, og der kunne jeg godt se det var næsten det rene vand.
Dyrlægen
siger vi skal bare se tiden an, for vi har en regning hos ham, for vi har
mange dyr, men vi har for 7-8 år siden aftalt at betale et beløb hver
måned
og så kunne vi altid komme, vi satte så beløber op, hvis der i en periode
havde været mange syge dyr. Nu har dyrlægekliniken så haft indbyrdes
problemmer og den ene har overtaget det hele, og købt sine medejere ud. Så
var jeg dernede med Afroditte, der var blevet gravid trods p-piller, og
ikke
kunne føde selv. I første omgang var alt okay, men så kom ham der havde
købt
sin medejere ud og ville snakke med mig. Han ville have 1000 kr. med det
samme. Det havde vi ikke og jeg sagde vi havde jo den faste aftale, men så
svarede han at så kunne de jo bare aflive Afroditte. Jeg svare meget meget
vred, det gør du ikke så tager jeg hende med hjem igen. Jeg måtte så love
vi
skal betale det vi skylder ud og må ikke have løbende konto mere. Sådan en
.... Nå, men derfor kan vi ikke bare komme ned med lille Klein. Nu ved vi

det er maven, så han er på diæt, A 38 og vand og intet andet. Og lige nu
har
han for ½ time siden igen haft diare og er nu endelig faldet i søvn. Vi
lader ham så vidt muligt være, men holder hele tiden øje med ham, og han
kommer ikke ud, før han er i orden igen. Har I nogle erfaringer med om det
kan være orm der driller. Klein er en lille hittekilling, vi fandt den 1.
december helt alene ude på en landevej. Ingen missemor, ingen menesker, så
vi tog ham med hjem. Han har været meget syg, men luftvejsinfektion, der
først stoppede efter to penecilin kurer, og jeg syntes han nu endelig var
ved at blive helt frisk, og så dette. Min stakkels lille Klein. Efter
dyrlægen dengang har vi regnet os frem til han er mellem 6 og 7 måneder.
Jeg håber I har gode råd om hvordan jeg får ham rask og frisk igen. Min
lille stakkels engel.
Mange hilsner
Alice
Pas på Jer selv, hinanden, dyrene og naturen
www.alice-trauelsen.dk
www.alice13.dk (Forum for Kroniske syge)
www.sf-langeland.dk

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 18-06-05 13:49

Hej Alice

Jeg er forbavset og lidt gal over at din dyrlæge siger nej til at kigge på
katten, ubetalte regninger eller ej! Jeg ville straks ringe til en anden
dyrlæge og få ham til at kigge på katten, for når den ligefrem ligger og
miaver synes jeg det lyder slemt -- Jeg synes ikke at diaree skulle give
disse klagende symtomer?

Hilsen Pia

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 18-06-05 14:07

Pia Lihme Petersen skrev i en meddelelse...

> [...]
> dyrlæge og få ham til at kigge på katten, for når den ligefrem ligger og
> miaver synes jeg det lyder slemt -- Jeg synes ikke at diaree skulle give

Ja, jeg vil sige ligesom Pia. Skynd dig at finde en anden dyrlæge og kom
afsted med lille Klein. Når han ligefrem miaver for at gøre opmærksom på at
han er ondt, må der være noget galt. Den eneste gang en af mine har miavet
og pebet af smerte havde hun fået en blodprop - og det gjorde altså nas.

Og så synes jeg for øvrigt din dyrlæge skulle skamme sig. Lige meget hvor
megen gæld ens "kunder" har, har man som dyrlæge først og fremmest ansvar
for dyrene og for at de kommer i behandling når de har det skidt. Og så er
jeg da for resten ligeglad med at han tilsyneladende lader det gå ud over
dig, at hans partnerskab gik i vasken og at økonomien måske ikke har det så
godt. Det er stadig ingen undskyldning for pludselig at kaste etik og moral
i skraldespanden. Og det må du gerne hilse ham og sige.

Der krydses poter, haler og fingre for Klein her i Randers.

