HURTIGT SVAR ØNSKES vedr. sårspray
Fra : Crazy Camilla

Dato : 16-06-05 15:12

Hej.

Nudie er som nævnt blevet steriliseret i går, og nu er kampen begyndt
omkring stingene!
Hun har bidt ét af allerede, der er to tilbage.
Jeg har fået at vide hos dyrlægen at det er ok, hvis bare hun får sårspray
på der smager grimt, så vil hun ikek slikke/bide mere. Men hvordan i alle de
riger og lande får man sådan noget på katten, når man kun er én til at gøre
det? Jeg HAR prøvet at rulle hende ind i et håndklæde, men det hjalp ikke
meget. Hun har fået 2 sprøjt nu, men jeg tror ikke det er nok. Hvad siger I?
Hvor meget spray skal der til, og hvor tit?
Hvis ikke det virker må hun have krave på i morgen, inde hos dyrlægen, eller
evt. før med hjælp fra en nabo, for jeg kan umuligt give hende krave på
alene. Hvorfor designer man sådan noget så upraktisk? Der skal to hænder til
bare at holde kraven, og skal man så holde katten med fødderne eller hvad
regner de med??? *G*

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Denise

Dato : 16-06-05 17:04

Crazy Camilla wrote:
> [...]
> upraktisk? Der skal to hænder til bare at holde kraven, og skal man
> så holde katten med fødderne eller hvad regner de med??? *G*

Hej Camilla
Sikken noget hø. Det eneste jeg kan hjælpe med er en blå stofkrave som du
kan hente her i Brøndby, men jeg aner ikke hvor du bor. Den er nem at sætte
på og det kan man sagtens gøre alene. Ellers må du prøve at skaffe en anden
her til aften, er der ikke nogle dyrlæger der har åbent nu, for det andet
går da vist ikke godt.
Du kan måske prøve at lave en dragt af et trøje-ærme, hvor du klipper hul
til benene, så hun ikke kan komme til stingene.

--
Hilsen Denise

Fra : Crazy Camilla

Dato : 16-06-05 18:00

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du kan måske prøve at lave en dragt af et trøje-ærme, hvor du klipper hul
> til benene, så hun ikke kan komme til stingene.

Hej Denise :)

Jeg bor i Midtjylland, så det er lidt for langt væk. Men tak for tilbudet.
Jeg spayer hende engang imellem her i aften/nat når jeg kan komme til det,
og i morgen når dyreklinikken åbner tager jeg ind til dem og får dem til at
hjælpe med at sætte kraven på.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Mia Warming og David~

Dato : 17-06-05 04:18

> [...]
til
> bare at holde kraven, og skal man så holde katten med fødderne eller hvad

Hmm.. Så er det da heller ikke sværere at sætte den krave på... Vi fik
en til vores den ene kat i går efter hun havde slikket for meget i
hendes sår så der er gået betændelse i skidtet... Så ikke nok med at hun
skal ha krave på så skal hun også ha piller 2 gange om dagen.. ¨
Kraven er simpel.. Du løsner det halsbånd der skal om halsen.. Tager
katten og holder mellem forpoterne så dens bagben er ind mod din mave..
Dvs den kan ikke komme væk.. Kravens *bund* skal først forbi snuden og
så op over ørene.. Det er vigtigt at du strammer haldbåndet rigeligt..
Der skal lige være plads til en finger imellem bånden og katten.. Er det
for løst for katten kraven af igen..
Forbered dig på at katten bliver rigtig utilfreds.. Det blev vores My..
Hun gemte sig under sofaen og var rigtig deprimeret... Men de skal ikke
ha kraven på hele tiden for det er ikke til at spise, drikke, gå på
baken og sådan med kraven på...
Hvis katten ikke kan lade såret være skal den ha kraven på.. Når den er
alen,, Dvs om natten og når du er på arbejde skal den selvfølgelig ha
kraven på..
Når jeg er hjemme og kan holde øje med My fordi hun ligger hos mig har
hun ikke kraven på.. Det er der jo ingen grund til og det virker som om
hun har accepteret at hun skal ha den på når vi ikke er der eller når
hun slikker..

Sår spray skal bare på såret.. Tag evt katten i nakken og løft lidt så
den står på bagben og sprøjt så.. Eller når den ligger ned alligevel..
Så lige rul den om på ryggen og giv et par sprøjt så såret er dækket..
Men helt ærligt.. Katten vænner sig til den grimme lugt meget hurtigt og
er ligeglad med at det smager grimt..

Håber det gav lidt hjælp..

