Hvorfor kan jeg ikke fylde hele mit MMC-ko~
Fra : Carsten Riis

Dato : 16-06-05 20:03

Hej alle

Jeg har en N6230, hvor jeg også har anskaffet mig et 512 Mb kort til
mp3-musik.

Men jeg kan ikke fylde kortet mere end ca halvt (ca. 55 musiknumre) og
så går kortets FAT-tabel (hedder den vist) i fisk i form af at den der
nu kun er meget få filer men angives til at fylde flere gigabyte.

Jeg kan sagtens formatere kortet både i telefonen og i min kortlæser.
Når kortet er helt tomt kan hukommelsesstatus sagtens se, at kortet er
et 490 Megabyte-kort (går ud fra, at det har noget med hvordan man
beregner megabyte).
Fylde kortet halvt med musik igen og så kan jeg sagtens opdatere
musikafspillerens nummerliste.
Et par ekstra musikfiler og slam. Så går det i fisk igen.

Hvad mon der er i vejen?

Softwareversionen er 5.24 (svjh).

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : ///M

Dato : 16-06-05 20:17

"Carsten Riis" <.@.> wrote in message
> [...]
> musikafspillerens nummerliste.
> Et par ekstra musikfiler og slam. Så går det i fisk igen.

Lyder funny. Jeg har ikke så stort et kort, men prøv at lave 5 biblioteker i
roden og fyld dem op med 80-100 MB i hver. Opstår problemet da også? Hvis
nej, så er det højst sandsynligt fordi du har for mangle filer i roden - det
er et gammelkendt problem for diverse medier, men i dag er der tale om
ganske mange filer (gæt: +100) før det går i fisk.

> Softwareversionen er 5.24 (svjh).
På dit MMC-kort? Nej vel :)
Er ligegyldigt her, da du nævner at problemet også er der i din kortlæser på
din pc ;)

--
///M

Fra : Peter

Dato : 16-06-05 20:56

Jeg tror //M har ret i antagelsen omkring antal filer i roden, - jeg husker
at i gamle dage var max - vistnok - omkring 112 filer i roden før der gik
kage i den. Såååh, prøv med nogle biblioteker.

Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-06-05 15:46

///M skrev den 16-06-2005 21:16:

> Lyder funny. Jeg har ikke så stort et kort, men prøv at lave 5 biblioteker i
> roden og fyld dem op med 80-100 MB i hver.

Ok, det vil jeg da prøve.

> [...]
> er et gammelkendt problem for diverse medier, men i dag er der tale om
> ganske mange filer (gæt: +100) før det går i fisk.

ok

Du hører fra mig igen.

> På dit MMC-kort? Nej vel :)
> Er ligegyldigt her, da du nævner at problemet også er der i din kortlæser på
> din pc ;)

Nej, det gør jeg ikke. Jeg kan dog se, at det er lidt broget formuleret.
/Musikafspilleren/ er navnet på mp3afpspille-funktionen i N6230.

Problemet er kun, når jeg lægger kortet i mobilen, at det går i fisk.
Tager jeg bare kortet ud og ind af kortlæseren, så er der ingen problemer.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-06-05 16:21

///M skrev den 16-06-2005 21:16:

> [...]
> er et gammelkendt problem for diverse medier, men i dag er der tale om
> ganske mange filer (gæt: +100) før det går i fisk.

Virker desværre ikke.

Jeg har prøvet med biblioteksstørrelser på 50-80 Mb med resulatet, at
nogen biblioteker er i orden andre derimod er gået i fisk.

Slut resultatet bliver desværre, at der totalt set bliver færrere
musikfiler ledige end hvis det lå i roden.

Skal jeg prøve med mindre biblioteksstørrelser eller er der mon noget i
vejen med kortet hhv. telefonen eller måske bare kombinationen heraf?

Fra : ///M

Dato : 20-06-05 08:47

Carsten Riis wrote:
> Skal jeg prøve med mindre biblioteksstørrelser eller er der mon noget
> i vejen med kortet hhv. telefonen eller måske bare kombinationen
> heraf?

Der er helt klart noget galt med dit hardware og/eller software. Hvis jeg
var dig, ville jeg starte med at undersøge om det kunne være telefonen's
software. Det er muligvis nok at se hvilken software du har, og om det er
den nyeste version der findes. Du skrev noget om at kortet virker fint i
pc'en med din kortlæser (modsat hvad jeg tidligere forstod), og det tyder jo
på at kortet er ok.

///M

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-06-05 18:36

///M skrev den 20-06-2005 09:46:

> [...]
> pc'en med din kortlæser (modsat hvad jeg tidligere forstod), og det tyder jo

Versionen er 5.24

Der er vist kommet en nyere udgave.
Får man softwareopdateringer når man er indenfor de første 6 måneder
(den forstærkede reklamationsret)?