Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon AF 300 f/4.0D ED IF
Fra : Ole jensen

Dato : 15-06-05 22:35

Hej

jeg har lige købt denne er der nogle der kan sige om det er et godt
køb Nikon AF 300 f/4.0D ED IF + Nikon TC-17E II teleconverter ?

Men nu er jeg lige kommet lidt i trivel omkring autofocus når
teleconverteren bliver sat på skal fokusering så foregår manuel
eller vil autofous stadig virke ?

den skulle gerne komme på fredag. ;)

Mvh.
Ole jensen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-06-05 23:50

"Ole jensen" <obj94@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Men nu er jeg lige kommet lidt i trivel omkring autofocus når
> teleconverteren bliver sat på skal fokusering så foregår manuel

Inde på nikonians er der brugere der godt kan bruge autofokus så mon ikke
også du kan

den virker på alle AF-S og AF-I dog med undtagelse af nogle enkelte og der
er Nikkor AF-S 300f/4.0 ED IF ikke med i.

Mvh
Simon

Fra : Nyrup

Dato : 16-06-05 08:34

Jeg har selv 300mm'eren. Det er et fint, fint objektiv.
Jeg har selv overvejet telekonvereteren, men er også i tvivl om der er AF
med den...
Men jeg tror det ender med jeg køber en Kenko Pro *1,4 på et eller andet
tidspkt.

mvh,
Nyrup

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 09:58

> [...]
>
> Men nu er jeg lige kommet lidt i trivel omkring autofocus når
> teleconverteren bliver sat på skal fokusering så foregår manuel

Bliv nu ikke alt for skuffet

TC-17E II teleconverter kan kun monteres på AF-S objektiver!
Er du modig, kan du bevæbnet med en fil gøre monteringen mulig.
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-05 10:18

> [...]
>
> Men nu er jeg lige kommet lidt i trivel omkring autofocus når
> teleconverteren bliver sat på skal fokusering så foregår manuel

Prøver lige igen, den kom vist ikke igennem.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-06-05 11:41

Gert Nielsen wrote:
> "Ole jensen" <obj94@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> TC-17E II teleconverter kan kun monteres på AF-S objektiver!
> Er du modig, kan du bevæbnet med en fil gøre monteringen mulig.

Man afmonterer den forreste ring og filer tappen af. Herefter monteres
den igen. Jeg har gjort det på en TC20 og en TC14, så jeg kan bruge mine
manuelle objektiver. Operationen tog mig ca 15 minutter pr stk. Godt
råd: det kræver at man har det rigtige værktøj, og kan bruge det. Det
der kan gå galt er, at man bruger en skruetrækker, der ikke passer
præcist til de skruer, der sidder i ringen.

Man kan også få det gjort på et værksted, som f.x. CAV i Viby. De kender
opgaven

Bo //

Fra : TS

Dato : 16-06-05 12:29

> [...]
>
> Men nu er jeg lige kommet lidt i trivel omkring autofocus når
> teleconverteren bliver sat på skal fokusering så foregår manuel

Jeg har selv AF 300 mm f/4 EF IF og det et fremragende objektiv. Det er
skarpt og har en kontrast og farvedybde jeg endnu ikke har fundet i andre
objektiver. Desuden er det bygget som middelsvært angrebsvåben og har et
uendeligt lækkert etui.

Hvis den udgave du har købt er iorden bliver du helt sikkert meget glad for
det.

Til din spørgsmål... nej, du får ikke AF med den pågældende teleconverter.
Så skal du i stedet bruge Kenko Pro300, der er et ganske udemærket og
billigt alternativ. Jeg bruger en Kenko 1,4x og den kombination er jeg meget
tilfreds med.

Thomas