Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Oprette en undergruppe til dk.fritid.foto?
Fra : JorR

Dato : 15-06-05 12:11

Er det kun mig eller er der lidt mange "se mit billede og giv kritik"
indslag i denne gruppe? I.flg. min mening er der ret stor volumen i
denne gruppe og derfor vil jeg måske synes, at det var hensigtsmæssigt,
at opdele gruppen i to:

dk.fritid.foto
dk.fritid.foto.kritik

... eller noget lignende - altså en undergruppe, hvor man bedømmer
hinandens billeder og evt. fotoprogrammer og "hvordan gør du det" m.v.
og hvor denne gruppe (.foto) så mere er til kamera og diverse hardware
og overvejelser m.v.?

Måske har det været oppe tidligere, men som sagt, så synes jeg, at der
er en ret stor volumen, som jeg mener kunne deles op.

Fra : Jakob

Dato : 15-06-05 12:29

In article <42b00cc1$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, joer10001
@REMOVE.hotmail.com says...

> Måske har det været oppe tidligere, men som sagt, så synes jeg, at der
> er en ret stor volumen, som jeg mener kunne deles op.

Det har i allerhøjeste grad været oppe og vende det sidste halve år, riv
2 uger ud af kalenderen og brug google grupper til at søge i dk.admin så
vil du kunne få syn for sagen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik W.

Dato : 15-06-05 12:43

"JorR" <joer10001@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indslag i denne gruppe? I.flg. min mening er der ret stor volumen i
> denne gruppe og derfor vil jeg måske synes, at det var hensigtsmæssigt,

Dit navneforslag har været oppe, og der er enighed om at det er for snævert.
dk.fritid.foto.billedsnak og dk.fritid.foto.billeddebat er navne der er både
præcise og brede nok. dk.fritid.foto.billeder duer ikke fordi navnet
fejlagtigt antyder at det er en binær gruppe, som der må postes billeder i.

> [...]
> hinandens billeder og evt. fotoprogrammer og "hvordan gør du det" m.v.
> og hvor denne gruppe (.foto) så mere er til kamera og diverse hardware

Der arbejdes på sagen, og du kan medvirke til at det bliver til noget ved at
poste din mening, som svar på denne meddelelse:

Diskussioner som den du "starter" her hører egentlig til i news:dk.admin
evt. også postet her med X-fut til dk.admin. Jeg har ikke sat fut på denne
meddelse fordi debatten bør fortsætte i den nyeste af de tråde Ole Larsen
har startet i news:dk.admin

Mvh Erik

Fra : Brian Lund

Dato : 15-06-05 15:25

> [...]
>
> Måske har det været oppe tidligere, men som sagt, så synes jeg, at der
> er en ret stor volumen, som jeg mener kunne deles op.

Det har været oppe at vende mange gange, og der har endda været et par
OTDer, og de er blevet "nedstemt"! - Jeg synes personligt heller ikke at
gruppen skal splittes op, men hvis den endelig skal, så er det hardware
diskussionen der skal have sin egen undergruppe!

Det må jo være billedet, og ikke hardwaren, der er det vigtigste!

Brian

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-06-05 15:40

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det må jo være billedet, og ikke hardwaren, der er det vigtigste!

Hvorfor dog det? Det er vel strengt taget ikke dig, der skal bestemme,
hvilke dele af fotografering andre finder vigtigst!

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 06/11/05)

Fra : Brian Lund

Dato : 15-06-05 15:51

> Hvorfor dog det? Det er vel strengt taget ikke dig, der skal bestemme,
> hvilke dele af fotografering andre finder vigtigst!

Det har jeg da heller aldrig påstået at det er ;)

Men hvis ikke det er billederne der er det vigtigste kan man vel lige så
godt male den forreste linse i sit objektiv sort!

Brian

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-06-05 15:57

> Men hvis ikke det er billederne der er det vigtigste kan man vel lige
> så godt male den forreste linse i sit objektiv sort!

Det er så din holdning. Bortset fra det har fotografer, der har malet
forreste linse i objektivet sort, vel lige så meget ret til at være i denne
gruppe som alle andre? Mig bekendt står der intet i fundatsen om, at denne
gruppe er forbeholdt fotografer, for hvem billedet er det vigtigste.

Fra : Brian Lund

Dato : 15-06-05 16:06

> [...]
> gruppe som alle andre? Mig bekendt står der intet i fundatsen om, at denne
> gruppe er forbeholdt fotografer, for hvem billedet er det vigtigste.

Jeg bliver lidt i tvivl om du bare vil diskutere om noget meningsløst fordi
du ikke har andet at give dig til?

Jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om fundatsen, og jeg har jo også sagt
at jeg synes at gruppen _ikke_ skal splittes op, bla. fordi jeg synes det er
godt at man kan diskutere "alt" her!
Det du kommenterer er jo bare min sidebemærkning om en eventuel, måske, hvis
det nu sker - at gruppen bliver splittet op - kommentar!

EOD herfra...

Brian

Fra : Michael L

Dato : 15-06-05 16:17

Jens Bruun wrote:

> [...]
> denne gruppe som alle andre? Mig bekendt står der intet i fundatsen
> om, at denne gruppe er forbeholdt fotografer, for hvem billedet er

Stop da det ævl!

Hver evig eneste gang der er nogen der har en mening om hvad der høre
til her osv. så har man en stak mennesker der fare op og kommer med de
samme kommentarer som dig. "Du skal ikke bestemme bla bla bla".

For fanden da - Tag jer sammen. Ingen bestemmer over USENET men de
fleste af os har en mening og det er præcis hvad Brian har også.
Og jeg vil give ham ret - Billedet og metoderne til at fremkomme til
billedet osv. er det foto handler om og derfor bør det være hardwaren
der skal ud i en gruppe for sig - Men det betyder ikke hardware
fikserede folk ikke må være her og det har ingen påstået!

Men hvis formålet med at have et kamera ikke er at tage billeder så er
det sku ikke mig der tuder over de ikke har et sted at være, fordi så
er formålet da helt røget sig en tur.

Så klap lige hesten lidt fordi nogen mener at det er hardware der skal
ud. Det lyder som om du keder dig og bare diskutere fordi du ikke har
andet og give dig til!

Og mens der så kommer en storm af endnu mere diskutionslystne folk med
deres "du skal ikke bestemme" så vil jeg smutte ud i solen og gøre det
det handler om - Nemlig at tage billeder!

- Michael

Fra : Jakob

Dato : 15-06-05 16:59

In article <42b04658$0$18649$14726298@news.sunsite.dk>,
michael@mlykkeNOSPAM.dk says...

> Stop da det ævl!

Og flyt over i dk.admin hvor diskussionen har kørt længe :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-06-05 19:19

Brian Lund wrote:

> Men hvis ikke det er billederne der er det vigtigste kan man vel lige så
> godt male den forreste linse i sit objektiv sort!

Hmm... vær nu lidt overbærende, Jens Brunn kan jo ikke finde ud af
at fotografere, så hvis han ikke må snakke om fotoudstyr, så har han
jo ikke noget at komme efter i denne gruppe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Sahl

Dato : 15-06-05 21:07

> Hmm... vær nu lidt overbærende, Jens Brunn kan jo ikke finde ud af at
> fotografere, så hvis han ikke må snakke om fotoudstyr, så har han jo ikke
> noget at komme efter i denne gruppe...

Og du bidrager med hvad?

Mvh. Ole Sahl
fut sat til dk.snak.mudderkastning

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-06-05 21:28

Ole Sahl wrote:

> Og du bidrager med hvad?

Tja... ska' vi kalde det en i forhold til debatten relevant
konstatering af en kendsgerning...!

FUT ignoreret.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Sahl

Dato : 15-06-05 21:42

> Tja... ska' vi kalde det en i forhold til debatten relevant konstatering
> af en kendsgerning...!
>
> FUT ignoreret.
>
> --
Hvilket sammenlignings grundlag bruger du for at komme frem til den
konstatering?
dine egne billeder?

Mvh. Ole Sahl
som stadig mener dine udgydelser høre hjemme i dk.snak.mudderkastning men
bliver her
da du jo nok så frit vælger at ignorere en efter min simple mening nok så
holdbart fut til korrekt gruppe.