Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Coolpix S1 og S2, eksponeringer.
Fra : henrik

Dato : 17-06-05 20:52

Hej gruppe

Til min store undren fandt jeg ikke nogen eksponeringer
taget med de to nye kompactkameraer Coolpix S1 og S2 efter nogen tids søgen
på internettet. Kan nogen vise mig nogle gode eksponeringer taget med disse
eller i hvrt fald bare med S1. Kameraet har vist et ret godt objektiv men
jeg vil gerne se nogle billeder taget med det på min puter.

venlig hilsen
henrik

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 17-06-05 21:27

DCResource har testet Nikon Coolpix S1, og de er ikke imponerede:
http://www.dcresource.com/reviews/nikon/coolpix_s1-review/index.shtml.

Der følger et galleri med billeder taget med kameraet med:
http://www.dcresource.com/reviews/nikon/coolpix_s1-review/gallery.shtml.

/Kasper

Fra : henrik

Dato : 18-06-05 07:49

Jeg var inde på www.nikon.dk og www.akam.dk og kunne ikke finde deres
referenccebilleder så det er kun godt du fik sat tingene på plads.
Billederne viser at det ikke er det værste skidt til den pris. S2 er bare
det samme lidt mere vejrbestandigt. Et andet kamera jeg venter på er et nyt
fra Olympus mü med 7 millioner pixels. De er lige på trapperne.
med venlig hilsen henrik

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 18-06-05 15:46

Hvis du vil se mere, så opdagede jeg lige, at Imaging Resource også
har et review klar:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/CPS1/CPS1A.HTM

Der følger også her et galleri med:
http://www.digital-photography-resource.com/gallery/showgallery.php?cat=697

Fra : henrik

Dato : 18-06-05 21:17

Hej Kasper Garnæs
Jeg har nu fået fremvist Nikon Coolpix S2 ved en Nikonforhandler og det er
mere robust efter min mening og de havde kun fået det hjem allerede fordi
man var hovedforhandler af Nikon..
I øvrigt syntes jeg at denne sidste side er mere udførlig med
billedgallerier. Jeg vil kunne bruge begge dine forslag til yderliger
bedømmelse og udvælgelse af det rette kamera for mig. Der skal ikke herske
tvivl om når det gælder nyhederne må man gå til de store websider i
udlandet. Jeg håber man snart kommer med en vurdering af S2.
Tak for det jeg må se at komme videre.henrik