Celle info
Fra : jso

Dato : 02-06-01 14:38

Jeg har læst med i baggrunden for at se om jeg kunne få svar på mit
spørgsmål, det har jeg ikke fået så nu spørger jeg, formentlig dumt, men man
skal lære så længe men lever .
Spørgsmålet lyder; " hvorfor er sendermasten ikke vist konstant"?. Der er
lange perioder, hvor der intet er vist, selv om alle bjælker er vist til
forbindelsen. Den står og skifter mellem 2 a 3 sender, selv om den ene
faktisk ikke skulle kunne nås.

Hilsen
Jørgen

Fra : GSM-celleinformation~

Dato : 17-06-01 19:06

On Sat, 2 Jun 2001 15:37:32 +0200, "jso" <jso@c.dk> wrote:

>Spørgsmålet lyder; " hvorfor er sendermasten ikke vist konstant"?. Der er
>lange perioder, hvor der intet er vist, selv om alle bjælker er vist til
>forbindelsen.

Kære Jørgen.

GSM-senderens celleinformation udsendes ikke konstant -
celleinformation udsendes hvert 30. sekund.

Når du oplever lange perioder, hvor du ikke har nogen
celleinformation i displayet, så skyldes det, at din mobiltelefon
befinder sig i et område, hvor der er flere sendere som "flokkes" om
at give det kraftigste signal til din mobiltelefon. I situationen er
ingen af GSM-senderne konstant kraftige nok , og da disse kun udsender
celleinformation hvert 30. sekund, så kan der opstå lange perioder,
hvor der intet sker. Dette er et kendt fænomen.

Endelig kan det også skyldes en fejl i telefonens software. Om det
skyldes det ene eller det andet , skal jeg ikke kunne sige. Du kan
evt. spørge mobiltelefon-serviceværkstedet, om de har nogle kendte
softwarefejl på dette problem.

Med venlig hilsen

GSM-CELLEINFORMATION FOR LOLLAND-FALSTER & MØN
Bent Andersen

Homepage:
http://www.gsmcelleinformation.dht.dk
http://www.gsmcelleinformation.yum.dk