MS Windows
briani 27239
XP vil bestemme hvor jeg gemmer billeder
Fra : Henning Lund

Dato : 17-06-05 13:00

Hvordan knækker jeg xp, den vil hver gang jeg vil gemme et billede,
bestemme at det skal være i mappen billeder, jeg vil gerne have dem på
skrivebordet, hvordan ændrer jeg det?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : John T.

Dato : 17-06-05 19:20

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvordan knækker jeg xp, den vil hver gang jeg vil gemme et billede,
> bestemme at det skal være i mappen billeder, jeg vil gerne have dem på
> [...]

I stedet for "GEM" så tryk "GEM SOM"
Så bestemmer DU hvor billederne skal gemmes !
Hilsen John

Fra : Henning Lund

Dato : 17-06-05 19:24

> I stedet for "GEM" så tryk "GEM SOM"
> Så bestemmer DU hvor billederne skal gemmes !
> Hilsen John

Joe men jeg ville gerne at skrivebordet var den første valgmulighed.

Fra : John T.

Dato : 17-06-05 19:55

> Joe men jeg ville gerne at skrivebordet var den første valgmulighed.
>
> --
> Mvh
> Henning Lund

Så vælger du da bare skrivebordet, men hvis det var mig så ville jeg
gemme billederne i en mappe og så lave en genvej på skrivebordet.
Jeg har lavet en temp. mappe hvor alle billederne bliver lagt i første
omgang,
bagefter bliver de så flyttet til de mapper hvor de hører til: huset, haven,
bilen
o.s.v.
Nu hører dette nok til foto-gruppen, så hvis du er i tvivl, så mail til mig,
Mail-addr. er ok
John

Fra : Henning Lund

Dato : 17-06-05 21:16

John T. skrev:

> Så vælger du da bare skrivebordet,

Nej jeg vil ikke, det kan ændres et eller andet sted i reg. databasen,
men hvordan kan jeg ikke huske.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-06-05 23:40

Henning Lund skrev:

> Hvordan knækker jeg xp, den vil hver gang jeg vil gemme et
> billede, bestemme at det skal være i mappen billeder, jeg vil
> gerne have dem på skrivebordet, hvordan ændrer jeg det?

Jeg mener, at TweakUI kan klare det.
Hvis du går ind under My Computer > Special Folders i TweakUI
og finder 'My Pictures' på listen, så kan du derefter klikke
på 'Change Location' og vælge den ønskede placering, som så
f.eks. kunne være skrivebordet.

Det skal dog siges, at jeg ikke er sikker på, om det virker med
den danske udgave af WinXP.

--
Hilsen
Madsen

Fra : John T.

Dato : 18-06-05 00:20

> [...]
> f.eks. kunne være skrivebordet.
>
> Det skal dog siges, at jeg ikke er sikker på, om det virker med

Hos mig (Dansk udgave) virker det ikke !
John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-05 00:43

John T. skrev:

> Hos mig (Dansk udgave) virker det ikke !

Så skal man nok den hårde vej med regedit.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
User Shell Folders.

Derinde ligger brugermapperne og stien til dem, som man så kan rette
til efter ønske.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Lund

Dato : 18-06-05 08:15

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> User Shell Folders.
>
> Derinde ligger brugermapperne og stien til dem, som man så kan rette

A takker for hjælpen.