Hjælp til opsætning
Fra : J. A. F. Pedersen

Dato : 16-06-05 16:44

Hej NG
Jeg søger professional hjælp. Ret mig lige, hvis jeg er gået forkert.

Jeg er i gang med en ny opsætning med følgende bestykning:

1) Kabinet Antec Tårn 400 W
2) Bundkort Intel D915 PBL
3) Harddiske Seagate 2 x 300 GB
4) Grafikkort Nvidia GForce 6600 GT
5) Skærm Samsung Syncmaster 920 T

Der er en del divergenser mellem kabinettets kabelføring og benævnelser og
så de forskellige stik på bundkortet.

Når den er sat op med det meste af det, som er vist på tegningen, og som
passer sammen, reagerer den ikke på en medfølgende Intel Express Installer,
XP eller Særmdrivere.

Den fanger ikke CD'en fra DVD-dual brænder drevet, når det tændes. Jeg kører
uden DVD afspiller drev.

På min gamle opsætning var der et lille fladt, sort 4-grenet
(rød/sort/mangler/hvid) kabel mellem brænder og bundkort. Det mangler på det
nye. Kan det mon være det, der er galt?

Er der en i Odense-området, der mod honorar kan hjælpe mig med at få denne
opsætning til at køre?

Jeg tvivler på, at det kan klares ambulant? Men jeg forklarer gerne i
detaljer.

Mvh

JAF

Fra : zczc

Dato : 16-06-05 17:04

"J. A. F. Pedersen" <freshair@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>>
> På min gamle opsætning var der et lille fladt, sort 4-grenet
> (rød/sort/mangler/hvid) kabel mellem brænder og bundkort. Det mangler på

Dette kabel har kun betydning, hvis du vil afspille lyd-cd udenom Windows.
Nu har du vel sat din computers BIOS op til at boote fra cd/dvd-rom-drev?

Fra : J. A. F. Pedersen

Dato : 16-06-05 17:41

zczc skrev:

> Dette kabel har kun betydning, hvis du vil afspille lyd-cd udenom Windows.
> Nu har du vel sat din computers BIOS op til at boote fra cd/dvd-rom-drev?

Pletskud. Der er ikke noget kabel til bios-stikket på bundkortet. Ikke et
hvorpå der står noget med bios fra front connection.

Fra front connection er der et 8-grenet båndkabel med 3 x 2 polet rød/sort
som ender i hunstik, og et 3-polet hun stik sort/tomt/grønt. På de 3 x 2
rød/sort, hun, står der henholdsvis HDD, l (romertal 1) og ll (romertal 2).
På den sort/tom/grønne står der Power Led.

Så er der en selvstændig lys-grøn/hvid (Power SW) og en blå/hvid (Reset SW),
som jeg godt kan placere. Tillige er der en 3-polet rød/tom/sort, hvorpå der
står Speaker, altså til systemspeakeren, der bipper ved sjældne lejligheder,
som jeg ingen plads finder til.

På bundkortet er der 3-benet han stik i højre kant lidt under midten
(betragtet fra siden), hvorpå der står BIOS, men jeg ved blot ikke hvilke
kabler(bel), der skal på. Og så har jeg ikke nævnt kabelføringen fra
kabinettets strømforsyningsdel. Men umiddelbart er der ikke noget BIOS stik
at hente der.

Jeg håber, at det giver lidt forklaring, ellers uddyber jeg meget gerne.

Mvh

JAF

Fra : J. A. F. Pedersen

Dato : 16-06-05 18:35

.... ellers uddyber jeg meget gerne.

Der kommer ikke noget skærmbillede, hverken analogt eller digitalt, når jeg
tænder/booter og holder F2 eller delete nede.

Skærmen står og leder efter et analogt eller digitalt signal, som den
annoncerer i venstre hjørne, men finder det ikke. Den går så i dvale og står
og blinker.

Jeg har også prøvet på min gamle skærm, men den er lige så død. Så der er
ikke noget boot.

Og jeg kan ikke komme i BIOS, da jeg ikke kan se noget skærmbillede.

Mvh

JAF

Fra : J. A. F. Pedersen

Dato : 16-06-05 20:18

> [...]

> opsætning til at køre?
>
> Jeg tvivler på, at det kan klares ambulant? Men jeg forklarer gerne i

Er der nogen, der kan hjælpe?

Mvh

JAF.