MS Windows
briani 27239
Beskæring og Ændring af dynamik på MP3-opt~
Fra : Per Münster

Dato : 15-06-05 21:58

Måske lander den her i et galt forum, men MP3 er et omfattende tema på
nyhedsgrupperne og det ser mere ud som om disse grupper er til nyelse,
snarere end ydelse. Dette her indslag er et om ydelse. Jeg er igang med en
større konvertering af gammel VINYL-musik til MP3. Det bringer mig ud i et
ønske om at strække dynamikken (man kunne sige kontrasten) med nogle
decibel. Er der et fikst lille program der kan det? Da der er mange
MP3-filer, så ville det være rart at kunne gøre det i et batch-gennemløb.

Lejlighedsvis har jeg lavet en fejlbeskæring, så der er kommet lidt lyd med
fra det følgende nummer i optagelsen. Det er oplagt at der må være et
program, der kan læse en MP3 ind til beskæring. Er der så et bud på netop
DETTE anliggende. Efter Nyhedsgruppen er det vel overflødigt at sige, at det
er et Windows-program,d er efterlyses.

MVH

Per

Fra : emj

Dato : 15-06-05 22:26

Per Münster skrev:

> Det er oplagt at der må være et
>program, der kan læse en MP3 ind til beskæring.

Ja, det kan GoldWave
Det er meget let at bruge og et fremragende program.

Hilsen emj

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-06-05 01:37

Den 15-06-05 22.58 skrev Per Münster følgende:

> Lejlighedsvis har jeg lavet en fejlbeskæring, så der er kommet lidt lyd med
> fra det følgende nummer i optagelsen. Det er oplagt at der må være et
> program, der kan læse en MP3 ind til beskæring.

Mp3DirectCut kan foretage redigering direkte i mp3-formatet (altså uden
kvalitetstab):
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-mp3directcut.html
Programmet er gratis.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Per Münster

Dato : 16-06-05 09:44

Hvis jeg nu siger batch-konvertering af 1000 filer, der alle skal have
reguleret komprimeringen - hvad er så svaret? Er det stadig et af de to
programmer der har været relevant? Jeg kan nemlig ikke umiddelbart se noget
om batchkonvertering - alene om beskæring.

Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-06-05 09:14

Den 16-06-05 10.44 skrev Per Münster følgende:
> [...]
> programmer der har været relevant? Jeg kan nemlig ikke umiddelbart se noget
> om batchkonvertering - alene om beskæring.

Jeg svarede også udelukkende på den del af dit indlæg, der handler om
beskæring. Her er Mp3DirectCut yderst brugbart, og det er vel ikke til
beskæringen, du har tænkt dig at bruge en batch-funktion?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : emj

Dato : 17-06-05 10:37

Per Münster skrev:

>Hvis jeg nu siger batch-konvertering af 1000 filer, der alle skal have
>reguleret komprimeringen - hvad er så svaret? Er det stadig et af de to
>programmer der har været relevant?

GoldWave kan batchkonvertere en masse forskellige ting
Hilsen emj