Nyt stort primtal
Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 15-06-05 19:44

Der er vist efterhånden tradition for at jeg annoncerer det her når
"Seventeen or Bust"-projektet finder et nyt primtal, og det er atter
sket:

27653 * 2^9167433 + 1

er et primatl med 2759677 cifre, det 5.-største kendte primtal, det
største ikke-Mersenne-primtal.

Det var 7, 10 mere og vi skal finder noget andet og lave

..Henrik

--
"Og jeg troede UENDELIG var et stort tal!"
-sagt efter en matematikforelæsning om transfinitte kardinaltal

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 15-06-05 19:49

Henrik Christian Grove <grove@sslug.dk> writes:

> [...]
> største ikke-Mersenne-primtal.
>
> Det var 7, 10 mere og vi skal finder noget andet og lave

Jeg kan ikke tælle, det var nummer 8.

..Henrik

--
Det er da osse helt urimeligt at et saa udbredt topologisk rum som Q
ikke er lokalkompakt.               -- Stefan Holm