Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af D70s i netshop?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-06-05 09:29

1) Jeg overvejer kraftigt et D70s hus og har kigget på

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/292377S1-4_-d70s-nikon.html

hvor priserne jo er lavere end i Danmark.

Har I gode erfaringer med én eller flere af disse netbutikker?

2) Vil menuerne i kameraet være på engelsk anyhow?

3) Vil man kunne finde en dansksproget brugsanvisning ét eller andet sted.

4) Jeg har forstået at objektiverne fra mit F50 uden videre kan bruges -
right?
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 10:13

1) Har handlet med den øverste Bilderjoker. Købte selv et D70 derfra på
efterkrav. Intet at klage over

2) Ja

3) Nej, den koster penge. Du kan downloade en engelsk

4) Ja det burde ikke være et problem.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-06-05 10:32

Jakob skrev:

> 1) Har handlet med den øverste Bilderjoker. Købte selv et D70 derfra
> på efterkrav. Intet at klage over

Dejligt!

> 3) Nej, den koster penge.

Hvor mange - og hvor?

> Du kan downloade en engelsk

Ok - evt. link?

Hvilket kort har du smidt i - og har du også købt det samme sted - og til
hvilken pris?
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 11:16

Hej igen

Jeg har ikke et D70s, men et D70. Jeg købte den hos Bilderjoker i december.
Prisen dengår var lidt højere, men købte den også inkl et 1gb ultra2, som
jeg benytter i den.

Jeg kan ikke helt huske prisen på en dansk manual, men vil tro de skal have
400-500kr. Jeg har ikke haft brug for den.

Her er link til engelsk manual:
http://support.nikontech.com/cgi-bin/nikonusa.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=13570&p_created=1116012939&p_sid=uFkJzbIh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD0xJnBfcHJvZHM9MTksMjA1JnBfY2F0cz0xODcmcF9wdj0yLjIwNSZwX2N2PTEuMTg3JnBfcGFnZT0x&p_li=&p_topview=1

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-06-05 13:10

Jakob skrev:

> Jeg har ikke et D70s, men et D70.

Jeps.

> Jeg købte den hos Bilderjoker i
> december. Prisen dengår var lidt højere, men købte den også inkl et
> 1gb ultra2, som jeg benytter i den.

Ok tak-

> Jeg kan ikke helt huske prisen på en dansk manual, men vil tro de
> skal have 400-500kr. Jeg har ikke haft brug for den.

Nå okay.

Ved nærmere eftertanke kan jeg nok nøjes med den tyske.

> [...]
> http://support.nikontech.com/cgi-bin/nikonusa.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=13570&p_created=1116012939&p_sid=uFkJzbIh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD0xJnBfcHJvZHM9MTksMjA1JnBfY2F0cz0xODcmcF9wdj0yLjIwNSZwX2N2PTEuMTg3JnBfcGFnZT0x&p_li=&p_topview=1

Tak - det har jeg noteret mig

Et foreløbig sidste spørgsmål:

Når budet kommer med pakken hvad forventes man så at stå med: danske kroner,
en check, euro eller kort?

Hvis man mod forventning skulle misse ankomsten af pakken hvad sker der så?
(går ud fra at det ikke er det danske postvæsen der klarer opgaven)
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 13:19

> [...]
>
> Hvis man mod forventning skulle misse ankomsten af pakken hvad sker der
> så? (går ud fra at det ikke er det danske postvæsen der klarer opgaven)

Hej Igen

Min pakke fra bilderjoker kom med UPS. Jeg var ikke hjemme da de kom med den
så jeg kørte ud til deres lager og hentede dem om aftenen. Jeg betalte med
mit Visa/Dankort( men kan man vidst kun på deres lager). De omregner selv
prisen i euro til danske kr efter en fast kurs, som er meget fair.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-06-05 21:07

Jakob skrev:

> Min pakke fra bilderjoker kom med UPS. Jeg var ikke hjemme da de kom
> med den så jeg kørte ud til deres lager og hentede dem om aftenen.

Nogen der ved hvor det nærmeste lager ligger i forhold til mig (6310)?

> Jeg betalte med mit Visa/Dankort( men kan man vidst kun på deres
> lager).

Nå, så må jeg ha fat i nogle likvide midler.

> De omregner selv prisen i euro til danske kr efter en fast
> kurs, som er meget fair.

Okay.

Jeg opdagede lige at jeg ikke havde tænkt på hvis man skulle få brug for
garantien - har du / man gjort sig nogle overvejelser desangående?
Hans

Fra : Jakob

Dato : 17-06-05 12:42

In article <42b289c0$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
me@privacy.net says...

> hvor priserne jo er lavere end i Danmark.

Tyskland og USA

> Har I gode erfaringer med én eller flere af disse netbutikker?

Har lige modtaget varer fra technikdirekt, de er ikke de billigste men
har lige fået et d70 der var nedsat. Det virker som en god og pålidelig
forretning.

> 2) Vil menuerne i kameraet være på engelsk anyhow?

Det D70 jeg lige har købt har engelsk menu (og mange andre)

Resten kan jeg ikke svare dig på.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : AS

Dato : 17-06-05 12:51

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> 2) Vil menuerne i kameraet være på engelsk anyhow?

Uanset, om der er købt i Danmark, USA eller Japan, der findes en engelsk
menu. AFAIK firmware er identisk for alle regioner.

> 4) Jeg har forstået at objektiverne fra mit F50 uden videre kan bruges -
> right?

Right. Om man bliver tilfreds med dem, der var ikke i dit spørgsmål.
Klart, vi ved ikke hvad du har.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-06-05 21:03

AS skrev:

> Uanset, om der er købt i Danmark, USA eller Japan, der findes en
> engelsk menu. AFAIK firmware er identisk for alle regioner.

Fint nok.

> Om man bliver tilfreds med dem, der var ikke i dit spørgsmål.

Det har jeg været i forhold til mit F50.

> Klart, vi ved ikke hvad du har.

Jeg har det standard-objektiv, der fulgte med F50'eren, nemlig et Nikkor
35-80mm samt et Hama 100-300mm
Hans

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 17-06-05 23:49

Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> wrote:

> 4) Jeg har forstået at objektiverne fra mit F50 uden videre kan bruges -
> [...]

Måske kan du få noget ud af at se på denne side:
http://non-aol.com/D70/index.php

--
Venlig hilsen
Henrik Rasmussen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-06-05 07:29

Henrik Rasmussen skrev:

> Måske kan du få noget ud af at se på denne side:
> http://non-aol.com/D70/index.php

Tak!
Hans