Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotostafet Uge 24 - Grøn - Resultattråd (N~
Fra : Lars Lund

Dato : 16-06-05 20:18

Emnet for fotostafetten i uge 24 er "Grøn".

Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
Resultatet offentliggøres søndag aften

Lidt mere om reglerne for fotostafetten kan findes her
http://www.fotostafetten.dk/Regler.php

PS.: Husk at skrive dit eget navn i stedet for "Navn" i subjectet.

Fra : Michael

Dato : 16-06-05 21:40

Mit Bidrag:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-91
Foto taget på langelinie. Ankeret tilhører et skib som hedder: Alexander
Von Humboldt

Mvh.

Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-06-05 11:49

"Michael"
> [...]
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-91
> Foto taget på langelinie. Ankeret tilhører et skib som hedder: Alexander

Du har sikkert talent, men du mangler tålmodighed, lyset er ikke optimalt
med bedre lys havde du kunne formidle den grønne farve på skibet bedre,
og du havede brugt vente tiden på at finde en bedre vinkel, måske.-max-

Fra : Michael

Dato : 18-06-05 14:23

-max- wrote:

> Du har sikkert talent, men du mangler tålmodighed, lyset er ikke optimalt
> med bedre lys havde du kunne formidle den grønne farve på skibet bedre,
> og du havede brugt vente tiden på at finde en bedre vinkel, måske.-max-

Hej Max

Du har ret igen igen
Det var for tidlig at fotoet blev taget på grund af lyset, begynderfejl!
Jeg var desværre ikke så kreativ at jeg kunne find en anden vinkel
Jeg skulle vel kun vente 3-4 timer, før lyset blev bedre, det gad jeg
ikke . Mangel på tålmodighed, er en rigtig dårlig ting, hvis man tage
gode billeder.

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 13:49

"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg skulle vel kun vente 3-4 timer, før lyset blev bedre, det gad jeg ikke
> . Mangel på tålmodighed, er en rigtig dårlig ting, hvis man tage gode

Jeg vil give Max ret. kan være du kunne have hentet lidt farvemætning ved at
bruge et polfilter? Vandet måtte godt have været lidt mere vand-agtigt. Men
ellers udmærket set.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-06-05 08:05

On Thu, 16 Jun 2005 22:40:03 +0200, Michael wrote:

> [...]
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-91
> Foto taget på langelinie. Ankeret tilhører et skib som hedder: Alexander

JEg vil give Max ret i at farverne og lyset kunne være bedre. Der mangler
glød i den grønne og i ankeret. Noget af det kan redes med
billedbehandling, men det er ikke så nemt med lyset. Skarpheden kunne også
få en lille tand.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 14:51

Michael <nospam2me@invalid.dk> wrote:

>Mit Bidrag:
>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-91
>Foto taget på langelinie. Ankeret tilhører et skib som hedder: Alexander
>Von Humboldt

Idé og motiv er iorden.
Men som andre skriver, så måtte det godt være mere grønt - mere sol - et kvarter
eller en halv time senere.
Om der kunne hentes noget i beskæring kan jeg ikke afgøre, men de to hvide
dybdegangstal kan jeg godt undvære.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-06-05 08:23

Ove Kjeldgaard wrote:

> [...]
> eller en halv time senere.
> Om der kunne hentes noget i beskæring kan jeg ikke afgøre, men de to hvide

Et ældre nittet skib. Og givetvis ikke ret stort (efter ankeret at
dømme). Men de humor på den båd. Normalt er dybgangen opgivet i fod. Og
52 fod er temmeligt meget

Bo //

Fra : Fif

Dato : 19-06-05 18:36

> Mit Bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-91

Hmm... jeg syntes at ankeret tager for meget af udsigten til det grønne. Jeg
kunne godt tænke mig at se nogle af samlingerne på skibet, med en
skyggevirkning fra boltene.

-Fif

Fra : C. Stensgaard

Dato : 16-06-05 21:57

Mit bud er her : http://www.bluelemon.dk/green.jpg

--
Venlig hilsen

Claus Stensgaard

// der er en bindestreg for meget i adressen !

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-06-05 22:28

C. Stensgaard wrote:
> Mit bud er her : http://www.bluelemon.dk/green.jpg

Jeg synes idéen er OK, men der er lidt for meget "luft" omkring
hovedmotivet. Desuden synes jeg ikke at æblets placering i billedet
fungerer særlig godt med den nuværende beskæring.

Jeg ville have beskåret meget tættere. Ja, faktisk ville jeg beskære
hele højresiden væk, sådan at kanten af æblet lige bliver klippet af.
Til venstre og nedaf ville jeg blot have "en halv kiwi"'s luft.

Men godt bud, der IMHO rammer temaet fint.

