er der nogen forskel på 64 bit kontra 32
Fra : Lars K.

Dato : 18-06-05 08:38

da jeg er ved at sammensætte en ny computer er jeg kommet i tvivl om det kan
svare sig at købet en atlohn 64, eller om det er spild af penge da jeg køre
med xp pro alm., for jeg vil ikke ud og købe 64 bit versionen, er der nogen
forskel i hastigheden, når man ikke har 64 bit styresystem, kan det mærkes
på programmerne generelt

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 10:18

Lars K. wrote:
> [...]
> forskel i hastigheden, når man ikke har 64 bit styresystem, kan det mærkes

Microsoft har et tradein program hvor du kan få byttet din 32bit windows
til 64 bit gratis (ok, du skal betale for at få sendt CD'en, men det er
småting)

derudover, så ja... Athlon64 er en voksen platform du med ro i sindet
kan købe.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-06-05 11:09

"Lars K." <Ingen@adgang.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> versionen, er der nogen forskel i hastigheden, når man ikke har 64 bit
> styresystem, kan det mærkes på programmerne generelt

Så snart programmerne skrives til understøttelse af de 64bit (at OSet er
det alene er ikke nok), så vil der kunne mærkes forskel.

Husk ved brug af 64bit OS at holde alle driverne i 64bit, hører desværre
om for mange mennesker som henter evaluation versionen fra Microsoft og
påstår den har fejl, som dog skyldes de sidder og installerer systemet med
32bit drivere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-06-05 13:25

Lars K. wrote:

> da jeg er ved at sammensætte en ny computer er jeg kommet i tvivl om det kan
> svare sig at købet en atlohn 64, eller om det er spild af penge da jeg køre
> med xp pro alm.,

Nu er en Athlon64 også ret stærk til 32 bit programmer, så at du vælger et
32 bit OS er ikke en direkte ulæmpe.

--
Mvh. Lars

Fra : Brian Lund

Dato : 18-06-05 18:01

> Nu er en Athlon64 også ret stærk til 32 bit programmer, så at du vælger et
> 32 bit OS er ikke en direkte ulæmpe.

Jeg vil mene at det slet ikke er en ulempe overhovedet, for den er hurtigere
end en Barton f.eks. og billigere end en tilsvarende hurtig P4 (begge i 32
bit mode)! - Så uanset om man kører 32 eller 64 bit OS er der ikke gået
penge til spilde! :)

Brian

Fra : Lars K.

Dato : 18-06-05 18:02

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bit mode)! - Så uanset om man kører 32 eller 64 bit OS er der ikke gået

Fint, takker for svarene, så ved jeg hvad jeg skal have