Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik: Marina by night
Fra : Anders Lund

Dato : 17-06-05 15:33

Jeg tog følgende billede i Juelsminde i sidste weekend.
42b20e66$0$707$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
(det ligger også på fotokritik
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=155247)

Hvad siger i? Forbedrings forslag?

mvh
Anders Lund

Fra : Jacob

Dato : 17-06-05 16:10

"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tog følgende billede i Juelsminde i sidste weekend.
> [...]
Måske er det bare mig. men jeg syntes at billedet virker som om der er meget
støj i det. det kan jeg slet ikke have. jeg tror også det ville have godt af
en tur gennem en fotoshop så der bliver sat fut til nogle af alle farverne.
men jeg kan godt se at det er et besværligt billede. man skal passe på at
det ikke kommer til at ligne et daglys billede til forveksling.
jeg fik et tip om at vandet bør slutte 1/3 del fra toppen. det tror jeg også
ville hjælpe dig. man skal dog så huske at få gadelampen med.

jacob

Fra : .J.S...

Dato : 17-06-05 16:57

"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tog følgende billede i Juelsminde i sidste weekend.
> [...]

Æv, nu troede jeg lige det var en pige som hed Marina...

Horisonten er lidt småkedelig, måske du skulle have ladet lygtepælen og
himlen fylde mere ?

mvh/JS.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-06-05 18:29

Anders Lund wrote:

> Hvad siger i? Forbedrings forslag?

Tja... det er gabende kedsommeligt, tryk på delete-tasten...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders Lund

Dato : 17-06-05 18:33

> Tja... det er gabende kedsommeligt, tryk på delete-tasten...

YES!.. endelig skete det... Den skæbne har jeg længe ventet på. Tak Niels.

Mvh
Anders Lund

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-06-05 18:58

In article <42B3083F.6030309@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Tja... det er gabende kedsommeligt, tryk på delete-tasten...

Nu er der ingen tvivl længere. Den ægte NRE er tilbage.
Denne fantastiske og sublime måde at give positiv kritik på finde
ikke hos andre.

Fra : Morten

Dato : 17-06-05 19:46

Jah, forsøg at få billedet til at minde om dette:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/vaerebro_aa/image/vaerebro_aa-070.jpg
Det kan du lære noget af.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-06-05 22:41

Morten wrote:
> Jah, forsøg at få billedet til at minde om dette:
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/vaerebro_aa/image/vaerebro_aa-070.jpg
> Det kan du lære noget af.

LOL !!! Shit et ringe billede, men det er vel godt bare fordi NRE har
taget det

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-06-05 05:51

In article <42b3434f$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> LOL !!! Shit et ringe billede, men det er vel godt bare fordi NRE har
> taget det

Det er stock photos. Og det kunne jo være at der var kunder der ledte
efter billeder med lav opløsning, udbrændt højlys og manglende skarphed.

Fra : Gert Medom

Dato : 18-06-05 07:04

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
>>
> Det er stock photos. Og det kunne jo være at der var kunder der ledte
> efter billeder med lav opløsning, udbrændt højlys og manglende skarphed.

Har svært ved at c hvem det skulle være. Evig glemsel er ikke altid en
dårlig skæbne

Men for at vende tilbage til det oprindelige billede: Jeg tror det ville
have været bedre med skyfri himmel, måske en enkelt sky. Så vidt jeg kan c
Exif er det taget på fuld tele. Kunne det ikke laves som vidvinkel
billede?
Måske lidt tættere på og lidt til venstre så lygtepælen får betydning i
billedet og du undgår pælen i vandet, der vist ikke bidrager..

/ Gert

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-06-05 08:34

Povl H. Pedersen wrote:
> Det er stock photos. Og det kunne jo være at der var kunder der ledte
> efter billeder med lav opløsning, udbrændt højlys og manglende skarphed.

Ups! Sorry! Havde jeg ikke lige tænkt på. My bad

Fra : Michael Birkmose

Dato : 18-06-05 10:48

> Jah, forsøg at få billedet til at minde om dette:
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/vaerebro_aa/image/vaerebro_aa-070.jpg
> Det kan du lære noget af.

Hej Gruppe!

Tjah nu har jeg kigget med her i et godt stykke tid og også postet
indimellem selv. Og selvfølgelig har det været svært at overse NRE's posts
og hans meget direkte stil.

Men jeg vil altså godt lige sige at bare fordi man selv har taget nogle
dårlige billeder (som f.eks ovenstående billede på photo-gallery) så skal
det vel ikke holdes imod en når man giver kritik?

Jeg ved godt at NRE's kritik ofte er meget direktre og ikke videre
konstruktiv. Og det er jo nok det der giver anledning til at man bringer
nogle af hans billeder ind i diskussionen. Selvom det ikke burde være sådan?

Så det jeg prøver på at sige er at man vel godt kan give kritik, uanset hvor
gode/dårlige ens egne billeder måtte være? Og at ens egne billeder vel ikke
bør drages ind i diskusisonen af andre end en selv?
Mine venner som ikke interesseret sig for foto giver mig glimrende kritik.
Jeg holder da heller ikke deres billeder imod dem når de giver mig kritik?

Nå men når det er sagt vil jeg give NRE ret i at dette billede virker
forholdsvist kedeligt. Jeg tror det du gik efter var himlen, og den er da
også flot. Men jeg synes ikke at himlen kan stå alene i dette billede, og
den tilfældige komposition i resten af billedet dræber det lidt for mig.

Et andet råd hvis du godt kan lide at tage landskabs billeder ved lavt lys
kunne være at anskaffe dig et fotostativ, så du ikke behøver at skyde ved
f/4.5 og iso 800.

Mvh
Michael Birkmose

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-06-05 10:54

Michael Birkmose wrote:
> Jeg ved godt at NRE's kritik ofte er meget direktre og ikke videre
> konstruktiv. Og det er jo nok det der giver anledning til at man bringer
> nogle af hans billeder ind i diskussionen. Selvom det ikke burde være sådan?

De er da heldigvis en holdning ingen kan forhindre dig i at have.

> [...]
> Jeg holder da heller ikke deres billeder imod dem når de giver mig kritik?

Hvis man mener andre folks billeder er et "talentløs knipseri", så
skulle man sgu gerne selv kunne fremvise noget der er et "talentfuld
knipseri".

> [...]
> den tilfældige komposition i resten af billedet dræber det lidt for mig.

Enig i at det er et kedeligt billede, men derfra og så til at sige brug
"delete knappen", "talentløs knipseri" eller lign., er der imho en
verden til forskel. Det er fint nok at give kritik, men jeg mener den
skal være konstruktiv. Der er forskel på at bede om en mening og kritik.
Meninger er subjektive og kan derfor ikke diskuteres. Kritik skal på den
ene eller anden måde være konstruktiv og kunne argumenteres for.

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-06-05 13:35

Thomas Schreiber skrev:

> Hvis man mener andre folks billeder er et "talentløs knipseri", så
> skulle man sgu gerne selv kunne fremvise noget der er et "talentfuld
> knipseri".

Lige som man skulle være bedre tenor end Placido Domingo for at synes at
han er dårlig ?

> Der er forskel på at bede om en mening og kritik.
> Meninger er subjektive og kan derfor ikke diskuteres. Kritik skal på den
> ene eller anden måde være konstruktiv og kunne argumenteres for.

Synes jeg at et billede er dårligt eller godt, er det min mening.
Udtrykker jeg den, er det kritik. Så er det absurd at stille krav om at
den skal være konstruktiv eller skal kunne argumenteres for.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på: