MS Windows
briani 27239
Flytning af System HDD til anden maskine m~
Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-06-05 18:35

Jeg skal have flyttet min system HDD over på en anden maskine, med 2 CPU'er
på bundkortet.
Hvordan kan jeg forvente at en alm. XP Home vil klare den opvågning?
Ivar Madsen
Der har faaet sat en web (mediawiki) server op. milli.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-06-05 18:50

In news:1866056.4y2TrhTkoP@milli.dk,
Ivar Madsen <spam.news.cc@milli.dk> wrote:
> Jeg skal have flyttet min system HDD over på en anden maskine, med 2
> CPU'er på bundkortet.
> Hvordan kan jeg forvente at en alm. XP Home vil klare den opvågning?

Sikkert udmærket, men understøtter Home 2 CPU'er? Er det ikke kun Pro
udgaven der kan udnytte 2 CPU'er?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-06-05 19:15

Petersen_Michael skrev:

>Sikkert udmærket, men understøtter Home 2 CPU'er? Er det ikke kun Pro
>udgaven der kan udnytte 2 CPU'er?

Jo, og man kan læse om forskellene på
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/guide/whichisright.asp
--
Knud

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 17-06-05 07:30

> Jo, og man kan læse om forskellene på

http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/guide/whichisright.asp
> --
> Knud

Selvom styresystemet havde understøttet 2 processorer så har jeg hørt at
der skal foretages en del krumspring for at få en eksisterende installation
til at udnytte begge processorer, bl.a. en HAL (Hardware Abstraktion Layer)
Det gjaldt i hvert fald frem til W2K.

Mvh Sophus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-06-05 17:56

Sophus Vørsing wrote:

> [...]

MS Support siger, at XP Home, også ikke bare kan køre på sådan et bundkort,
den kan også godt udnytte begge CPU'er.
Om den bare kan køre et program på den ene, og et andet program på den
anden, eller om den også kan dele flertråede programmer over begge CPU'er,
det talte vi ikke om.

> [...]
> installation til at udnytte begge processorer, bl.a. en HAL (Hardware
> Abstraktion Layer) Det gjaldt i hvert fald frem til W2K.

Supporteren, sagde, at jeg ikke udmilbart kan boote på den eksisterende
installation, men skal boote på install CD'en, og så repere eksisterende
installation. Og den skal reaktiveres.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-06-05 20:40

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:42b1bbaa$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sikkert udmærket, men understøtter Home 2 CPU'er? Er det ikke kun Pro
> udgaven der kan udnytte 2 CPU'er?
> --

Tror det udemærkede vil dø ret hurtigt med andre ord den vil ikke virke
desværre.