Irriterende log-on !
Fra : John Frandsen

Dato : 02-06-01 12:34

Dette er måske ikke så meget et DSL spørgsmål - og så alligevel.

Jeg fik for nyligt fast opkobling via kabelmodem, og i den forbindelse skulle jeg installere netkort til tilslutning af modemet.

Nu sker der det at hver gang jeg tænder computeren skal jeg igennem en irriterende log-on box.
Det er totalt lige meget hvad jeg skriver som password, jeg bliver lukket ind uanset hvad.
Jeg kan vælge at afbryde log-on ved at trykke ESC, og jeg bliver lukket ind...

Log-on boxen har som det fremgår ingen funktion whar so ever, så hvordan undgår jeg at den popper op hver gang jeg starter maskinen ?

Mvh John
Tilmeld dit link på http://fp.worldonline.dk/fpeisl27461/

--
Posted from corp-mail.arrowhead.dk [62.61.131.10]

Fra : SuneF

Dato : 02-06-01 13:11

Log-on boxen har som det fremgår ingen funktion whar so ever, så hvordan undgår jeg at den popper op hver gang jeg starter maskinen
?

Har du sat den til windows-logon?

Fra : Mark Beaumont

Dato : 02-06-01 13:11

"John Frandsen" <john@talent.dk> skrev
> Dette er måske ikke så meget et DSL spørgsmål - og så alligevel.

Næ, dit spørgsmål høre vist mere hjemme i gruppen
dk.edb.system.ms-windows, forudsat du bruger Windows.

> Nu sker der det at hver gang jeg tænder computeren skal jeg
> igennem en irriterende log-on box.

Hvis du bruger Win 98/ME
Gå til start -> instillinger -> kontrolpanel -> netværk
Vælg windows-logon under primær netværkslogon

Måske kunne du også overtales til at slå quoted printable fra?
Det medfører, at OE brugerne ikke kan citere dine indlæg og
andre bla. jeg kan ikke læse dine Æ,Ø og Å.

Vh Mark

Fra : Christen Fihl

Dato : 03-06-01 11:16

> Måske kunne du også overtales til at slå quoted printable fra?
> Det medfører, at OE brugerne ikke kan citere dine indlæg og
> andre bla. jeg kan ikke læse dine Æ,Ø og Å.
>
> Vh Mark

Jeg kan ikke gennemskue hvad dit problem med John's indlæg er. Jeg vil
tro at hans posting er mest korrekt, da han ikke antager at tegnsættet
kun er for Windows maskiner.
Min OE kan ikke se noget problem med nogen af jeres post.

Hvorfor ønsker du svar tilbage i "dk.edb.system.ms-windows" gruppen
istedetfor den originale "dk.edb.internet.udbydere.xdsl" ?

Du har en:

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/

Fra : Allan Olesen

Dato : 03-06-01 12:57

"Christen Fihl" <Christen@Fihl.netXX> wrote:

>Jeg kan ikke gennemskue hvad dit problem med John's indlæg er. Jeg vil
>tro at hans posting er mest korrekt, da han ikke antager at tegnsættet
>kun er for Windows maskiner.

Mark har disse headere i sit indlæg:

Det er en almindeligt anerkendt usenet-standard, som absolut ikke har
noget med Windows at gøre. Windows bruger faktisk selv et andet
tegnsæt.

I gamle dage var quoted printable (QP) mest korrekt, fordi man ikke
kunne være sikker på, at alle newsservere kunne håndtere 8-bit tekst.
Det kan de i dag, og da QP giver problemer for mange newsreadere, bør
det undgås.

>Min OE kan ikke se noget problem med nogen af jeres post.

Nu bruger jeg ikke selv OE, men jeg har da hørt rygterne. Prøv at
svare på Johns indlæg, så vil du sandsynligvis opdage, at din OE ikke
kan finde ud af at sætte ">" foran den citerede tekst.

>Hvorfor ønsker du svar tilbage i "dk.edb.system.ms-windows" gruppen
>istedetfor den originale "dk.edb.internet.udbydere.xdsl" ?

Nok fordi han mener, at John vil kunne få bedre hjælp i en
Windows-gruppe, fordi spørgsmålet ikke har noget med xdsl at gøre, og
det er ganske korrekt. Johns problemer er helt almindelige problemer
med netkort i Windows.

Jeg har ikke sat FUT på dette indlæg, da det breder sig ud over flere
gruppers emneområde, men der er nok ikke grund til, at vi fylder
gruppen med mere støj om et offtopic emne. Hvis du ønsker at diskutere
videre om tegnsæt og QP, vil jeg derfor foreslå dig at at starte en
tråd om emnet i dk.edb.internet.software.mail+news. Hvis du ønsker at
diskutere FUT, vil jeg foreslå dk.admin.netikette. Og hvis du ønsker
at diskutere logon-bokse i Windows, vil jeg foreslå
dk.edb.system.ms-windows.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Christen Fihl

Dato : 03-06-01 20:10

> [...]
ikke
> kan finde ud af at sætte ">" foran den citerede tekst.

Tak for dine klare svar.

Jeg har tit undret mig over de forsvundne "> ", men har aldrig tænkt i
den retning. Og jeg opdagede ikke forskel da jeg prøvede at svare
begge første gang.

Og jeg troede egentlig stadig QP stadig var moderne. Men det siger nok
lige så meget om mig selv ;)

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 03-06-01 20:56

"Christen Fihl" <Christen@Fihl.netXX> wrote:

>Og jeg troede egentlig stadig QP stadig var moderne.

Det er det også - men til e-post, ikke til news.

Forskellen er at der stadig findes e-post-servere rundt omkring som ikke kan lide
8-bits-tegnsæt, men stort set alt newsprogrammel har alle dage kunnet klare 8 bit.

Så QP er ikke nødvendig i news. Det er den i e-post, hvor alle moderne programmer
efterhånden understøtter den.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Lars Erhardsen

Dato : 02-06-01 13:20

>Log-on boxen har som det fremgår ingen funktion whar so ever, så hvordan
undgår jeg at den popper op >hver gang jeg starter maskinen ?

Brug Microsofts TweakUI til at automatisk at logge på...

kig på http://www.annoyances.org/win98/features/tweakui.html

/Lars