Spiler
Fra : MAXI-87

Dato : 16-06-05 18:37

Hej
Da jeg overvejer at sælge min spiler, kunne nogen så oplyse
mig om hvad en ny spiler koster, og hvad en meget lidt næsten ny spiler
kan sælges for.
Målene er ca. på lig 11 meter og i bunden ca. 7 meter.
Jeg aner virkelig ikke hvor sådan en ligger i pris.
Brugt til en Maxi 87 - men dem er der vist ikke så mange af.

Hans Olsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-06-05 05:27

"MAXI-87" <ho@net.dk> skrev

> Da jeg overvejer at sælge min spiler, kunne nogen så oplyse
> mig om hvad en ny spiler koster, og hvad en meget lidt næsten ny spiler
> kan sælges for.

Det er næsten umuligt at sige generelt, fordi efterspørgslen på brugte
spilere er særdeles ringe. Jeg forsøgte selv at komme af med den, jeg havde
til min princess 28, og det opgav jeg. Kapsejlerene vil have det nyeste og
tursejlerne vil ikke give noget særligt, da de alligevel sjældent bruger
den, så de køber de aflagte fra kapsejlerne billigt.

Jeg er ret sikker på, at du får ikke det, den burde være værd, desværre. Men
find ud af, hvilke både den rent faktisk kan passe til, så er den nok
nemmere at sælge, når folk på forhånd ved at den passer til deres båd.

Men hensyn til prisen på en ny, så må en sejlmager kunne sige det. Der er jo
sket en enorm udvikling inden for spilere og genakkere, så der er sikkert et
hav af forskellige priser.

Hvis du skal skife den ud, hvorfor ikke købe en genakker på rulle?

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-06-05 11:42

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg kunne sagtens finde på at købe en brugt
spiler (imodsætning til et storsejl jeg kun vil have fra nyt), da de ofte er
i ret god stand. Jeg formoder at det skyldes de mange tursejlere, der aldrig
bliver helt "dus" med spilerens lyksaligheder.

Men Claus har ret med prisen. Brugte sejl er ikke i høj kurs.

Jeg vil skyde på at nyprisen for spileren er 8-10.000.

Hvis den er helt "sprød" og stadig knistrer, så kan du vel få 2.500-3.000
kr. Lidt mere eller mindre afhængig af hvem der har syet den.

Bjarke

snip

Fra : MAXI-87

Dato : 19-06-05 18:21

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:42b54bf5$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> er i ret god stand. Jeg formoder at det skyldes de mange tursejlere, der
> aldrig bliver helt "dus" med spilerens lyksaligheder.
Tak for svarene.
Jeg kender særdeles godt til sejlads med spiler, grunden
til at jeg vil sælge den er, at jeg skal sejle båden alene, så en spiler
vil så at sige aldrig komme op.
Af samme grund er jeg ved at føre alle mulige og umulige fald og nedhal
tilbage
så båden ligner en tovværks fabrik

> Hvis den er helt "sprød" og stadig knistrer, så kan du vel få 2.500-3.000
> kr. Lidt mere eller mindre afhængig af hvem der har syet den.
Spileren er næsten helt ny, og Elvström Sails har syet den, inkl. Posen,

som også ser ny ud.

Der er serienummer på en labels, så de ved sikkert hvor gammel den er.

Jeg prøver med 4000,- i DBA

..

Hilsen

Hans

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-06-05 20:43

Hmm.... med en selvstyre og lidt "ro og planlægning", så synes jeg faktiske
det er rimelig nemt at sejle solo med spiler i let vejr. Faktisk synes jeg
ofte det er nemmere, for man har godt udsyn under spileren i modsætning til
den kæmpegenua man ofte sejler med på en 87'er.

Men indrømmet, det kræver lidt tid at sætte den, hvis der skal være styr på
det.

/Bjarke

snip

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-06-05 20:45

Vil du have mail adressen til ham der købte min 87'er ?? Det var (desværre)
ikke spiler med da jeg solgte den for 3 år siden ....

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 22:36

Godt gået - Set konklusionen i markedsgruppen!

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : MAXI-87

Dato : 23-06-05 06:16

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
> Godt gået - Set konklusionen i markedsgruppen!
Hejsa
Ja hvis man vil forære tingene bort, så er det ikke noget problem
at komme af med fine sager.
Det en fra sjælland, som er køber.
Men da jeg ikke er hjemme før søndag aften igen, ser han den ikke
før i næste uge - men den er kanon flot og ny.
Den går til en Maxi - så den bliver da i "familien" - heldigvis til den
billige pris.
Jubii for et godt vejer her til morgen, og nej jeg skal ikke sejle - jeg har
konen og
elskerinden Maix87 + en lidenskab mere, mindre kan da ikke gøre det
www.tt-assen.com

ha´ en god dag
Hans