--
med venlig hilsen
Kim Jensen

Fra : Erik W.

Dato : 16-06-05 23:35

"Kim Jensen" skrev i

> Jeg synes idéen er OK, men der er lidt for meget "luft" omkring
> hovedmotivet. Desuden synes jeg ikke at æblets placering i billedet
> fungerer særlig godt med den nuværende beskæring.

Der er jeg bestemt ikke enig. Den komposition som Claus har valgt, giver en
speciel spænding i billedet. Det er måske den spænding/konflikt der generer
dig? Hvor om alting er så vil billedet tabe hvis du beskærer det strammere.

> Men godt bud, der IMHO rammer temaet fint.

Enig.

Mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 13:55

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> generer
> dig? Hvor om alting er så vil billedet tabe hvis du beskærer det

Spænding eller ej, så ville jeg også have beskåret lidt tættere på æblet fra
højre. Og så kan jeg ikke li' det farveskær, der kommer over baggrunden ud
mod højre.
Men billedet er utroligt enkelt og stilrent. God idé.

Mvh. Claus Petersen

Fra : PH

Dato : 17-06-05 00:01

> Mit bud er her : http://www.bluelemon.dk/green.jpg

Godt tænkt og godt skudt
Jeg vil også gerne skære lidt og fjerne halvdelen af
det luft der ligger til højre for æblet.

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Fra : Bo Bjerre

Dato : 17-06-05 08:59

PH wrote:

> Godt tænkt og godt skudt
> Jeg vil også gerne skære lidt og fjerne halvdelen af
> det luft der ligger til højre for æblet.

Endelig ikke. Æblet skal have en flugtvej, når de tre sure fyre kommer
efter det

Bo //

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-06-05 11:49

"C. Stensgaard"
> Mit bud er her : http://www.bluelemon.dk/green.jpg
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Claus Stensgaard

Ideen er meget sød, teknikken er jeg ikke vild med. -max-

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-06-05 08:16

On Thu, 16 Jun 2005 22:56:56 +0200, C. Stensgaard wrote:

> Mit bud er her : http://www.bluelemon.dk/green.jpg

En lidt strammere beskæring ca 1 - 2 cm i højre side og i toppen. Og jeg
kan ikke bestemme mig og DOF'en er for lille.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 15:28

"C. Stensgaard" <mik-mak@bluelemon.dk> wrote:

>Mit bud er her : http://www.bluelemon.dk/green.jpg

Et af de bedste billeder i denne uges stafet.
Jeg føler bare at billedet vælter lidt, og for en enkelt gangs skyld vil jeg
ikke til at skære en masse væk, men bare have alle frugterne flyttet lidt op til
højre.

Fra : Fif

Dato : 19-06-05 18:55

"C. Stensgaard" <mik-mak@bluelemon.dk> skrev i en meddelelse
> Mit bud er her : http://www.bluelemon.dk/green.jpg

Jeg ville nok også snitte lidt, nederst og lidt til venstre ;0) og måske
også slører æblet lidt mere.
Bortset fra det så er det et foto jeg syntes er rigtig flot og enkelt.

-Fif

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 19:41

"C. Stensgaard" <mik-mak@bluelemon.dk> skrev i en meddelelse
> Mit bud er her : http://www.bluelemon.dk/green.jpg
>
> --
Teknisk er alt i orden. Et billede man tvinges til at se på og tage stilling
til.
For mig lidt for meget studio anlæg. Blåtoningen giver unaturlige skygger.
Det er det eneste der generer mig.
Flot teknisk arbejde
Gert.

Fra : Fif

Dato : 17-06-05 11:25

"Lars Lund" <oggergog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Emnet for fotostafetten i uge 24 er "Grøn".

Hej.
Her er mit bud
En GRØN...'fusion' ;0)
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=155372

Billedet ligger også på stafetten, i følge aftale med Ole, for at se om mit
problem med at få vist billedet behandlet i PhotoStudie 5.5 er blevet løst.
Så vidt jeg kan se er der stadig problemer. Håber dog at det kan løses
ellers må jeg til at bruge et andet program.

-Fif
Ved godt at jeg har stafetten i næste uge... men kan ikke la'vær' ;0)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-06-05 11:49

"Fif"
> Hej.
> Her er mit bud
> En GRØN...'fusion' ;0)
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=155372
>
> -Fif

Jeg vil godt gå i byen med dig, du får alle kapslerne
Hvad hvis du havde hældt noget danskvand i glasset,
eller alm vand og en TREO i bunden,tror boblerne ville
have gjort det mere spændende - en reflektor til at frem-
hæve teksten på glasset og løfte skyggerne havde også
været godt - det er grønt men mangler liiige det der får
een til at sige oohlala. -max-

Fra : Fif

Dato : 17-06-05 13:16

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Fif"

