Lige en "hvilken film" tråd mere...
Fra : Morten DH

Dato : 14-06-05 21:28

Har meget lidt at gå efter...

huske faktisk bare at filmen har en surprise-ending - den handler om en
kvinde (måske mand), som kæmper hele filmen igennem med at finde ud af en
skov (mener det er en skov) - pointen er at endelig finder hun (han) ud (af
det som han/hun nu skulle finde ud af) og SMASK så blir hun (han) nakket af
en lastbil... the end...

En ret ironisk slutning, som ikke var helt normal på det tidspunkt (som
ligger mindst 10-15 år bagude) - umiddelbart vil jeg gætte på det er noget
jeg har set i tv, så jeg kan desværre ikke udelukke at det kunne være et
afsnit af fx Twilight Zone eller noget i den stil...

Meget lidt at gå efter, men slutningen kom til mig i et flashback trikket af
diverse psykopharma .... så det er ikke meget at tilbyde - men gruppen
her har jo før præsteret mirakler

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 15-06-05 14:32

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af diverse psykopharma .... så det er ikke meget at tilbyde - men
> gruppen her har jo før præsteret mirakler

Hmm... det eneste der virker bekendt i den sammenhæng er en scene fra "The
Crying Game", nemlig den hvor soldaten, spillet af Forest Whittaker, stikker
af fra sine IRA-fangevogtere, løber gennem en skov, træder ud på en vej og
SMASK! bliver kørt over af det militær der er på vej for at befri ham.

Men det er næppe den du leder efter, for selvom filmen har en meget stor
overraskelse, så er det ikke den. Desuden er det ikke afslutningen på filmen
(men dog på personen).

PS: Easy on the drugs, dude!
--
Jonas

Fra : Morten DH

Dato : 15-06-05 15:05

"Jonas Gaarde" <albuerumNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men det er næppe den du leder efter, for selvom filmen har en meget stor
> overraskelse, så er det ikke den. Desuden er det ikke afslutningen på

Hmm det lyder ikke umiddelbart som den desværre - og jeg kunne godt frygte
det var en tv-film eller måske et Gysertimen afsnit eller sådan noget, så
jeg må hellere opgive

Fra : Brian P

Dato : 15-06-05 22:28

"Morten DH":
> Hmm det lyder ikke umiddelbart som den desværre - og jeg kunne godt frygte
> det var en tv-film eller måske et Gysertimen afsnit eller sådan noget, så
> jeg må hellere opgive

To ting. For det første er den slags overraskende slutninger ikke spor
usædvanlige for 70er-gysere, de er snarere reglen end undtagelsen. Jævnfør
fx den andetsteds omtale "Burnt offerings", men også mange, mange flere
gysere fra den tid - mest effektivt måske med hånden, der skyder op fra
jorden i "Carrie" og griber fat om hovedpersonens arm, frihedsgudinden i
slutningen af "Planet of the Apes", osv.osv. For det andet: Jeg har senest
set en variation af den scene du beskriver i gyseren "Cabin fever" (som ikke
er særlig god) ----

----- hvor en fyr lettet og begejstret overlever en kødædende virus som den
eneste blandt en gruppe teenagere, kun for at bliver skudt ned af
redneck-politiet til allersidst. Så den bruges stadig, og jeg synes, der er
et eller andet, som dæmrer med din beskrivelse.

Min første tanke var "Creephow 2", Hitchhiker-episoden. Men det er mange år
siden jeg har set den, så den står mig lidt tåget i erindringen. Anyone?

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 16-06-05 15:58

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

*SNIP*

> [...]
> redneck-politiet til allersidst. Så den bruges stadig, og jeg synes, der
> er et eller andet, som dæmrer med din beskrivelse.

Og hvis man udskifter "en kødædende virus" med "en flok zombier" og
"teenagere" med "mennesker", så har man "Night of the Living Dead"!
--
Jonas

Fra : Brian P

Dato : 16-06-05 21:41

"Jonas Gaarde" skrev:

> Og hvis man udskifter "en kødædende virus" med "en flok zombier" og
> "teenagere" med "mennesker", så har man "Night of the Living Dead"!
> --

Hvodden er det nu lige den ender? Og Halloween 2?

Kan det være een af Fredag den trettende-filmene?

Fra : Morten DH

Dato : 16-06-05 17:50

> [...]
> set en variation af den scene du beskriver i gyseren "Cabin fever" (som

Det var faktisk Cabin Fever jeg lige havde set da jeg kom i tanke om den...
pudsigt

Fra : Brian P

Dato : 16-06-05 21:42

"Morten DH":
> Det var faktisk Cabin Fever jeg lige havde set da jeg kom i tanke om
> den... pudsigt

Cabin Fever = psykofarmaka? ;)

Fra : Morten DH

Dato : 17-06-05 20:48

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
> Cabin Fever = psykofarmaka? ;)

Nej nej, vi spiste "guldkorn" samtidig med vi så den

Fra : Silver

Dato : 17-06-05 19:05

> Min første tanke var "Creephow 2", Hitchhiker-episoden. Men det er mange
år
> siden jeg har set den, så den står mig lidt tåget i erindringen. Anyone?

"Thh...hanksss fo.. fo.. for thethe.. the rid.. ride lady..." og nej den
slutter inde i garagen hvor hun er død med hitchhiker skiltet omkring halsen
:)

FEEED film forøvrigt :D

Mvh
Silver.