Hundefoder på nettet
Fra : Vince

Dato : 15-06-05 17:53

Hej
Jeg leder efter et godt sted at købe hundefoder på nettet
Har en Field Trial Spaniel (en arvart af en cocker)

Leder efter et produkt der kan sendes til døren (Kbh.) og som er i et
fornuftigt prisleje

Har hidtil benyttet mig af Gilpa, men kunne godt tænke mig at forsøge med et
andet produkt

Pft

Vincent

Fra : Pwh

Dato : 15-06-05 19:58

Vince wrote:
> Hej
> Jeg leder efter et godt sted at købe hundefoder på nettet

Jeg kan anbefale
http://www.olivers.dk/Default.htm

/Jens

Fra : Lene

Dato : 16-06-05 22:06

Jeg kan anbefale
> http://www.olivers.dk/Default.htm
>
> /Jens

Jeg vil også gerne anbefale olivers, af flere grunde.

1. Hunden kan li det ( er en collie, som ikke er speciel glad for mad)
2. De bruger ikke dyreforsøg
3. Hunden trives godt på det. ( flot pels, rene tænder, blanke øjne, og
masser af energi,)
4. billig i forhold til kvalitet. (køber hos opdrætter)

Hilsen Lene

Fra : Anita Andersen

Dato : 15-06-05 22:55

Hej
Hvorfor så ikke prøve det bedste foder på markedet ?
Hvor foderet indeholder 16% Laks !
Foderet er ikke dyre end så mange andre mærker, kun bedre, Det er samme
firma som lever til Sirius Patrulien på Grønland, og der er kun det bedste
godt nok.
Se mere på http://www.torsted-hundepension.dk/hundefoder.htm
Bemærk ved større mængde 6x15kg sendes det fragt frit i hele Danmark !

mvh
Søren

Fra : Vince

Dato : 16-06-05 07:42

Ok - jeg takker og forsøger mig frem
Hvis der dukker flere forslag op er i velkomne

Takker

Vincent

Fra : MGA

Dato : 16-06-05 08:33

> [...]
> Se mere på http://www.torsted-hundepension.dk/hundefoder.htm
> Bemærk ved større mængde 6x15kg sendes det fragt frit i hele Danmark !

Hej Søren!

Det er sikkert udemærket, men det er nok ikke mad for danske hunde, for de
skal jo slet ikke bruge det samme som en slædehund. En slædehund har brug
for en langt højere mængde fedt i sin mad end en almindelig dansk hyggehund.
Så at reklamere med slædehunde som argument for at det er det bedste til
alle hunde, er nok ikke helt logisk.
I øvrigt mangler du at skrive en ingrediens fortegnelse på siden, så man kan
se hvad der er mest af i foderet.
Og du skriver ikke pris på de 2 kilos hvalpefoderpakker du fører, ligesom
jeg ikke kan finde information for levering. Snak med din webmaster om at
der er visse informationer en online butik skal indeholde

Mette

Fra : Anita Andersen

Dato : 16-06-05 12:52

Hej Mette,
Du har åbenbart lige så lidt forstand på internet som på hundefoder
Jeg føre entlig ikke en online butik viser bare et lille udsnit af vores
vare og prøver at belyse vores meget billige priser.
Hvis du går ind under Kronch serien så ligger alle de informationer som du
efterlyser i diverse under link se under Ingredienser for det du efterlyser.
Dog har du ret i at der ingen oplysninger ligger under Great Dane's foderet
bortset fra at det er produceret samme sted som Kronch serien, Great Dane's
er dog ikke baseret på Laks men fisk iøvrigt.
Og nej Slædehunde lever ikke af alm. tørfoder men bla. får de Pemikan som er
en energi bombe som også med fordel kan anvendes til meget magre hunde eller
meget aktive hunde (Jagt, politi, træning og udstilling o.l) Kronch er til
Danske hunde og jeg skriver at kronch er leverandør til Sældepatrulien
Sirius på Grønland er for at vise at firmaet har forstand på det som de
laver.
Ud over at jeg i mit indlæg skriver at det er fragt frit leveret ved min
6x15 kg så står det også højt og larmende under Great Danes foderet samt
under tilbuds siden ! så prøv lige at se efter før du skriver en masse
vrøvl.
De 2 kg Foderpakker du om hentyder til er ikke nogen jeg normalt føre og
hjemtages kun specielt så derfor ingen priser??