> Jeg vil godt gå i byen med dig, du får alle kapslerne
Høhø...! den var go' jeg blev sq nød til at bælle dem alle selv! Men du må
da gerne hjælpe når jeg skal afprøve dine rigtig rigtig gode ideer. Så
finder jeg et meget stort glas! (så r d nok bedst at bruge ideen med TREO
;0)

> [...]
> hæve teksten på glasset og løfte skyggerne havde også
> været godt - det er grønt men mangler liiige det der får
Jaa.. man lærer noget hver dag! Rigtig gode ideer som der helt klart skal
bygges videre på ;0)
Jeg blev tilsidst også helt 'bims' af at fokusere på om den røde krone var i
centrum af glasset ;0/ (og nej, d var bestemt ikke pga øllerne jeg blev
'bims' fnis, fnis)

Tak for ordene!
-Fif

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-06-05 08:28

On Fri, 17 Jun 2005 12:24:47 +0200, Fif wrote:

> [...]
>
> -Fif
> Ved godt at jeg har stafetten i næste uge... men kan ikke la'vær' ;0)

Carlsberg på glasset burde være tydligere. Nu nævner Max noget med en
treo, hvad med en halv tuborg i glasset i stedet.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 14:00

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> Carlsberg på glasset burde være tydligere. Nu nævner Max noget med en
> treo, hvad med en halv tuborg i glasset i stedet.

Jeg synes at idéen med en danskvand eller treo er helt fin. Men samtidigt
synes jeg at det ville være vulgært med en halv øl. Idéen er rigtig god, men
der måtte gerne være kolde dugdråber uden på glasset, så det havde "slukket
tørsten". Og så havde det været smart, hvis det havde været humle i stedet
for vedbend om foden på glasset? Der kan arbejdes længe og vedholdende på
din idé.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 15:42

"Fif" <fiftoo@gmail.com> wrote:

>Hej.
>Her er mit bud
>En GRØN...'fusion' ;0)
>http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=155372

God idé med et nærliggende varemærke.
Teknisk syntes jeg også ganske godt om billedet - glas kan jo være genstridig.

Men jeg er lidt i tvivl om glassets tekst bibringer noget til billedet - idag er
det samme firma og mine øjne flakker lidt forvildet rundt mellem kronen og
resten af motivet.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 19:46

"Fif" <fiftoo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Lars Lund" <oggergog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hej.
> Her er mit bud
> En GRØN...'fusion' ;0)
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=155372

Leg meget mere med dine vilde idéer. De er jo gode nok.
Stop glasset i fryseren, så er det slut med reflekser. Efter et par forsøg

De har været andre gode forslag, men din grudidé var god!
Gert

Fra : Fif

Dato : 19-06-05 20:21

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Stop glasset i fryseren, så er det slut med reflekser. Efter et par forsøg
>
> De har været andre gode forslag, men din grudidé var god!

Hmm.. jow jow ;0)
Tror mange gange at jeg strander halvvejs med ideerene fordi jeg ikke ved
at jeg kan komme videre...

Det bliver en dejlig tid jeg går i møde ;0) jeg bliver nød til at lave nogle
flere forsøg med billedet.... med alle de gode tips i kommer med. Og tjoow
kapslerne kan jo ikke genbruges, såå der går nok et par kasser til, til den
her opgave...høhø!

-Fif

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 11:25

"Lars Lund" <oggergog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Emnet for fotostafetten i uge 24 er "Grøn".

Hermed mit bidrag til stafetten:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-93

Mvh. Claus Petersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-06-05 11:48

"Claus Petersen"
> Hermed mit bidrag til stafetten:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-93
>
> Mvh. Claus Petersen

Du kan skære bunden væk, den er ikke helt stærk
nok, tror billedet blir mere intenst og rytmisk ved
en beskæring, billeder syns jeg kan godt opleves
som musik, hehe - men ellers et fint grønt billede.
-max-

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 12:21

> [...]
> en beskæring, billeder syns jeg kan godt opleves
> som musik, hehe - men ellers et fint grønt billede.

Tak Max. Ja, det kan godt være du har ret. Jeg overvejede længe om jeg
skulle vende billedet på hovedet. Det ville give mere balance i farverne, og
det kan faktisk være svært at se på dette motiv. Meeen..

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 15:53

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> wrote:

>Hermed mit bidrag til stafetten:
>
>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-93

Absolut Grøn og indefor emnet.

Jeg ville bare klippe ca. en fjerdedel af i bunden og i venstre side.
Bunden er lidt kedelig uden det spræl der i toppen og ved at slippe af med den
næsten vandrette venstre side får hele billedet meget mere dynamik.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 16:12

"Ove Kjeldgaard" <ReadMyEmail@The.Signature> skrev i en meddelelse

> [...]
> den
> næsten vandrette venstre side får hele billedet meget mere dynamik.

