Load web side hvert minut
Fra : Søren Maigaard

Dato : 02-06-01 12:35

Jeg skal i forbindelse med et projekt bl.a. hente en web side ned hvert
minut.

Jeg har forsøgt mig med <--! #include osv. via ASP fordi jeg så kunne lave
en refresh i HTML'en, men der kan man kun hente lokale sider ned. Jeg satte
derfor et cron job op, der åbner IE og henter web siden hvert minut. Det
virker også OK, men den åbner til gengæld et nyt IE vindue hver gang.
I Tools/Options/Advanced kan man sæte op, at IE skal genbruge vinduer til
short cuts, men det virker ikke når man henter siden på denne måde. Så jeg
tænkte, om der findes enten en helt anden måde at gøre dette på, eller en
command line option til IE der gør, at den ikke åbner et nyt vindue hver
gang... ?

- Søren

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-06-01 13:45

"Søren Maigaard" wrote:

> Jeg skal i forbindelse med et projekt bl.a. hente en web side ned hvert
> minut.

kan du ikke bare bruge

<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="60; URL=http://www.minside.dk/">

den skulle gerne refreshe siden en gang i minuttet

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : mola

Dato : 02-06-01 15:21

Hvis du derimod ikke har adgang til at redigere i den side du vil hente
hvert minut, kan du i stedet lave følgende:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Reload</TITLE>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="60; URL=reload.html">
</HEAD>
<FRAMESET FRAMEBORDER="0" BORDER="0" FRAMESPACING="0" ROWS="100%,*"
COLS="100%">
<FRAME SRC="http://densidejeggernevilse.com/" NAME="refreshframe"
SCROLLING="auto" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0">
</FRAMESET>
</HTML>

og gemme filen som reload.html (eller det navn/url du nu kan finde på at
anvende i metakoden).

mvh
mola

Fra : Søren Maigaard

Dato : 02-06-01 15:34

He - naturligvis. Det er jo netop løsning - tak !

- Søren