MS Windows
briani 27239
Proceslinien og ikoner.
Fra : Henning Lund

Dato : 17-06-05 13:04

Når jeg genstarter min maskine engang imellem, så kommer de ikoner der
ligger nede ved uret som jeg har sagt der skal skjules frem igen og det
er p....irreterende når man nu en gang har bedt dem om at blive skjult,
er der en løsning på dette problem?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-06-05 23:40

Henning Lund skrev:

> [...]
> skjules frem igen og det er p....irreterende når man nu en gang
> har bedt dem om at blive skjult, er der en løsning på dette

Gid jeg kendte løsningen, for det irriterer også mig.

Et af de programmer, som det meget ofte sker med er DynDns-
updateren, som jeg har valgt at droppe af samme grund.

--
Hilsen
Madsen

Fra : emj

Dato : 18-06-05 01:43

Thomas G. Madsen skrev:

>Gid jeg kendte løsningen, for det irriterer også mig.
>
>Et af de programmer, som det meget ofte sker med er DynDns-
>updateren, som jeg har valgt at droppe af samme grund.

De skal fjerne fra Startup, så kommer de ikke sådan lige igen.
Et program som TuneUp utillities 2004 viser bedre end msconfig, hvad
der gemmer sig i startup. Den viser flere og den viser, om det er all
userers og/eller current users der har dem i startup..
Nu kommer de ikke sådan up igen, men sig straks i startup igen, men
aggressive programmer som RealAudio og Quicktime har den dårlige vane
at smide sig i startup, hvis de har været i brug.
Hilsen emj

Fra : Calle.

Dato : 18-06-05 08:46

Thomas G. Madsen wrote:
> Et af de programmer, som det meget ofte sker med er DynDns-
> updateren, som jeg har valgt at droppe af samme grund.

Hvor får man fat i det. Det lyder da til at være noget jeg kan bruge
--
Calle.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-05 11:43

emj skrev:

> De skal fjerne fra Startup, så kommer de ikke sådan lige igen.

Problemet her er, at det er programmer, som skal køre. WinXP er
bare ikke god til at huske, om ikonerne skal skjules eller vises.

--
Hilsen
Madsen

Fra : emj

Dato : 18-06-05 11:55

Thomas G. Madsen skrev:

>Problemet her er, at det er programmer, som skal køre. WinXP er
>bare ikke god til at huske, om ikonerne skal skjules eller vises.

Så kan du jo vælge "vis aldrig" ud for de ikoner, som irriterer dig
under Tilpas i egenskaber

Hilsen emj

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-05 11:43

Calle. skrev:

> Hvor får man fat i det. Det lyder da til at være noget jeg kan
> bruge

Der findes tilsyneladende flere programmer med det navn, men den
jeg har brugt, er denne:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/dyndns/dyndns.exe> (181 KB).

Problemet med den er så bare, at den hele tiden bliver synlig i
proceslinjen, selvom jeg har stillet den til 'Always hide' og
det sker formentlig fordi at der står <no name> ud for den inde
i 'Customize Notifications'-vinduet. Det sker dog også at andre
ikoner bliver hængende fremme, selvom jeg har stillet dem til
'Always hide'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-05 12:19

emj skrev:

> Så kan du jo vælge "vis aldrig" ud for de ikoner, som irriterer dig
> under Tilpas i egenskaber

Det er netop det jeg gør, men Windows glemmer den indstilling og
går tilbage til 'Vis altid' eller 'Vis når inaktiv' engang imellem.
Typisk i forbindelse med en genstart.

--
Hilsen
Madsen

Fra : emj

Dato : 18-06-05 13:58

Thomas G. Madsen skrev:

>Det er netop det jeg gør, men Windows glemmer den indstilling og
>går tilbage til 'Vis altid' eller 'Vis når inaktiv' engang imellem.
>Typisk i forbindelse med en genstart.

Sikke da noget discount
Hilsen emj

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-05 15:51

emj skrev:

> Sikke da noget discount

Billigt har det ikke just været, men det er noget skrammel. :)

--
Hilsen
Madsen