SMS skriftstørrelse på Nokia 6600
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 21:59

SMS skriftstørrelse på Nokia 6600

Jeg går i øjeblikket og overvejer at lade min gamle Nokia 6210 udskifte til
en Nokia 6600...

MEN ! for der er et stort men - skriftstørrelsen på SMS´er.

Er der nogen som véd om man kan gøre skriftstørrelsen på SMS lige så stor
som på Nokia 6210 eller om man i det hele taget kan ændre på
skriftstørrelsen på SMS ? Det er en afgørende faktor for om jeg køber den.

Håber at en eller anden kan være mig behjælpelig i dette spørgsmål - helst
én som har eller har haft en Nokia 6600.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : [7400] René

Dato : 17-06-05 16:31

Hej Kim...

Med mindre du er meget svagtseene, er det en vanesag... Det er super lækkert
med de mange linier man kan se af gangen..
Jeg har havf min i over et havlt år og kander menuerne ud og ind...og har
ikke stødt på den funktion.. (som jeg i øvrigt ikke kunne drømme om at
bruge....)

Mvh
Rene

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 22:54

"[7400] René" <do_not_reply_to_this_email_adress@thanx.com> skrev i en
meddelelse news:42b2ee36$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]

> Jeg har havf min i over et havlt år og kander menuerne ud og ind...og har
> ikke stødt på den funktion.. (som jeg i øvrigt ikke kunne drømme om at

Hej Rene

Jeg har i mellemtiden fundet ud af at det kan man ikke. Jeg har købt en
Nokia 6600 men jeg kan ikke læse SMS-beskeder på den uden briller eller
forstørrelsesglas og det kunne jeg med den gamle. Det betyder at jeg
beholder min Nokia 6210 indtil videre for det kan tænkes at jeg går tilbage
til den igen. Det er lidt surt show at man fra producenternes side ikke
længere ager hensyn til at der er mennesker som ikke har et lige så godt syn
som de unge men som gerne vil kunne bruge sin mobilos lige så ubesværet som
man kan på for eksempel Nokia 6210

Fra : RpR

Dato : 19-06-05 13:33

> [...]
syn
> som de unge men som gerne vil kunne bruge sin mobilos lige så ubesværet

Nu ved jeg self' ikke hvor svagtseende du er, men min gamle mor overtog min
6600 efter jeg skiftede den ud til en nyere model, og hun kan INTET se uden
briller. Men hun har ingen problemer med brillerne på. Normalt er briller jo
også til for at blive brugt, ikke?

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 18:17

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
uden
> briller. Men hun har ingen problemer med brillerne på. Normalt er briller

Nu er det jo sådan set komplet ligegyldigt hvor mange der kan se de tekster
med briller - det jeg efterlyser er en mulighed for at forstørre
skriftstørrelsen på nyere telefoner og det var ikke et ment som et indlæg
hvor jeg bagefter skal sidde og retfærdiggøre mig selv og hvorfor jeg har
det svært med de ultra-små bogstaver som findes på en Nokia 6600.

Man laver et produkt som er dårligere funktionelt hvad angår læsbarhed end
et tidligere produkt (Nokia 6210) - det var pointen.

Fra : RpR

Dato : 20-06-05 22:56

> Man laver et produkt som er dårligere funktionelt hvad angår læsbarhed end
> et tidligere produkt (Nokia 6210) - det var pointen.

Tjah, nogen er måske glade for oversigten det gir? Jeg får et føl på tværs
af de telefoner der kan ha' 2 - 3 linier stor firkantet tekst på skærmen

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-05 23:57

> Tjah, nogen er måske glade for oversigten det gir? Jeg får et føl på tværs
> af de telefoner der kan ha' 2 - 3 linier stor firkantet tekst på skærmen

Men det kan ikke stilles (til stor eller lille skrift) som det kunne
tidligere, så alt i alt et dårligere produkt på det område uanset hvad man
vil have.