Tak for din kritik. Du er vist ret enig med Max Hvis der havde været
frit slag med at redigere, så havde billedet nok set således ud:
http://claus.1go.dk/groent2.jpg men vi må jo ikke redigere i dem. Jeg må ud
og finde nogle bedre marker næste gang.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 17:02

> [...]

>Tak for din kritik. Du er vist ret enig med Max Hvis der havde været
>frit slag med at redigere, så havde billedet nok set således ud:

Det gør da billedet meget rodet
Jeg skrev om noget lignende dette: http://hiker.dk/temp/groent3.jpg

PS.: Billedet bliver fjernet om nogle dage, eller på opfordring.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 17:10

> Det gør da billedet meget rodet
> Jeg skrev om noget lignende dette: http://hiker.dk/temp/groent3.jpg

Tja det er der vist lidt demokratisk enighed om - men så synes jeg at det
bliver lidt for stille til mit temperament. Så skulle der nok en jæger ind
med sin hund eller noget lignende, tror jeg. Men takker!

Fra : Fif

Dato : 19-06-05 19:03

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Lund" <oggergog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Hermed mit bidrag til stafetten:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-93

Dejligt 'blødt' foto. Jeg kan rigtig godt li' de buede linier. Jeg kunne
godt tænke mig at se det i højformat.

-Fif

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 21:07

> "Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse

> Dejligt 'blødt' foto. Jeg kan rigtig godt li' de buede linier. Jeg kunne
> godt tænke mig at se det i højformat.

Jamen vi forsøger da i højformat. Det bliver måske noget linieret, men ikke
ubrugeligt Takker.

http://claus.1go.dk/groen3.jpg

Mvh. Claus Petersen

Fra : Fif

Dato : 20-06-05 05:55

> Jamen vi forsøger da i højformat. Det bliver måske noget linieret, men
> ikke ubrugeligt Takker.
>
> http://claus.1go.dk/groen3.jpg

Ja, det syntes jeg er ganske brugbart under de givende forudsætninger for
hvad der må arbejdes med i stafetten ;0)
Der er sådan lidt 'lagkage' over det, og mine øjne skal kun koncentrere sig
om at kigge i en lodret bane, hvor jeg i
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-93
syntes at de flakkede mere på kryds og tværs. Men begge er ganske dejlige at
se på ;0)

Tak fordi du lyttede, og afprøvede.

-Fif

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-06-05 11:59

file:///N:/websites/jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/_DSC6337%20Nyspiret%20kornmark.html

....Hvis grønt er godt for øjnene, så er dette øjeguf!

Jeg regner med hermed at værte sikker på ikke at vinde - jeg er desværre (!)
i Campania når staffetten videregives.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Brian Lund

Dato : 17-06-05 12:11

> [...]
>
> ...Hvis grønt er godt for øjnene, så er dette øjeguf!
>
> Jeg regner med hermed at værte sikker på ikke at vinde - jeg er desværre

Det link dur da overhovedet ikke!
Husk at kontrollere jeres links inden i lægger dem op ;)

Brian

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-06-05 12:23

Brian Lund wrote:
> Det link dur da overhovedet ikke!
> Husk at kontrollere jeres links inden i lægger dem op ;)

Det har du ganske ret i. Nogle mennesker surfer tilsyneladende lokalt på
deres hjemmesider

Prøv
http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/_DSC6337%20Nyspiret%20kornmark.html

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 14:04

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Det har du ganske ret i. Nogle mennesker surfer tilsyneladende lokalt på
> [...]
Tja - det er da grønt! Det er godt at der er en lille smule ukrudt i marken.
Ellers ville jeg kede mig... Dybdeskarpheden kunne godt have været lidt
større, synes jeg. Og farven tyder på at der snarest skal kres lidt kalk på
marken. Ligner lidt en mangelsygdom.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-06-05 12:26

Brian Lund wrote:
> file:///N:/websites/jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/_DSC6337%20Nyspiret%20k
> ornmark.html
> Det link dur da overhovedet ikke!
> Husk at kontrollere jeres links inden i lægger dem op ;)

Ja - det havde han vist ikke testet - men ved at eksperimentere lidtr med
linket, kan man komme frem til:

http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/_DSC6337%20Nyspiret%20kornmark.html

Jeg går ud fra at det er det rigtige ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 16:01

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote:

http://jan.boegh.net/Album/Adhoc/slides/_DSC6337%20Nyspiret%20kornmark.html

>...Hvis grønt er godt for øjnene, så er dette øjeguf!