Med venlig hilsen
Mia Warming og David Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 17-06-05 07:42

"Mia Warming og David Hansen" <mtune79KATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in
message news:42b241039efcf@nerdgirl.dk...
> [...]
> Hun gemte sig under sofaen og var rigtig deprimeret... Men de skal ikke
> ha kraven på hele tiden for det er ikke til at spise, drikke, gå på

Og så er det jeg ikke kan forstå, at stofkraven ikke bruges af alle. Den er
så nem, blød og virker efter hensigten, katten kan ikke slikke sig på maven.
Man sætter den på som et sjal og den er ikke til gene for katten.
Billeder her, til dem der ikke har set den, den kan skaffes af alle dyrlæger
der hvor de køber deres ting, hos Kruuse.
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=denise&picnumber=1969

--
Hilsen Denise

Fra : Crazy Camilla

Dato : 17-06-05 09:54

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Billeder her, til dem der ikke har set den, den kan skaffes af alle
> dyrlæger
> der hvor de køber deres ting, hos Kruuse.

Hej Denise, står dit tilbud om at jeg må låne stofkraven stadig ved magt?
I så fald, er der mulighed for at du kan sende den? Den kan vel ikke veje
meget, sådan en?
Jeg skal selvfølgelig nok betale for det.

Eller måske kan man købe dem et sted, altså som privatperson?
Dyrlægen kender dem ikke.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Denise

Dato : 17-06-05 13:13

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in message

> [...]
> meget, sådan en?
> Jeg skal selvfølgelig nok betale for det.
>
> Eller måske kan man købe dem et sted, altså som privatperson?

Hej igen
Jeg tror det hurtigste vil være at ringe til Kruuse tlf. 72141511 og spørge
hvem nærmeste forhandler er af engangskraver nr 273384.
Har lige snakket med dem, de fleste dyrlæger handler hos dem, så din dyrlæge
kan bare bestille den hos dem.
Men du kan lige ringe og spørge dem, om din dyrlæge handler der, for en
sikkerhedsskyld, og derefter kan du bede din dyrlæge bestille den.
Skulle han MOD forventning ikke handle hos dem, vil de sige nærmeste
forhandler til dig.
Så prøv lige det i første omgang, det tror jeg er hurtigere for de kan sende
den i dag til din dyrlæge.

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 17-06-05 13:20

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in message

Du får lige linket til Kruuse www.kruuse.com
Kraven finder du hvis du søger på krave.

Du bor vel ikke i nærheden af Brita i Sporup vel
http://www.kamikaze-coon.dk/
jeg mener hun har flere på lager og det er jo i Jylland.
Ja jeg ved godt Jylland er stor

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 17-06-05 13:33

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message

> [...]
>
> Du bor vel ikke i nærheden af Brita i Sporup vel
> http://www.kamikaze-coon.dk/
> jeg mener hun har flere på lager og det er jo i Jylland.

Hov, så lige, du bor jo kun 30 km fra Brita, prøv og ring til hende.

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 17-06-05 18:57

Denise wrote:
> [...]
>
> Du bor vel ikke i nærheden af Brita i Sporup vel
> http://www.kamikaze-coon.dk/
> jeg mener hun har flere på lager og det er jo i Jylland.

Hvad så Camilla, har du fundet en løsning ?

--
Hilsen Denise

Fra : Crazy Camilla

Dato : 17-06-05 19:41

> Hvad så Camilla, har du fundet en løsning ?

Hej.

Indtil videre virker det ok med "tragten" som Nudie har fået om halsen.
Men i morgen tager jeg op til en anden dyrehandler.

Nudie har det efter omstændighederne godt, men hun er lidt stille og virker
lidt trist.
Måske er hun lidt deprimeret.

Men gad vide om ikke også denne model kan monteres omvendt, ligesom med
stofkraven? Det kunne jeg da prøve. Nu har dyrlægen jo vist mig hvordan man
giver hende "tragten" på uden at bruge fødderne. *g*

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Denise

Dato : 17-06-05 20:36

Crazy Camilla wrote:
> [...]
> med stofkraven? Det kunne jeg da prøve. Nu har dyrlægen jo vist mig
> hvordan man giver hende "tragten" på uden at bruge fødderne. *g*

Ja Nudie er nok lidt depri, det bliver de af de hvide kraver, men den er for
stiv til at vende den anden vej så det går nok ikke.
Det var også ærgerligt at du ikke fik den før, så den kunne være klar, men
man kan jo altid være bagklog. Og hvis jeg skulle sende min, så ville du jo
ikke have den før mandag alligevel.
Mærkeligt at din dyrlæge ikke kunne skaffe dem. Prøvede du Brita, men det er
selvfølgelig noget af en køretur alligevel.
Håber snart Nudie bliver lidt gladere.

--
Hilsen Denise