Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik please :-)
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-06-05 11:18

Jeg ville sætte pris om nogen ville ytre deres mening (og evt.
konstruktive forslag til forbedringer) om et af mine nyeste billeder -
taget igår aftes.

Link direkte til billedet:
http://gallery.schreiber.se/displayimage.php?album=2&pos=0

Link til restem af albummet:
http://gallery.schreiber.se/thumbnails.php?album=2

Pft

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

- The best way to kill a troll, is to ignore him.

Fra : MS

Dato : 15-06-05 11:36

> Link direkte til billedet:
> http://gallery.schreiber.se/displayimage.php?album=2&pos=0

Dejlige farver og et spændene motiv.

/Max

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-06-05 13:05

MS wrote:
> Dejlige farver og et spændene motiv.

Takker og bukker

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 15-06-05 11:36

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> Jeg ville sætte pris om nogen ville ytre deres mening (og evt.
> konstruktive forslag til forbedringer) om et af mine nyeste billeder -
> taget igår aftes.

Hej

Jeg synes ikke der er ro i billedet, hvis du beskærer i højre side, så det
mørke hjul forsvinder, tror jeg det bliver bedre, kun sjældent er det godt
at have "motivet" lige midt i billedet.
Forsøg kun at have et punkt der fanger øjet, det giver rolige billeder.

Ellers flot arbejde.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-06-05 13:04

Langgaard Bærbar wrote:
> [...]
> at have "motivet" lige midt i billedet.
> Forsøg kun at have et punkt der fanger øjet, det giver rolige billeder.

Det er noteret, tak.

> Ellers flot arbejde.

Tak

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-06-05 11:38

Thomas Schreiber wrote:
> Jeg ville sætte pris om nogen ville ytre deres mening (og evt.
> konstruktive forslag til forbedringer) om et af mine nyeste billeder -
> [...]

Syntes det er rigtigt flot, dog er det ikke et reb men en kæde

mvh Tommy Fer

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-06-05 13:04

Tommy Fer wrote:
> Syntes det er rigtigt flot, dog er det ikke et reb men en kæde

Hehe, ja det har du søreme ret i. Måske sidder der dog en dims for enden
af kæderne der kan noget med et reb. Det satser jeg i hvert fald på nu

Tak for kommentaren

Fra : Jakob

Dato : 15-06-05 11:48

In article <42b00047$0$18645$14726298@news.sunsite.dk>,
REMOVEnews@schreiber.se says...

> Link til restem af albummet:
> http://gallery.schreiber.se/thumbnails.php?album=2

Kan godt lide stemningen i det her sepiafarvede billede selv om jeg
intet forhold har til dingenoten :0)

I det billede du har af en redningskrans, synes jeg at placeringen er
lidt midt imellem. Enten skulle det være centreret eller placeret noget
længere til højre. Jeg synes det havde været sjovere at se på hvis der
var var noget mere plads til venstre for kransen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-06-05 13:03

Jakob wrote:
> Kan godt lide stemningen i det her sepiafarvede billede selv om jeg
> intet forhold har til dingenoten :0)

Takker

> [...]
> længere til højre. Jeg synes det havde været sjovere at se på hvis der
> var var noget mere plads til venstre for kransen.

Har prøvet fra den anden ("rigtige") side, men der var nogle ujævnheder
i træet som var meget forstyrrende - derfor denne beskæring.

Fra : Jakob

Dato : 15-06-05 15:05

In article <42b018df$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>,
REMOVEnews@schreiber.se says...

> Har prøvet fra den anden ("rigtige") side, men der var nogle ujævnheder
> i træet som var meget forstyrrende - derfor denne beskæring.

Ahh ok jeg overvejede jo overhovedet ikke om der overhovedet er et motiv
længere til venstre ;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 15-06-05 15:06

In article <42b018df$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>,
REMOVEnews@schreiber.se says...

> Takker

Foriøvrigt er jeg jo altid nysgerrig på hvordan effekten er blevet
lavet, er det et "sepia filter" eller har du skruet selv (og hvordan :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-06-05 16:25

Jakob wrote:
> Foriøvrigt er jeg jo altid nysgerrig på hvordan effekten er blevet
> lavet, er det et "sepia filter" eller har du skruet selv (og hvordan :0)

Jeg har bare revet lidt i sliderne i Hue / Saturation (prøv evt.
colorize) og smidt lidt contrast (typisk + ca10-20 i nakken på den
bagefter. Det er det mest simple i verden, men det er rimlig effektivt imho.

Fra : Jakob

Dato : 15-06-05 17:01

In article <42b04831$0$18646$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> colorize) og smidt lidt contrast (typisk + ca10-20 i nakken på den
> bagefter. Det er det mest simple i verden, men det er rimlig effektivt imho.