Ja det er meget forårsgrønt, så ement holder.
Jeg ville bare gerne lidt tættere på ukrudtsplanten, og så have planten en
anelse tættere på midten.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-06-05 22:24

Gert Medom og jeg var på en lille aften safari. På turen faldt vi
pudsigt nok over en uåbnet flaske Grøn Tuborg der stod på en bænk. Har
lavet nogle ret sjove skud af flasken, men motivet vi fandt lidt senere
i en affaldsdynge vandt over flasken imho

http://gallery.schreiber.se/displayimage.php?album=4&pos=0

Tak til Gert for at holde motivet

Fra : Erik W.

Dato : 17-06-05 23:23

"Thomas Schreiber" skrev i

> http://gallery.schreiber.se/displayimage.php?album=4&pos=0

Der må ikke bruges selektiv billedbehandling i fotostafetten.

Mvh Erik

Fra : .J.S...

Dato : 18-06-05 02:18

> "Thomas Schreiber" skrev i

> Der må ikke bruges selektiv billedbehandling i fotostafetten.

Hvad mener du med selektiv, at man ikke må justere farver i kun noget af
billedet ?

Sådan læser jeg ikke reglerne.

"Billedet må kun manipuleres som en helhed, dvs. beskæring og regulering af
farver, kontrast, lys, skarphed osv. er tilladt; kloning, sammenkopiering
osv. er ikke tilladt"

Som jeg forstår det, så skal alle pixels komme fra samme billede, og må ikke
flyttes rundt, men man må justere på 'RGB' værdierne for hver enkelt pixel
som man har lyst.

Hvis hele billedet skulle have samme behandling, så var f.eks contrast
justering med curves heller ikke tilladt.

mvh/JS

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 18-06-05 02:30

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis hele billedet skulle have samme behandling, så var f.eks contrast
> justering med curves heller ikke tilladt.

Dengang regelsættet til stafetten blev lavet, var tanken at man skulle lave
så meget så muligt i selve billedet, derfor indførte man regler for, hvordan
billederne måtte efterbehandles, da dette jo også er en del af det digitale
fotografi. Men man valgte at se sådan på det, at man ikke måtte lave
billedbehandling på udvalgte dele af billedet. Hvis man skulle rette noget
på billedet, så var det hele billedet man rettede det på, ikke noget med at
markere et område på billedet, lige for at give det en ekstra omgang farve
eller andet.

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 14:07

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at
> markere et område på billedet, lige for at give det en ekstra omgang farve

Jeg synes at det er en sjov og lidt anderledes billede. Kan godt li' den
"frækhed" der ligger i at lave en grøn flaske, og omgive den af sort/hvid,
når nu emnet er "Grønt". Så jeg synes at det er træls med de begrænsninger
der er i reglerne. Me nnu er de der. Bare ærgerligt

Mvh. Claus Petersen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-06-05 08:24

Erik W. wrote:
> Der må ikke bruges selektiv billedbehandling i fotostafetten.

Tja.... så er jeg vel diskvalificeret allerede...

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 17-06-05 22:32

hej

hermed ugens knips:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-98

hilsen jesper

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-06-05 08:49

On Fri, 17 Jun 2005 23:32:19 +0200, Jesper Sørensen wrote:

> hej
>
> hermed ugens knips:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-98
>
> hilsen jesper

Det bliver meget ødelagt af den megen støv der er i luften (blitzen
relekterer i støvet) og isostøjen i billedet. Nummerpladen giver for meget
genskin. Og lastbilens grønne farve er ikke som jeg forestiller mig den.
Og væk med datoen i billeden for den pynter ikke.

Billedet virker på mig som det er et almindelig registrerings billede.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 14:11

> [...]
> Og væk med datoen i billeden for den pynter ikke.
>
> Billedet virker på mig som det er et almindelig registrerings billede.

For mig er det en lastvogn, der skal stoppes ind i et støvet og beskidt hul,
der er for lille. Det skulle den i øvrigt d. 10.06.2005 kl 10:19 Men hvad
har det egentlig med sagen at gøre? Jo, jeg kan da godt se at vognen er lidt
grøn, men... Billedet siger mig ikke noget - ikke andet end jeg får lyst til
et bad.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 19-06-05 20:48

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote in message

> [...]
> Og væk med datoen i billeden for den pynter ikke.
>
> Billedet virker på mig som det er et almindelig registrerings billede.

Tak for konstruktiv kritik.
Selvfølgelig skulle jeg have slået datoen fra! Dum fejl.
Netop støvet fanget af blitzen, er da en af grundene til jeg selv synes der
er lidt liv i billedet.
Og lastbilens farver og forlygter giver efter min egen mening modspil til de
meget livløse omgivelser.
Isostøjen kan jeg desværre ikke gøre noget ved.
Nummerpladen er irriterende, jeg skulle have skruet den af.

hilsen Jesper

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 16:14

"Jesper Sørensen" <portmate@hotmail.com> wrote:

>hermed ugens knips:
>
>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-98

Her kan jeg ikke finde ret mange pæne ord.

