MS Windows
briani 27239
Windows vil ikke kalde ud på ADSL efter vi~
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 07:19

Hej
Jeg har en Win98 som jeg har haft virus inficeret. flere W32/vira ville
bl.a ikke på nettet
Derefter rensede jeg for vira og lavede geninstallation oveni den gamle,
da der ligger del prg og ting jeg helst vil beholde..
Nu er problemet at den stadig ikke vil på Internettet... ADSL
Når jeg bruger Winipcfg er der allokeret på IP, Gateway og DNS som normalt
Jeg kan fint pinge det lokale netværk.
MEn ud genem routeren er der ingen kontakt..
HijackThis fortæller at der fejl i Winsock, mangler en DLL burde det ikke
blive rettet ved at installere igen ?

mvh
Preben

Fra : John

Dato : 15-06-05 11:43

"Preben Larsen" <oz6p(a)qsl.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har en Win98 som jeg har haft virus inficeret. flere W32/vira ville
> bl.a ikke på nettet

> HijackThis fortæller at der fejl i Winsock, mangler en DLL

Prøv evt her:
http://www.snapfiles.com/get/lspfix.html

> mangler en DLL

Måske her:
http://www.snapfiles.com/help/missingfiles.html

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 19:45

> Prøv evt her:
> http://www.snapfiles.com/get/lspfix.html

> Måske her:
> http://www.snapfiles.com/help/missingfiles.html
>
> Mvh John

Hej JOhn
Det hjalp på internettet med LSPfix, men der dukkede samtidigt Link/ ikoner
frem på skrivebordet
systemet står nok ikke til at redde, som Claus også var inde på..
for nu meldes der om virus,
Der er nok flere trojanere på spil !
mens den checke virus med det nyopdaterede prg poppede internettet frem med
flere reklamesider..
tak for tippene,
mvh
Preben

Fra : John

Dato : 15-06-05 20:28

> [...]

> ikoner frem på skrivebordet
> systemet står nok ikke til at redde, som Claus også var inde på..

Enig...en helt frisk installation er ofte(st) at foretrække...ren r*v at
trutte i..:)

> Der er nok flere trojanere på spil !

Gratis trojaner scanner (downloadlink nederst på siden):
http://www.emsisoft.com/en/software/free/

> mens den checke virus med det nyopdaterede prg poppede internettet frem
> med flere reklamesider..

Kør evt en tur med CWShredder:
http://majorgeeks.com/download.php?det=3019

> tak for tippene,

Velbekomme, og god jagt!

Mvh John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-06-05 11:25

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev

> Enig...en helt frisk installation er ofte(st) at foretrække...ren r*v at
> trutte i..:)

Jeg skal bruge ca. 15-16 fulde arbejdstimer på at reinstallere mit system,
når jeg regner alt med, inkl reetablering af "foretrukne", genveje,
postfiler, opdateringer og programmer samt diverse tilpasninger osv........

Hos mine kunder regner jeg fire timer til en normal windows installation
inkl. opdatering, mailopsætning og en officepakke + antivirus og firewall...

Og det er r*vsygt arbejde!

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-06-05 15:07

> [...]

> da der ligger del prg og ting jeg helst vil beholde..
> Nu er problemet at den stadig ikke vil på Internettet... ADSL

Nej, det er da klart..

Når du ikke reinstallerer alt, men vil beholde din gamle systemopsætning, så
bibeholder du også dine dårligdomme og eventuelle programmer, som er skyld i
problemer. Hvis du vil have et stabilt og ukompromiteret system, så er du
nødsaget til at slette alt..

Claus