spørgsmål ang. tæller i FP2003
Fra : Jacky Hansen

Dato : 17-06-05 23:08

Hej NG...

Jeg har lige et spørgsmål ang. tælleren som er i FP2003. kan man på nogen
måde gøre så den ikke regner mine egne besøg med ? Det er for at få et mere
realistisk billede af antal besøgende, så alle de besøg jeg selv gør for at
se om de opdateringer jeg har lavet ser ok ud, samt når man checker
gæstebogen for at se om der er nogen der har skrevet.

Mvh
Jacky

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-06-05 11:50

Jacky Hansen skrev:

>Jeg har lige et spørgsmål ang. tælleren som er i FP2003. kan man på nogen
>måde gøre så den ikke regner mine egne besøg med ?

Nej, og det er meget simpel tæller, som ikke er meget værd.

Hvis den samme bruger går frem og tilbage til siden med tælleren,
så vil det tælle som et nyt besøg, så det fortæller ikke meget om
antal besøgende.

Brug en ekstern, f.eks. http://zipstat.dk
--
Knud

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 18-06-05 20:29

> [...]
>
> Hvis den samme bruger går frem og tilbage til siden med tælleren,
> så vil det tælle som et nyt besøg, så det fortæller ikke meget om

Hvis siden hentes fra cachen tælles der ikke, hvis siden tvinges til at
opdateres tælles der op, Tælleren er hverken ringere eller bedre end de
øvrige løsninger. Den løsning som TDC og de fleste danske udbydere tilbyder
har nøjagtig den samme "fejl" men også på den kan man undgå tælling på
reload.

Jeg har endnu ikke set en eneste løsning der udelukkede en IP adresse fra at
blive talt med.

Så ind til videre, så er svaret vist at det er ikke muligt. Men det er en
interessant programmeringsopgave at lave en tæller der kun registrerer
regulære hits og udelukker ejerens egne besøg.

Det link du refererer til har en begrænsining på 1000 hits pr dag, hvilket
diskvalificerer det i mine øjne. Hvis en tæller eller et statistik program
skal have nogen værdi så skal der ikke være begrænsninger selv hvis man vil
betale for det er der en begrænsing på 2000 hits pr dag. Der findes danske
sider der har langt højere hitsrates end 2000 pr dag.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-06-05 20:43

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

>Hvis siden hentes fra cachen tælles der ikke, hvis siden tvinges til at
>opdateres tælles der op.

Det gør den ikke hos mig, jeg har sat browserne til at opdatere
siderne ved hvert besøg og det har andre sikkert også.

>Det link du refererer til har en begrænsining på 1000 hits pr dag, hvilket
>diskvalificerer det i mine øjne.

Ja, mon spørgeren har så mange besøgende?

Har man det, så kan man sikkert også godt betale sig til langt
bedre statistikløsninger.
--
Knud

Fra : Jacky Hansen

Dato : 18-06-05 22:36

> [...]
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.

Hej Knud.

Tak for linket. Det rækker fint til mig, og du har ret, 1000 hits på en
hjemmeside der primært er til familien, med lidt dagbog og billeder, er nok
ønsketænkning, så interessant er vores liv heller ikke.

Fortsat god aften

Mvh
Jacky