Der er for lidt grønt, kompositions idé kan jeg ikke finde, mine øjne kan ikke
slippe dato og klokkeslet og flashens refleks i støvet fanger også
opmærksomheden.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 19-06-05 20:55

"Ove Kjeldgaard" <ReadMyEmail@The.Signature> wrote in message

> [...]
> opmærksomheden.
>

> --
> Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk

Hej og tak for den konstruktive kritik.
Jeg synes selv at kompositionen var sjov, med de perspektiviske linier
modsvaret af proppen i hullet.
Der er måske ikke megen grønt, men tilpas.
Støvreflekserne er efter min egen mening, netop det der beskriver miljøet
frem for en død opstilling.

Dato-klokkeslæt: Dum fejl. Jeg plejer at kunne skære dem væk, men der var
ikke noget at skære af.

hilsen Jesper

Fra : Food_life

Dato : 18-06-05 00:26

On Thu, 16 Jun 2005 21:17:56 +0200, "Lars Lund" <oggergog@hotmail.com>
wrote:

>Emnet for fotostafetten i uge 24 er "Grøn".
>

>Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
>Resultatet offentliggøres søndag aften

Her er så mit bidrag:

http://images.fotopic.net/ycq6to.jpg

MVH

Mogens

Fra : Food_life

Dato : 18-06-05 07:39

On Sat, 18 Jun 2005 01:26:23 +0200, Food_life <noname@tdc.dk> wrote:

>Her er så mit bidrag:
>
>http://images.fotopic.net/ycqu25.jpg
>
>MVH
>
>Mogens
Ovenstående skulle være den rigtige adresse!

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 14:16

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hmmm grøn trøje. Smil om munden, fin uskarp baggrund, der får forgrunden til
at virke skarpere. Der mangler lidt lys. Noget kontrast. lidt skarphed ville
også gøre billeder bedre. Når der er så mange skægstuppe, så måtte de godt
stå knivskarpt. Personligt har jeg noget mod at du skalperer manden i din
beskæring, men det kommer jeg nok til at stå alene med. Men hans smil redder
billedet. Blikket i øjnene er fint, og du har en god kontakt med ham.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 16:22

Food_life <noname@tdc.dk> wrote:

>Her er så mit bidrag:
>http://images.fotopic.net/ycqu25.jpg

Her er jeg meget i tvivl - men emnet holder nok lige.
Der mangler noget skarphed i billedet og beskæringen er jeg ikke glad for -
flaget på mandens kind er ikke placeret rigtigt - mine øjne flakker mellem øjne
og flag.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 18-06-05 07:54

On Sat, 18 Jun 2005 01:26:23 +0200, Food_life wrote:

> Her er så mit bidrag:
>
> http://images.fotopic.net/ycq6to.jpg
>
> MVH
>
> Mogens

Og man får så svaret nosuchimage.

Fra : Food_life

Dato : 18-06-05 08:45

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 19-06-05 07:34

"Food_life" <noname@tdc.dk> wrote in message

> Her er så mit bidrag:
>
> http://images.fotopic.net/ycq6to.jpg
>
> MVH
>
> Mogens

Hej
Jeg får kun "nosuchimage" ud af linket!
hilsen Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 19:48

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> Her er så mit bidrag:
>
> http://images.fotopic.net/ycq6to.jpg

En enkelt kan jo se dit billede. Jeg kan ikke
Gert

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 20:29

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> wrote:

>En enkelt kan jo se dit billede. Jeg kan ikke
>Gert

Der er faktisk to der fandt billedet på: http://images.fotopic.net/ycqu25.jpg

Food_life/Mogens har rettet linket da det blev morgen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 21:01

> Der er faktisk to der fandt billedet på:
> http://images.fotopic.net/ycqu25.jpg

Tak for hjælpen.
Til Mogens
Til emnet nok lidt søgt.
Som portræt må du gerne klippe tæt, men her er nu nok lidt for grov i
toppen.
Gert

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-06-05 10:08
Fra : Ukendt

Dato : 18-06-05 13:52

"Lars Lund" <oggergog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Emnet for fotostafetten i uge 24 er "Grøn".

Her er så mit bud. Grøn vidvinkelforsøg.

http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC_0024.jpg

D70
17mm
1/1600 sek
F4

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 14:23

> [...]
>
> "Lars Lund" <oggergog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> Her er så mit bud. Grøn vidvinkelforsøg.