Mvh Tina, Gizmo, Freya og Devi
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Denise

Dato : 18-06-05 14:19

Hej Alice
Jeg synes du alligevel skulle forlange at dyrlægen kigger på ham. Ellers
synes jeg du skal finde en anden, hvis det er noget der kræver behandling,
skal det jo helst ikke trække ud, så bliver problemerne bare værre.
Jeg ved ikke rigtigt hvordan det er, måske andre kan hjælpe, men du kan da
vist søge om tilskud til dyrlægeregninger hvis du har problemer. Prøv
Kattens Værn eller Dyrenes beskyttelse. Snak med dem mandag og hør hvad de
siger. Og forlang at nogle kigger på missen hurtigt, det skal jo ikke gå ud
over en mis, fordi man ikke lige har pengene her og nu.
God bedring med lille Klein.

--
Hilsen Denise

Fra : Bettina Hansen

Dato : 18-06-05 16:13

Hej Alice

Alice Trauelsen wrote:
> Nu ved vi så det er maven, så han er på diæt, A 38 og vand og intet andet.

Nu skriver du jo at du har mange dyr, så jeg tænker på om du måske har
noget ZooLac liggende? (Det har jeg nemlig altid til mine chinchillaer).
Det er en levende bakteriekultur på tube - og det er intet mindre end
genialt til dårlige maver :)

Hvis du ikke har det kan du måske få det på apoteket hvis du har et
større apotek i nærheden. Men det er lidt dyrt (omkring 200 kr for en
tube mener jeg, men en tube rækker jo til mange gange - husk blot at den
*ikke* må opbevares i køleskabet for så dør bakterierne).

God bedring til den lille mis.

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Johny Pedersen

Dato : 19-06-05 15:36

Hej Alice. Prøv Henning Larsen oppe på Engdraget i Rudkøbing. Han er
ihvertfald til at snakke med...

Johny Pedersen

Fra : Alice Trauelsen

Dato : 20-06-05 09:59

Tak for de gode råd. Han har det nu lidt bedre. Jeg ringede til
vagtdyrlægen
og fik en snak med hende, gudskelov en dyrlæge der tænkte på dyrene. Lille
Klein kom på diæt og blev sat på penecelin piller, samt fik ormkur.
Allerede
efter nogle timer, peb han mindre af smerter. Hans mave er stadig lidt
ustabil, men dog bedre. Else mener at der også er kommet orm ud. (Jeg kan
ikke se). Lige nu har han for første gang fået lov at komme ud, og det går
godt. Han er også blevet mere sulten men han er på ris nu, får jeg tør
ikke
helt give ham kattemad endnu, de før tørfoder, fordi der jo er en hel
flok.
Faktisk er der 13 gårdkatte og så Klein og Elvis der begge er hittekatte,
og
efter hvad vi ved fra de naboer omkring hvor vi fandt dem, er de begge sat
ud af en bil. Elvis kom hurtig til hægterne igen, han var heller ikke så
medtaget som Klein da vi fandt ham, og han er fra et sommerkuld, medens
Klein antagelig er født midt i november, efter dyrlægen. Elvis kunne spise
selv, men Klein havde lidt problemer i starten og havde luftvejsinfektion,
da vi fandt ham, var ved dyrlægen to gange, og på to gange penecelin, for
at
få hosten væk, og det lykkedes. Så selvom det lille Puds ikke er på toppen
endnu kan vi da se fremskridt.

Fra : Denise

Dato : 20-06-05 11:26

Hej Alice

Det var godt at høre, at du fik hjælp til Klein. Krydser fingre for at Klein
fortsat bliver bedre

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-06-05 11:52

Det lyder godt at han har det bedre :)
Du ved sikkert godt det her, men hvis han får penicillin eller andet
antibiotika kan han risikere at få tynd mave af det - det behøver ikke
være et tilbagefald af hans mavesygdom. Det er en rigtig god ting at
have Zoolac i baghånden til at rette op på balancen efter en
penicillin-kur. Det fås på apoteket eller hos dyrlægen og de fleste
katte elsker det :)
Jeg ville starte forsigtigt med at give ham mad igen. Kogt hvid fisk
eller kogt kylling de første dage. Dine andre katte kan jo bare få en
smagsprøve med - eller måske lille Klein kan spise alene et par dage,
hvis det andet bliver for stor en udskrivning ;)
Fortsat god bedring med lillepusset.

--
Knus fra Ann R