GTA:SA - joystickproblem
Fra : Peter T.

Dato : 17-06-05 09:00

Skrev i en anden tråd, at jeg ingen problemer havde med spillet, men...

Jeg kan bruge mit gamle analoge joystick til at gå/løbe med og det virker
fint. Men når jeg sidder i bilen, kan jeg kun dreje til højre og venstre
med joysticket. Skal jeg accelerere eller bremse, skal jeg bruge
tastaturet.

Manualen er mere eller mindre ubrugelig hvad angår tekniske problemer imho,
så er det meningen at jeg ikke skal kunne bruge joysticket til at
accelerere/bremse bilen med?

--
Peter T.

Er du ny på usenet? Så gør os gamle garvede rotter en tjeneste og læs:

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 17-06-05 10:15

Du kan ikke bruge en analog styrepind til at accellerere/bremse, da spillet
ikke understøtter dette. Du skal i stedet tildele en knap til hhv.
accellerer og brems.
---
Med venlig hilsen

Anders Albrechtsen

Fra : Peter T.

Dato : 17-06-05 16:10

Anders Albrechtsen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Du kan ikke bruge en analog styrepind til at accellerere/bremse, da
> spillet ikke understøtter dette.

Det kan så undre mig, at analoge joysticks ikke understøttes.

> Du skal i stedet tildele en knap til hhv. accellerer og brems.

Grrrr.... Jeg vænner mig nok til det.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 18-06-05 10:00

> Anders Albrechtsen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Det kan så undre mig, at analoge joysticks ikke understøttes.

Det har noget at gøre med den generelle styring. De analoge joysticks er
understøttet men bruges til andre funktioner. Kører man cykel eller
motorcyckel bruges den venstre analoge pind til at forskyde vægten frem og
tilbage. Flyver man helikopter eller fly bruges den til at flyve frem og
tilbage.

> Grrrr.... Jeg vænner mig nok til det.

Trøst dig med, at det er det samme på konsollerne. Spillet er simplethen
disignet sådan.
---
Mvh
Anders