Og til Jens,
Jeg mener stadig at Kronch er den bedste hundefoder man kan få og jeg kender
ikke andre foder som er baseret på fisk bortset fra de overnævnte.
Fisk og specielt Laks er meget bedre og sunder end Lam & Kylling !
At din hun ikke vil spise det ?? "ikke alle mennesker spiser salat" og det
er da heller ikke sikkert at alle hunde vil spise Kronch.
Spørgsmålet er om det er din hund eller dig som skal bestemme hvad den skal
spise og som er bedst for den og du skriver iøvrigt ikke noget om hvad
den får at spise ?
(mine egne ville sikkert også heller have leverposteg det er dog min
afgørelse hvornår og hvor tit de får det

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 16-06-05 14:35

> [...]
> overnævnte.
> Fisk og specielt Laks er meget bedre og sunder end Lam & Kylling !

Siger hvem ???

> At din hun ikke vil spise det ?? "ikke alle mennesker spiser salat"
> og det er da heller ikke sikkert at alle hunde vil spise Kronch.

Jeg siger skam heller ikke at Kronch er et dårligt foder, jeg prøvede
at købe det i sin tid netop fordi jeg syntes det lød som et godt produkt.

> Spørgsmålet er om det er din hund eller dig som skal bestemme hvad
> den skal spise og som er bedst for den og du skriver iøvrigt ikke
> noget om hvad den får at spise ?

Det er self mig der bestemmer hvad mine hunde skal spise, ellers stod
den da kun på røde pølser og leverpostej
Men jeg vil altså hellere fodre med noget som de klart værdsætter,
og det endte altså op med at blive Olivers, som du måske selv havde kunnet
gætte hvis du havde læst mit første indlæg.

Check nu lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Din citatteknik er helt ude i hampen, det er svært at få sammenhæng i dine
indlæg.

/Jens (der beklager at han kom til at maile direkte til Søren i stedet for at svarer her,
en ren bøf)

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Pwh

Dato : 16-06-05 09:22

> Hej
> Hvorfor så ikke prøve det bedste foder på markedet ?

Det var da noget af et postulat, jeg prøvede at købe det til Tyson
på et tidspunkt, jeg endte op med at smide det meste ud da han
nægtede at spise det.

Check lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

/Jens

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 17-06-05 01:04

> [...]
> Se mere på http://www.torsted-hundepension.dk/hundefoder.htm
> Bemærk ved større mængde 6x15kg sendes det fragt frit i hele Danmark !

Kære Søren,

Hvis det er rigtigt forstået at du er knyttet til Torsted Hundepension, så
er det så er det velset at du klart tilkendegiver det i dine indlæg der har
et kommercielt præg.

Det er også god skik at skrive under det man svarer på.

Mvh Sophus

Fra : MGA

Dato : 16-06-05 08:24

> [...]
> fornuftigt prisleje
>
> Har hidtil benyttet mig af Gilpa, men kunne godt tænke mig at forsøge med

Loppetjansen.dk - de er søde og har flere gode produkter. De laver også
"Troldemix" som er en blanding af de typer foder de har.
Når du kigger på foder, så kig på hvad der står først i
"indholdsfortegnelsen", det er nemlig det der er mest af.

Og så er der selvfølgelig: http://www.fbr.dk/presse/alle/presse257/

Mette

Fra : tina

Dato : 16-06-05 18:09

> [...]
> Når du kigger på foder, så kig på hvad der står først i
> "indholdsfortegnelsen", det er nemlig det der er mest af.

Troldemix er sikkert ganske godt men rækker ikke langt i 3 kg sække.

De lavede også forsøg med hundemad jeg mener det var i rene ord for pengene,
hvor de analyserede indholdsstofferne, og der nåede de også frem til at det
billigste var nøjagtig lige så godt og nærende som det dyreste.

Nu vi er ved snakken om billigt hundefoder, kører emerko med 15 kg silver
dog til 99 kr fast pris. billigere kan det vist ikke blive. Hundene trives
fint på det, har god afføring, klare øjne, masser af energi osv.

Tina

Fra : tina

Dato : 16-06-05 18:31

"tina" <tije@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

Fandt lige denne her http://www.taenk.dk/tt/2004/tt41/hund/skema/

Fra : MGA

Dato : 17-06-05 07:28

> [...]
> dog til 99 kr fast pris. billigere kan det vist ikke blive. Hundene trives
> fint på det, har god afføring, klare øjne, masser af energi osv.

Ok, kender ikke den spaniel type

Mette

Fra : Bornholmersafira

Dato : 16-06-05 22:21

Hej

Olivers Petfood leverer gratis i hele landet, jeg bor på bornholm og selvom
de kun skal sende en enkelt 15kg sæk så er det gratis. Og jeg sender dem
bare en mail når jeg skal bestille og så kommer det højst 2-3 dage efter, og
de kan udregne abbonnementservice så man helt slipper for at bestille, der
kommer det automatisk.
Foderet er rigtig godt, og der er næsten ingen affaldsstoffer i, dvs sige de
udnytter foderet godt, og har en god afføring.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 16-06-05 22:25

"Vince" <vincentgroes@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg leder efter et godt sted at købe hundefoder på nettet

Kan som andre også klart anbefale Olivers

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 17-06-05 00:49

> [...]
> fornuftigt prisleje
>
> Har hidtil benyttet mig af Gilpa, men kunne godt tænke mig at forsøge med

En af de ting som jeg synes du bør lægge mærke til er indholdet af
antioxydanter (konserveringsmidler). Det er ikke forbudt at komme i
dyrefoder men som du vil se så er det sjældent (jeg har i virkeligheden
aldrig set det) angivet hvormeget der er i fodret. Der plejer bare at stå
noget i retning af at det er tilsat i henhold til EU tilladelse. Jeg ved
ikke om der er lavet nogle undersøgelser af hvad antioxydanter har af
langtidsvirkninger, men jeg ved at der er stærkt begrænset hvad der må
tilsættes til menneske føde.
Det er også værd at lægge mærke til at fabrikanterne opgiver indholdet af
proteiner på forskellige måder, nogle i "våd" tilstand og nogle som det er i
slutproduktet.
Jeg veksler mellem skyttens special læs mere her:
http://www.skyttens.com/special.htm hvor jeg specielt kan fremhæve indholdet
af olier der giver en flot pels samt det praktiske i levering til døren og
Magnusson KRAV (Svensk økologisk mærke) se mere her:
http://www.cultus.dk/krav.htm hvor jeg vil fremhæve at det er et bagt foder
som der skal tygges lidt mere på. Magnusson kan købes flere steder i landet,
prøv evt. at søge lidt på google.
Jeg bruger ca. 440 gram dagligt til en Boxer på 36 kg. Jeg kan også nævne at
den reagerede allergisk på en del andre fodermærker jeg prøvede men
allergien er markant reduceret med førnævnte mærker.

Mvh Sophus

Fra : Pwh

Dato : 17-06-05 08:37

Sophus Vørsing wrote:
> Jeg veksler mellem skyttens special læs mere her:
> http://www.skyttens.com/special.htm hvor jeg specielt kan fremhæve
> indholdet af olier der giver en flot pels samt

Når jeg læser deklarationen hæfter jeg mig ved at der er tilsat
hvede og gluten, det er da noget som flere foderfabrikanter
direkete slår på deres ikke indeholder pgr faren for allergi.
Jeg kan heller ikke se den dybere mening med at der er sukker i.
Hvis man skal købe det udelukkende pgr olieindholdet er det da
nemmere bare at købe en flaske fiskeolie og tilsætte det selv,
det er jeg begyndt på til stor glæde for mine hunde,
det lugter fælt men smager åbenbart dejligt

/Jens

Fra : Anette

Dato : 17-06-05 23:31

Pwh wrote:
> nemmere bare at købe en flaske fiskeolie og tilsætte det selv,
> det er jeg begyndt på til stor glæde for mine hunde,
> det lugter fælt men smager åbenbart dejligt

Hej Jens
Der rammer du lige hovedet på sømmet - ifølge Tænk & test er der ikke den
helt store forskel på indhold af fuldfoder, men især på prisen - men hvad
kan hundene lide?
Mit madøre af en vovhund Ælsker Frolich og kiks ( det får hun kun som
godbidder), Olivers Adult er også okay, men Olivers lamb spiser hun kun med
et udtryk i hovedet der siger "nå ja når der nu ikke er andet". Det ville
ellers være rart om hun kunne lide det. PON'er har tendens til at blvie for
tykke, fordi de er nogle madører.

Jeg mangler stadig at finde den ultimative "Ejjj hvor er det fedt"- godbid
og foder til min hund.
Jeg vil gerne have et fuldfoder som hun gider lede efter i græsplænen - det
gider hun ikke med Olivers Lamb.- men er lidt mere villig med Frohlich.
Hun kan lide løg, hvidløg, æbler, abrikoser, ferskner,ananas og en masse
andet frugt og som sagt Frolich og almindelige hundekiks - men det er ikke
"IIhhhhhh altså" mad, som når hun får rå lever, rå kylling eller rå laks.
Almindelige rå kødben er også bare sagen, men lidt svære at belønne med til
træning.

