Bundkort fejl eller?
Fra : Nielsen

Dato : 15-06-05 14:24

Hejsa NG

Ved ikke om det er den rette gruppe at spørge i, men jeg prøver.

Min pc er begyndt med at slukke når jeg starter!!
Dvs. at når jeg starter på power knappen, slukker den skærmen med det samme,
så skal den lige have en på reset knappen så kommer den igang.

Bundkortet er et Asus P4S8X-X
Grafikkort ti4200

Nogle der kender til en løsning til mit problem, ellers må der jo et nyt i.

vh
jan

Fra : JK

Dato : 15-06-05 14:37

On Wed, 15 Jun 2005 15:23:36 +0200, "Nielsen" <jnsnabela@msn.com>
wrote:

> [...]
>Grafikkort ti4200
>
>Nogle der kender til en løsning til mit problem, ellers må der jo et nyt i.

Jeg ville nu prøve med anden strømforsyning først. Det lyder typisk
som sådan.

mvh

John

Fra : Nielsen

Dato : 15-06-05 15:43

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville nu prøve med anden strømforsyning først. Det lyder typisk
> som sådan.
>
> mvh
>
> John

Det er ellers en næsten ny Chill innovation 510w der sidder i maskinen.

vh
jan

Fra : Hans

Dato : 15-06-05 17:15

Nielsen wrote:

> Det er ellers en næsten ny Chill innovation 510w der sidder i
> maskinen.

Hvad sker der hvis du slukker for strømforsyningen på vippeafbryderen,
venter 10-15 sek., tænder igen og trykker på powerknappen på maskinen?

Hans

Fra : Nielsen

Dato : 15-06-05 18:48

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad sker der hvis du slukker for strømforsyningen på vippeafbryderen,
> venter 10-15 sek., tænder igen og trykker på powerknappen på maskinen?
>
> Hans

Så er det testet, uden det ændrede på resultatet.

vh
jan

Fra : Hans

Dato : 15-06-05 18:54

Nielsen wrote:
> "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Så er det testet, uden det ændrede på resultatet.

Hmm. Jeg havde nøjagtig det samme problem med et Asus P4C800E Deluxe og den
PSU du også har. Det forsvandt da jeg skiftede til en Chill 400 rev.2.

Prøv engang og hiv stikproppen helt ud, vent et par minutter og gentag
forsøget.

Hans

Fra : JK

Dato : 15-06-05 19:30

On Wed, 15 Jun 2005 16:42:53 +0200, "Nielsen" <jnsnabela@msn.com>
wrote:

>"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

>Det er ellers en næsten ny Chill innovation 510w der sidder i maskinen.

Det er ialfald en god en, bruger den selv.

Fra : Hans

Dato : 15-06-05 19:35

JK wrote:

> Det er ialfald en god en, bruger den selv.

Den fejler bestemt ikke noget, men jeg har oplevet noget tilsvarende med
den, som det problem Nielsen har, uden jeg egentlig fandt en plausibel
årsag. Om det er Chill som har et problem, eller sammen med visse
Asus-boards finder vi nok aldrig ud af.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 20:40

wrote:

>"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

>Det er ellers en næsten ny Chill innovation 510w der sidder i maskinen.
>
>vh
>jan

Har dit Asus kort en EZ-plug? Prøv at bruge den i stedet for
p4-stikket. Jeg har også lige købt den strømforsyning og min pc havde
problemer med at starte op med det samme. Den påstod det var en
cpu-fejl, men efter at ha' slukket på strømforsyningen og derefter
startet op igen, så kørte maskinen stabilt. Har nu prøvet med EZ-plug
stikket i stedet og maskinen starter med det samme.
Det er da et forsøg værd

Fra : Nielsen

Dato : 16-06-05 11:47

> [...]
> startet op igen, så kørte maskinen stabilt. Har nu prøvet med EZ-plug
> stikket i stedet og maskinen starter med det samme.

Nu har jeg prøvet at koble strømforsyningen fra i ca. 5 timer, og
starter(ikke) som den plejer.
Jeg har desværre i EZ-plug på mit bundkort.

Hvordan er det nu, hvis jeg skifter bundkort, skal jeg så ikke til at
installer ALT igen.
Hvis jeg skal til at skifte, hvad vil i så anbefale hvis jeg skal have, når
jeg skal have en processer med i 2000kr klassen(bundkort+processer)

vh
jan

Fra : JK

Dato : 16-06-05 12:29

On Thu, 16 Jun 2005 12:47:21 +0200, "Nielsen" <jnsnabela@msn.com>
wrote:

> [...]
>Hvis jeg skal til at skifte, hvad vil i så anbefale hvis jeg skal have, når
>jeg skal have en processer med i 2000kr klassen(bundkort+processer)

Man kan jo stadig få bundkortet. For 415,-

Det kan naturligvis udskiftes uden problemer.

Men generelt kan bundkortet godt skiftes, hvis det nye har samme
chipset, som det gamle. Her Sis648.

Med andre chipsets på det nye bundkort:
Man kan lave en 'repair install' under alle omstændigheder (alle
chipsets), hvorved registry ikke overskrives, og Startknappen og alle
installerede programmer bevares. Dog kan SP2 drille sammen med
antivirus og antispyware, så de programmer må afinstalleres og SP2
lægges på forfra.

Men med samme chipset er der generelt ingen fare for at det ikke
booter. Der kan godt være lidt forskel i netværks-controller og andre
controllere på bundkortet, så nye drivere for de enheder må
installeres.

mvh

John

Fra : Nielsen

Dato : 17-06-05 17:24

> [...]
> booter. Der kan godt være lidt forskel i netværks-controller og andre
> controllere på bundkortet, så nye drivere for de enheder må

Kan jeg også bruge sis648fx eller skal det være sis648

vh
jan