Bredbånd og Ne2
Fra : SirEL

Dato : 02-06-01 14:24

hejsa..

er der nogen der kan forklare/forenkle hvad forskellen mellem
TDC's bredbånd og ne2 er?

Jeg har nemlig bestilt Ne2, men har hørt noget om at det er billigere
men bredbånd's løsningen. Men efter at ha kigget lidt på tdc's hjemme-
side, så er jeg ikke blevet klogere..

er der en venlig sjæl der kan hjælpe???

Lars Ardahl
-
..

Fra : Søren Blom

Dato : 02-06-01 14:38

Ren teknisk kan jeg ikke forklare dig hvad forskellen er, men økonomisk, så
skal du selv købe Routeren hvis du vil bruge TDC Bredbånd frem for NE2.
Derudover, så er abonemts afgiften for din telefon indeholdt i den pris du
betaler for din TDC Bredbånd.

Ret mig, hvis jeg tager fejl.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 02-06-01 14:52

> [...]

> Derudover, så er abonemts afgiften for din telefon indeholdt i den pris du

Hvis man nu f.eks gerne vil have tre maskiner på nettet. Kan man umidlbart
gøre det med Bredbånd, altså uden at købe en router men blot bruge i hub man
har i forvejen? Hvad med NE2, hvor mange maskiner kan der sættes på den
forbindelse

Mvh

Dennis Thode Nielsen

Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 02-06-01 14:55

"Dennis Thode Nielsen" <thode@thode.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> har i forvejen? Hvad med NE2, hvor mange maskiner kan der sættes på den

lige en tilføjelse. Jeg mener, så man ikke skal bruge en server til at dele
forbindelsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-06-01 17:41

"SirEL" <SirEL@Wallin.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har nemlig bestilt Ne2, men har hørt noget om at det er billigere
> men bredbånd's løsningen. Men efter at ha kigget lidt på tdc's hjemme-

Rent teknisk er der den fordel at ved BredBånd der kan du bare sætte
modemmet til din hub, så vil modemmet udele fra 2IPadresser som der er
*rigtige* ipadresser( du kan købe dig til 4 ekstra det koster 20kr/måned).
Dvs de eksisterer ude på internettet uden noget NAT imellem.
Med NE2 der følger der en router med du selv må lave indstillinger i men den
kører NAT. Dvs at den kan oversætte en masse ip adresser intern til en. Så
på internettet kan ser det ud som om det kun er een computer der er på
nettet.
Der er så noget bøvl med ICQ hvor man skal til at indstille nogle ting i
routeren , det skal man ikke med BB.

Hvad der så lige passer præcis til dig skal jeg ikke kunne sige dig.

/Dennis

Fra : SirEL

Dato : 03-06-01 17:45

Mit behov ligger i at lave en Counter-strike server + måske noget FTP.
hvilken løsning passer så bedst???

// Lars

--
..
Dennis Pedersen <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev i en

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-06-01 20:54

> Mit behov ligger i at lave en Counter-strike server + måske noget FTP.
> hvilken løsning passer så bedst???

Hvis du ikke har mere end 2 computere i hjemmet og opsætning af router ikke
siger dig det fjerneste så passer BB dig nok best.
Derimod hvis du vil bruge lidt tid på at få routeren til at spille og der af
og til kommer en invasion af huset med hungrende Counterstrike spillere så
bør du vælge NE2 da du med BB skal ud i noget grimt software deling af dit
internet...

/Dennis

Fra : SirEL

Dato : 03-06-01 22:10

jeg har godt nok kun 2 computere.. men som du også siger,
så sker det at huset bliver til et LAN-party sted... Routeren
kan jeg få en kammerat til at kigge på..

Kan jeg godt sætte en CS-server op på Ne2 som andre udefra kan joine?
+ sammentidig at personer fra LAN også kan joine???

// Lars

--
..
Dennis Pedersen <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev i en

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-06-01 22:31

> jeg har godt nok kun 2 computere.. men som du også siger,
> så sker det at huset bliver til et LAN-party sted... Routeren
> kan jeg få en kammerat til at kigge på..

Ingen problemer der så :)

> Kan jeg godt sætte en CS-server op på Ne2 som andre udefra kan joine?
> + sammentidig at personer fra LAN også kan joine???

Sagtens.

/Dennis

Fra : SirEL

Dato : 04-06-01 12:34

Mange tak for svarene...

Så vil jeg ikke ændre på min bestilling...

// Lars

--
..
Dennis Pedersen <mig@NOSPAMjyde.dk> skrev i en