OK tak skal du have :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kenneth K.

Dato : 15-06-05 13:17

On Wed, 15 Jun 2005 12:17:49 +0200, Thomas Schreiber
<REMOVEnews@schreiber.se> wrote:

> Jeg ville sætte pris om nogen ville ytre deres mening (og evt.
> konstruktive forslag til forbedringer) om et af mine nyeste billeder -
> [...]

Jeg synes det er _meget_ rodet. Jeg kan slet ikke finde ro i billedet og
mit blik flakker rundt. Det er svært at sige hvad du skulle have gjort
anderledes da jeg ikke har været på båden, men umiddlebart ville jeg sige:
Gå gættere på. Kontrast, farve og skarphed er helt ok.

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-06-05 13:22

Kenneth K. wrote:
> [...]
> gjort anderledes da jeg ikke har været på båden, men umiddlebart ville
> jeg sige: Gå gættere på. Kontrast, farve og skarphed er helt ok.

Ok. Kan du evt. linke til et billede, hvor der er ro, så jeg kan se hvad
du mener med meget rodet og uro?

Tak for dit input

Fra : Kenneth K.

Dato : 15-06-05 13:51

On Wed, 15 Jun 2005 14:22:04 +0200, Thomas Schreiber
<REMOVEnews@schreiber.se> wrote:

> Ok. Kan du evt. linke til et billede, hvor der er ro, så jeg kan se hvad
> du mener med meget rodet og uro?

Hmm, den var svær... :) Men forsøg at forenkle billedet. Et billede som
dit bør have 100% fokus på motivet og alt andet bør falde i baggrunden og
ikke forstyre. Jeg synes det er lidt svært at sætte ord på, men kigger vi
f.eks. på dit billede: Der er kæden, låsen og ankeret (som jeg ud fra at
det er). I baggrunden er der så fra venstre, en masse tovværk, nogle
snore, forstaget (wire) og en rulledims. Altsammen noget som forstyrer
temmelig meget da det står i stærk kontrast med baggrunden. Det hvide dæk
og de mørke toner springer lige i øjnene.

Jeg tror hvis dit billede skal fungere, bør du gå tættere på og skyde fra
en højere vinkel så du ikke får så mange ting ind i baggrunden.

Jeg siger det bare som jeg ser det. Jeg er hverken proffesionel eller har
25 års erfaring. Håber det kunne bruges til noget :)

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-06-05 14:12

Thomas Schreiber wrote:
> Jeg ville sætte pris om nogen ville ytre deres mening (og evt.
> konstruktive forslag til forbedringer) om et af mine nyeste billeder -
> taget igår aftes.

Hmm... det generelle indtryk er en nybegynder, der uden et egenligt
mål forsøger sig frem, i håb om at være heldig og ramme det rigtige.

I nogle af billederne er der li'som et vaklende forsøg på at lave en
komposition, og i et par andre billeder er der noget som ligner et
stref af lys, men der er ingen af billederne, hvor det hele går op i
en højere helhed...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-06-05 15:25

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Hmm... det generelle indtryk er en nybegynder, der uden et egenligt mål
> forsøger sig frem, i håb om at være heldig og ramme det rigtige.

Det er nok heller ikke helt ved siden af

Ok. Tak for dit input

Fra : Fybbe

Dato : 16-06-05 08:49

> Hmm...

Det kan jeg fuldt ud tilslutte mig.

ab (på ferie)

Fra : Lars Troels

Dato : 15-06-05 15:22

> Jeg ville sætte pris om nogen ville ytre deres mening (og evt.
> konstruktive forslag til forbedringer) om et af mine nyeste billeder -
> [...]
Hej Thomas

Efter i mange år at have haft sejlbåd bliver jeg lidt blød om hjertet af
disse motiver. Særligt det meget enkle billede af vantskruen kan jeg godt
li. Billedet af kædeblokken savner måske lidt komposition, som flere af de
andre er inde på, men fin teknik synes jeg.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-06-05 15:28

Lars Troels wrote:
> [...]
> li. Billedet af kædeblokken savner måske lidt komposition, som flere af de
> andre er inde på, men fin teknik synes jeg.

Tak for de fine ord. Jeg ved intet om både, så jeg skød bare på det der
ligesom kunne ligne noget ved en stram beskæring. De fleste er skudt med
en fast 105mm, så mit mål var egentlig at komme tæt på tingene, og vise
de enkle men - i mine øjne - smukke dele af et skib. Kan godt lide "zen"
eller "stilleben stilen".

Ved du tilfældigvis hvad en vantskrue og en kædeblok hedder på engelsk?