Tre netkort i een pc
Fra : Lars K Jakobsen

Dato : 02-06-01 13:24

Hej

Jeg har tre PCer og vil gerne have dem koblet sammen. Desuden har jeg
stofanet og vil også gerne have alle mine PCer på nettet.

Problemet ligger i at computeren med stofa(serverne) skal have tre netkort
fordi den skal have et kort til stofa, et kort til PC1(som har et 10 Mbit
kort) og et kort til PC2(som har et 100 Mbit kort).

På Serveren (som er en win2k) kan jeg dele min forbindelse til stofa, men
kun til een PC adgangen og jeg kan se begge PCer, men fra PC1 og PC2 kan jeg
kun se serveren og ikke den anden PC.

Hvordan for man delt sin stofaforbindelse til begge PCer uden de sider på
samme netkort? og hvordan kan jeg se PC1 fra PC2 igennem serveren?

/lars

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 02-06-01 13:35

Hej!

> Problemet ligger i at computeren med stofa(serverne) skal have tre netkort
> fordi den skal have et kort til stofa, et kort til PC1(som har et 10 Mbit
> kort) og et kort til PC2(som har et 100 Mbit kort).

Øhee.. måske et dumt spørgsmål, men hvorfor ikke bare to netkort og en 10/100
hub eller switch ??

-Thomas

Fra : Lars K Jakobsen

Dato : 02-06-01 14:11

Mbit

> Øhee.. måske et dumt spørgsmål, men hvorfor ikke bare to netkort og en
10/100
> hub eller switch ??
Måske et smart svar til et måske dumt spørgsmål ;) Penge og SU :(

/lars

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 02-06-01 15:14

Hej!

> 10/100
> Måske et smart svar til et måske dumt spørgsmål ;) Penge og SU :(

Hmm.. kender det godt, god grund!

Prøv at sætte det op til at de 3 computere kører i hvert deres subnet, og få
w2k maskinen til at agere router/gateway. Det burde kunne lade sig gøre -
jeg har ikke prøvet på w2k, men det kører på en linux-box

-Thomas

Fra : Morten B

Dato : 02-06-01 16:22

"Lars K Jakobsen" <lkj@person.dk> wrote in message
> Måske et smart svar til et måske dumt spørgsmål ;) Penge og SU :(

Et lille 5 port 10Mbit hub koster under 250kr.

I denne tid med masser af udendørs koncerter burde du let kunne samle
flasker til et hub :)
Ellers mangler Jyllandsposten altid bude, så der kan du løbe aviser en
enkelt weekend og så har du til et hub.

Og det er ment helt seriøst!

/Morten

Fra : Lars K Jakobsen

Dato : 03-06-01 11:53

> Et lille 5 port 10Mbit hub koster under 250kr.

Så forsvinder ideen også ved at have et 100Mbit netkort!!

/lars

Fra : HelloKitty

Dato : 03-06-01 15:57

> Så forsvinder ideen også ved at have et 100Mbit netkort!!

Idéen SKULLE måske også forsvinde?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-06-01 15:59

"Lars K Jakobsen" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
> Så forsvinder ideen også ved at have et 100Mbit netkort!!

Du får alligevel ikke wirespeed ud af en router der består af en
windows-maskine med standard-netkort.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 02-06-01 15:29

In article <3B18DD8C.C5D39EDB@hum.auc.dk>, Thomas Kaufmann Jensen wrote:
> Hej!

> Øhee.. måske et dumt spørgsmål, men hvorfor ikke bare to netkort og en 10/100
> hub eller switch ??
Det kan ikke lade sig gøre med en hub, for den kører jo _enten_ 10 eller 100
mbit, men ikke begge på samme tid. Det kan en switch.

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 02-06-01 18:57

Hej!

> Det kan ikke lade sig gøre med en hub, for den kører jo _enten_ 10 eller 100
> mbit, men ikke begge på samme tid. Det kan en switch.

Du kan sagtens købe en dual speed hub - det er så rigtigt at der sidder en switch
mellem 10 mbit og 100 mbit delen, men en 10/100 hub har stadig nogenlunde de samme
karakteristika som en hub.

-Thomas