Cell Broadcast (CB)
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-06-01 12:58

Er der nogen her i gruppen som kan fortælle mig om TDC, eller hvad de nu
hedder i denne uge, stadig sender cell broadcast, så man kan identificere
den sender/mast man er koblet på?

Hvis de stadig sender denne CB hvilken kanal sender de den så på?

Claus

Fra : Manhatten

Dato : 02-06-01 13:01

"Claus Nygaard-Pedersen" <claus_nygaard_pedersen@mail.dk> wrote in
<9fak7h$fkv$1@news.inet.tele.dk>:

> Er der nogen her i gruppen som kan fortælle mig om TDC, eller hvad de
> nu hedder i denne uge, stadig sender cell broadcast, så man kan
> identificere den sender/mast man er koblet på?

Ja det gør de :)

> Hvis de stadig sender denne CB hvilken kanal sender de den så på?

Det sendes ikke på nogen kanel men du skal slå celleinformation til.

/Manhatten

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-06-01 13:18

> Ja det gør de :)

> Det sendes ikke på nogen kanel men du skal slå celleinformation til.

Tak for hjælpen.

På min Siemens S25 virker det som om jeg er nødt til at vælge kanal.

Har du/I et bud på hvordan jeg kommer videre?

Claus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-06-01 13:12

Claus Nygaard-Pedersen skrev:

>Hvis de stadig sender denne CB hvilken kanal sender de den så på?

Du kan bare slå celleinformation til, men du udsender det også på
'kanal' 50. Ret irriterende at bruge den, da du får en besked hver
gang du ryger over på en ny mast... Så brug hellere celleinformation.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-06-01 13:25

> Du kan bare slå celleinformation til, men du udsender det også på
> 'kanal' 50. Ret irriterende at bruge den, da du får en besked hver
> gang du ryger over på en ny mast... Så brug hellere celleinformation.

Takker... det var netop 50 jeg skulle bruge.

Skal jeg være ærlig så aner jeg ikke hvad du mener med celleinformation, men
når jeg aktiverer kanal 50 viser den mastens navn i displayet og skifter
uden at gøre mig opmærksom på det, når jeg nærmer mig en anden mast.

Claus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-06-01 13:27

> [...]

>når jeg aktiverer kanal 50 viser den mastens navn i displayet og skifter
>uden at gøre mig opmærksom på det, når jeg nærmer mig en anden mast.

OK. Hvad er det for en telefon?

Hvis jeg gør det på min Nokia 3210, så får jeg en besked (og bippen og
vibreren) når den skifter. På Nokia kan man aktivere celleinformation,
så står det bare i displayet, og skifter selv.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-06-01 13:41

> OK. Hvad er det for en telefon?

Siemens S25

> Hvis jeg gør det på min Nokia 3210, så får jeg en besked (og bippen og
> vibreren) når den skifter. På Nokia kan man aktivere celleinformation,
> så står det bare i displayet, og skifter selv.

Se det har min Siemens S25 også gjort engang, men skal jeg være helt ærlig
så kan jeg ikke huske hvad jeg gjorde for at slippe for det.

Claus

Fra : Karsten Vinding

Dato : 05-06-01 20:29

Lasse Hedegaard wrote:

> Hvis jeg gør det på min Nokia 3210, så får jeg en besked (og bippen og
> vibreren) når den skifter. På Nokia kan man aktivere celleinformation,
> så står det bare i displayet, og skifter selv.

Det må da være noget du gør i servicemenuen?

På min helt standard 8210 (ingen servicemenu) kan jeg så vidt jeg kan se
ikke få den til at holde øje med bestemte kanaler. Hvis det er noget man
kan slå til af omveje kunne det da være sjovt, (bare det kunne fjernes
igen).

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-06-01 20:31

Karsten Vinding skrev:

>Det må da være noget du gør i servicemenuen?

Næh.

> [...]
>ikke få den til at holde øje med bestemte kanaler. Hvis det er noget man
>kan slå til af omveje kunne det da være sjovt, (bare det kunne fjernes

Jeg har Nokia 3210, der vælger jeg:

Beskeder -> Infoservice -> Emner -> Tilføj emne -> 50

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 05-06-01 21:34

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

[Infobeskeder med celleinfo]
> Jeg har Nokia 3210, der vælger jeg:
> Beskeder -> Infoservice -> Emner -> Tilføj emne -> 50

Er der andre sjove emnenumre?

Kan det forresten passe, at Nokia 3210 kun husker den sidste infobesked?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-06-01 21:44

Niels Teglsbo skrev:

>Er der andre sjove emnenumre?

Aner det ikke.

>Kan det forresten passe, at Nokia 3210 kun husker den sidste infobesked?

Hvad mener du? Vil du gemme de beskeder du får ind?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 06-06-01 13:02

> Hvad mener du? Vil du gemme de beskeder du får ind?

Ja, så man kunne se hvilke sendere den står og skifter i mellem, og
hvilke man er kommet forbi.

Men jeg overlever nok uden.

Fra : Karsten Vinding

Dato : 06-06-01 06:55

Lasse Hedegaard wrote:

> Næh.

Nå...

> Jeg har Nokia 3210, der vælger jeg:
>
> Beskeder -> Infoservice -> Emner -> Tilføj emne -> 50

Det virker tilsyneladende også på min 8210. Mon der er andre numre man
kan vælge, og hvilke resultater giver de?

Fra : Peter Rongsted

Dato : 02-06-01 21:18

> [...]

>den sender/mast man er koblet på?
>
>Hvis de stadig sender denne CB hvilken kanal sender de den så på?

Celleinformation sendes på CB kanal 050. Det er standard i GSM systemet, så
alle operatører benytter den kanal - hvis de da sender celleinfo.

Peter