Hvad kan jeres hunde lide af almindelig fuldfoder?
Hvad bruger I som godbidder, altså sådan nogle "Jeg bliver helt vild i
varmen"- godbidder?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 17-06-05 23:57

On Sat, 18 Jun 2005 00:31:29 +0200, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Hvad kan jeres hunde lide af almindelig fuldfoder?

Alt hvad der er spiseligt. *G* Men det er altså osse lab-blandinger
jeg har. *G*
Det eneste foder jeg har oplevet de ikke ville ha' var Pedigri Pal
(eller hvordan det nu staves). Jo, de spiste det godt nok begge to, og
så osse ud til at kunne li' det, men den ene kastede det fluks op på
gulvet 2 min. senere. :o/

>Hvad bruger I som godbidder, altså sådan nogle "Jeg bliver helt vild i
>varmen"- godbidder?

Næsten alt hvad der kan spises, men vi bryder os ikke om rå gulerødder
eller tomater. *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : MGA

Dato : 18-06-05 07:03

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad kan jeres hunde lide af almindelig fuldfoder?
> Hvad bruger I som godbidder, altså sådan nogle "Jeg bliver helt vild i

Kender du Hill's Natures Best serie? Min kræsne tøs spiser den med stor
fornøjelse. Jeg blander A38 eller olie i et par gange om ugen.

Mht godbidder, så bruger jeg youghurtknapper - men de er nok for små til din
hund. Men de kan få mine hunde til at danse, sitte, dække og give pote

Mette

Fra : fam. Ager

Dato : 18-06-05 07:49

> [...]
>
> Hvad kan jeres hunde lide af almindelig fuldfoder?
> Hvad bruger I som godbidder, altså sådan nogle "Jeg bliver helt vild i

hej!

jeg barfer mine 2, og det er det ultimative nam nam, hver dag!
af godbidder er det eneste der duer frolic, og det skal være de små. de er
heller ikke så spækket med farve som de alm. store. som virkelig kan ses på
afføringen efter en træning...
jeg har også lavet ovntørrede leverguffer, men de har tendens til at komme
hele ud igen...

mvh. marie

Fra : Pwh

Dato : 18-06-05 10:05

fam. Ager wrote:
> jeg har også lavet ovntørrede leverguffer, men de har tendens til at
> komme hele ud igen...

Smart, så kan de jo tørres og genbruges mange gange

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 18-06-05 15:04

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Smart, så kan de jo tørres og genbruges mange gange
>
> /Jens
>
>-------------------------

ja, det er jo besparende i længden...GGG!

-marie

Fra : Pwh

Dato : 18-06-05 10:03

Anette wrote:
> Hvad kan jeres hunde lide af almindelig fuldfoder?

Olivers Large Breed eller Diet tilsat deres OmegaBoost,
det var et klart hit da jeg begyndte at tilsætte OmegaBoost.

> Hvad bruger I som godbidder, altså sådan nogle "Jeg bliver helt vild i
> varmen"- godbidder?

Godbidder få de ikke meget af.
Men en tyggepind af oksehud eller tørfisk holder de meget af,
og så elsker de også når jeg smører en leverpostejsmad til dem.
Jo, og så får de marvben fyldt med havregrød med leverpostej i
som der så er frosset ned, det er som beskæftigelse når jeg skal på arbejde.

/Jens

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 18-06-05 10:12

> [...]

> Hvad kan jeres hunde lide af almindelig fuldfoder?
> Hvad bruger I som godbidder, altså sådan nogle "Jeg bliver helt vild i

Mine to lab.tæver er barf-hunde. For nogle år siden brugte jeg også Frolic
til træningsgodbidder, men efter at have læst, at mange hunde udvikler
allergi på grund af farvestofferne i Frolic, er jeg nu gået over til
hjemmelavede ovntørrede leverguffer, som mine hunde elsker og fordøjer fuldt
ud.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : AJ

Dato : 20-06-05 00:21

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

Hej Anette!

> Hvad kan jeres hunde lide af almindelig fuldfoder?
Min hund spiser Olivers Lamb, og da hun er allergihund bliver de også
brugt som godbidder. Er der brug for ekstra gode guffer, får hun nogle
af mærket Chrisco, de hedder bare Godbidder og købes i Brugsen.

--
Stor hilsen AJ
www.hamster-butikken.webbyen.dk