Grønt! Absolut grønt! Men rodet og kedeligt beskåret. Hvorfor har du brugt
en 17mm med uanede muligheder for dybdeskarphed, men på 1/1600 sek og f/4?
Når du nu bruger en vidvinkel med egenskaber i retning af masser af
dybdeskarphed, hvorfor så ikke udnytte det? Ellers ville resultatet nok have
været en endnu mere uskarp baggrund hvis du havde anvendt et normalobjektiv
eller evt. en lille tele. Så kunne du have isoleret planten bedre, have
opnået bedre bokeh og have udnyttet en bedre kombination af tid/blænde.
Eller ned på maven med din vidvinkel og sø prøve at se, hvordan planten ser
ud?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 17:26

> "Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> Grønt! Absolut grønt! Men rodet og kedeligt beskåret.

OK, kunne være beskåret hårdere. Er forsøgt - men jeg valgte denne.

> [...]
>kombination af tid/blænde. Eller ned på maven med din vidvinkel og sø prøve

Nok fordi jeg ville udnytte perspektiver med vidvinklen og alligevel få en
vis uskarphed for at få grenen til at træde frem.
Et forsøg, der ikke gik helt galt imo.
Men normal eller tele ville det blive fladt, med bl 8-11 skarpt og rigtigt
rodet!
Gert

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 16:33

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> wrote:

>Her er så mit bud. Grøn vidvinkelforsøg.
>http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC_0024.jpg

Emnet holder, det er grønt, meget grønt.

Men billedet virker kedeligt - jeg kan ikke finde noget egentlig hovedmotiv.

Fra : Fif

Dato : 19-06-05 19:12

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Lund" <oggergog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> Her er så mit bud. Grøn vidvinkelforsøg.
>
> http://home20.inet.tele.dk/gertnielsen/Billeder/DSC_0024.jpg

Hmm... Grønt og 3D'agtigt'. Det ser meget sjovt ud. Jeg ville snitte i
venstre side så bladene i VN hjørne kommer væk ;0)

-Fif

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 19:22

> "Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm... Grønt og 3D'agtigt'. Det ser meget sjovt ud. Jeg ville snitte i
> venstre side så bladene i VN hjørne kommer væk ;0)

Tak, det var idéen.
Tja, du har nok ret i den beskæring Men jeg var nok for bange for
centreringen.
Gert

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 18-06-05 14:40

"Lars Lund" <oggergog@hotmail.com> wrote:

>Emnet for fotostafetten i uge 24 er "Grøn".

Jeg havde noget grøn neon i tankerne til denne uges emne, men det motiv ville
ikke lade sig finde.

Så efter en masse tanker nåede jeg frem til at arrangere teksten Grøn selv.

Med hjælp fra en stump "hundetæppe" og lidt frø, blev det til følgende:
http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000148.jpg

Canon EOS 350D, EF-S 10-22mm på 22mm, ISO 1600, F/4.5 og 1/30 sekund, resten kan
findes i billedets EXIF data.

Jeg er ikke helt tilfreds med billedet rent teknisk, men projektet var
bogstavelig talt ved at vokse fra mig og nu kan det ikke tages om.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 14:28

> [...]
>
> Jeg er ikke helt tilfreds med billedet rent teknisk, men projektet var
> bogstavelig talt ved at vokse fra mig og nu kan det ikke tages om.

Rigtig sjov idé. Og lidt grøn. Men uskarp. Kunne have fået noget saturation
i Photoshop eller lignede uden at det ville skade. Og hvorfor i alverden har
du fotograferet med en vidvinkel? Og på iso 1600?? Kunne tæppet ikke tages
med udendørs? Så kunne du have fået noget ordentligt lys, større skarphed,
hurtigere lukkertid, mindre blændeåbning med større skarphed til følge,
meget mindre iso-værdi, og lidt frisk luft. Det ville vist have hjulpet
rigtig godt på en ellers fin idé.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 17:25

> [...]

>hurtigere lukkertid, mindre blændeåbning med større skarphed til følge,
>meget mindre iso-værdi, og lidt frisk luft. Det ville vist have hjulpet

Tak for kritikken - jeg er helt enig med dig i at rigtig meget kunne være bedre.

Der er ikke rigtig nogen god forklaring på de ting der er gået galt, men lidt om
hvorfor det blev det kedelige billede følger her.

Jeg startede på projektet torsdag i sidste uge, og var lidt i tvivl om det var
for sent. Men det viste sig at allerede i løbet af weekenden var der godt liv i
frøene. Og det var tæt på at jeg havde det rigtige udtryk tirsdag, men fik ikke
gjort noget særlig ved det i løbet af sent eftermiddag.
Onsdag havde jeg en aftale om aftenen og kom lidt sent hjem, så her fik jeg ikke
fundet tid til tage kassen udenfor, og så var planterne altså blevet så lange at
man ikke kunne se skriften længere.

Men jeg tog nogle indendørs "dokumentations billeder" undervejs. Og det er så
det mindst ringe af disse jeg valgte at offentliggøre.

