Trådløs netværk
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 15-06-05 12:36

Hej

Min kone går på Aalborg pædagogisk seminar og der har man lige fået
mulighed for trådløs netværk. Nu er problemet bare at man selvfølgelig
ikke havde regnet med at fandtes andre systemer end Windows så derfor
var det lidt af et chock for dem, da min kone kom med hendes ibook G3
og bad om et brugernavn og password.

Man kunne ikke få det til at virke og nu spørger jeg her i gruppen, er
der nogen som har forstand på sådanne noget.

Man ville gerne installer 2 dokumenter, det ene er en fil med hendes
brugernummer og den andet hedder "root.der", ved ikke hvad det er til.

--
Hilsen
Nyeboe

Fra : Michael Holm

Dato : 15-06-05 13:45

J.K. Nyeboe <nyeboe@gmail.dk> wrote:

> [...]
>
> Man ville gerne installer 2 dokumenter, det ene er en fil med hendes
> brugernummer og den andet hedder "root.der", ved ikke hvad det er til.

filen root.der kunne lyde som et certifikat, som skal ind i keychain,
måske...

Hvilket system er der på hendes iBook ?

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 15-06-05 14:54

On 2005-06-15 14:45:17 +0200, fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) said:

> filen root.der kunne lyde som et certifikat, som skal ind i keychain,
> måske...
>
> Hvilket system er der på hendes iBook ?

Hun har 10.3.9 og jeg tror du har ret i at filen "Root.der" er et
certifikat men når man åbner den spørger den efter et program.

--
Hilsen
Nyeboe

Fra : Michael Holm

Dato : 15-06-05 15:26

J.K. Nyeboe <nyeboe@gmail.com> wrote:

> Hun har 10.3.9 og jeg tror du har ret i at filen "Root.der" er et
> certifikat men når man åbner den spørger den efter et program.

vælg "key chain" /nøglering som ligger i Utilities mappen

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 16-06-05 14:42

On 2005-06-15 16:26:06 +0200, fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) said:

> vælg "key chain" /nøglering som ligger i Utilities mappen

Det har jeg prøvet, men Key Chain vil ikke kendes ved formate.
Nu lade vi det ligge indtil efter sommerferien, hun er jo så heldig at
få ferie i morgen og skal så første møde igen i uge 34.
--
Hilsen
Nyeboe

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-06-05 15:08

> [...]

> Man ville gerne installer 2 dokumenter, det ene er en fil med hendes
> brugernummer og den andet hedder "root.der", ved ikke hvad det er til.

Hvis ellers den der har sat det op ved hvordan man goer saadan noget,
saa skal din kone IKKE installere noget.

De faste medarbejdere/brugere er sandsynligvis registreret paa deres
server, som saa godkender dem og dermed giver dem adgang til forskellige
servere.

Gaester burde have adgang til fx. internettet og evt. pop3 - resten boer
vaere lukket.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling