Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D50 (D70)
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-06-05 20:26

På mit gamle Nikkormat kunne man trykke på en knap for at se dybdeskarpheden
på et motiv, hvilket man ikke kan på mit nuværende F50.

Har D50 (eller D70) denne feature?
Hans

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-06-05 20:33

In article <42b1d262$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> På mit gamle Nikkormat kunne man trykke på en knap for at se dybdeskarpheden
> på et motiv, hvilket man ikke kan på mit nuværende F50.
>
> Har D50 (eller D70) denne feature?

D70 har den men jeg mener den er pillet af D50.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-06-05 21:33

Steen Larsen skrev:

> D70 har den

Fino!

> men jeg mener den er pillet af D50.

Så er der ikke så meget at være i tvivl om

Tak til jer begge!
Hans

Fra : HKJ

Dato : 16-06-05 20:30

Hans Paulin (6310) wrote:
> På mit gamle Nikkormat kunne man trykke på en knap for at se dybdeskarpheden
> på et motiv, hvilket man ikke kan på mit nuværende F50.
>
> Har D50 (eller D70) denne feature?

D70 har, jeg mener ikke at D50 har.

Fra : Christer Holte

Dato : 16-06-05 21:48

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> D70 har, jeg mener ikke at D50 har.

Kan en venlig sjæl ikke lige forklare hvad/hvor det er på d70 ?

Hilsen Christer

Fra : HKJ

Dato : 16-06-05 21:57

Christer Holte wrote:

> Kan en venlig sjæl ikke lige forklare hvad/hvor det er på d70 ?

Foran, samme side som udløseren, forneden lige ved objektivet. Det er en
lille rund sort knap.

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-06-05 22:07

In article <42b1e55c$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Christer Holte" <nospam@FJERNchristerholte.dk> wrote:

> "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Kan en venlig sjæl ikke lige forklare hvad/hvor det er på d70 ?
>
> Hilsen Christer

Den sidder nederst til venstre for objektivet (kl. 7:30).

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-06-05 08:44

Christer Holte skrev:

> Kan en venlig sjæl ikke lige forklare hvad/hvor det er på d70 ?

Det er en feature der gør at man ser det "færdige" motiv i søgeren - især
hvis man bruger tele til fx. portrætter bliver for- og baggrund dejlig
uskarp og det ser man ellers ikke hvis man bare kigger i søgeren.
Hans