Fra : Fif

Dato : 19-06-05 19:18

"Ove Kjeldgaard" <ReadMyEmail@The.Signature> skrev i en meddelelse

> Med hjælp fra en stump "hundetæppe" og lidt frø, blev det til følgende:
> http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000148.jpg

Høhø.. sjov ide. Dog noget uskarp og du kunne måske også med held bruge en
mere spændende baggrund ;0)

-Fif

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 19:37

"Fif" <fiftoo@gmail.com> wrote:

>Høhø.. sjov ide. Dog noget uskarp og du kunne måske også med held bruge en
>mere spændende baggrund ;0)

Tak for kritikken.

Det tekniske er vist forklaret nok i mit svar til Claus Petersen, og til
baggrunden havde jeg ikke rigtig andre idéer.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 18-06-05 19:00

On Thu, 16 Jun 2005 21:17:56 +0200, Lars Lund wrote:

> Emnet for fotostafetten i uge 24 er "Grøn".

Mit foreslag

http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-85

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 14:35

> Mit foreslag
>
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-85
>

> --
Hvad i alverden har du dog gjort ved det græs? Er der nogen der har sprøjtet
med Round-up? Nå - ellers et meget enkelt og godt billede. Fin himmel, stram
beskæring. Meget hård skarphed. Hvis du havde anvendt et polfilter, kunne du
få: En mørkere himmel med kridhvide skyer, refleksen i taget ahvde været
dæmpet, og marken havde været grønnere. Altså lidt mere "postkort-agtigt".
Og det synes jeg at billedet mangler lidt. Lidt mere postkort-stemning. Lidt
liv havde heller ikke skadet. Et får, en islandsk hest, et eller andet...
Men du kan vist godt selv li' det helt enkle?

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-06-05 17:36

On Sun, 19 Jun 2005 15:35:18 +0200, Claus Petersen wrote:

> "Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad i alverden har du dog gjort ved det græs? Er der nogen der har sprøjtet
> med Round-up?

Nej, jeg har vidst været for hård med sauturation m.m. i photoshop.

> Nå - ellers et meget enkelt og godt billede. Fin himmel, stram
> beskæring.

Lavede det faktisk om fra den 1. jeg lavede, da jeg syntes der var for
lidt himmel.

> Meget hård skarphed. Hvis du havde anvendt et polfilter, kunne du
> få: En mørkere himmel med kridhvide skyer, refleksen i taget ahvde været
> dæmpet, og marken havde været grønnere.

Det er faktisk det 1. billede jeg har taget med polfilter. Jeg fik det
først i torsdags. Så der har været en slags test og der var ikke så meget
blå himmel som jeg gerne ville have haft.

> Altså lidt mere "postkort-agtigt".
> Og det synes jeg at billedet mangler lidt. Lidt mere postkort-stemning. Lidt
> liv havde heller ikke skadet. Et får, en islandsk hest, et eller andet...

En islandsk hest, ville have været dejlig.

> Men du kan vist godt selv li' det helt enkle?

Ja, gerne meget simpelt og så er jeg ikke så kreativ som andre.

> Mvh. Claus Petersen

Billedet opstod da jeg så en fasan i græsset noget tættere på og så kom
jeg til at kigge på resten af udsigten og ser lidt muligheder i det. Vil
nok bruge lidt mere tid en anden gang på få det endnu bedre.

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 17:47

> [...]
> først i torsdags. Så der har været en slags test og der var ikke så meget
> blå himmel som jeg gerne ville have haft.

Huskede du at dreje på polfilteret? Kig i søgeren og vælg den vinkel på
polfilteret, som giver de farver og fjerner de reflekser, du kunne tænke
dig. Der skal eksperimenteres med sådan et. Men så bliver det også et stærkt
værktøj.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-06-05 16:39

Jens Stadsgaard <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote:

>Mit foreslag
>http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-85

Jeg har det ikke ret godt med dette billede.

Græsset ser slet ikke rigtig ud, og farverne gør også at billedet er på kanten
af emnet. Kompositionen er også lidt for symetrisk til min smag.

Fra : Fif

Dato : 19-06-05 19:22

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> Mit foreslag
>
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-85

Hmm... Jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvad jeg syntes ;0/
jo... lige bortset fra, som tideligere nævnt, græsset???

-Fif

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-06-05 21:54

On Sat, 18 Jun 2005 19:59:52 +0200, Jens Stadsgaard wrote:

> Mit foreslag
>
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-85

Jeg har lavet et nyt forsøg. En lidt anderledes beskæring og har gjort
noget ved farverne. Nu manlger jeg bare at gøre skyerne helt hvide, men
som jeg husker det var der noget farve i dem.

Se her:

http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-86