Micro-ATX kort til mobile XP CPU?
Fra : Benny Nissen

Dato : 14-06-05 20:47

Har fundet ud af at det er næsten umuligt at finde et Micro-ATX bundkort
der understøtter multiplier og voltage justering i BIOS eller med jumpere!

Bare på en eller anden måde - vil gerne lodde for den sags skyld, men
behøver lidt instruktion om hvor det skal foregå

Kender du et?

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-06-05 21:00

Benny Nissen skrev:

> [...]
>
> Bare på en eller anden måde - vil gerne lodde for den sags skyld, men
> behøver lidt instruktion om hvor det skal foregå

Kan tilføje at jeg ikke vil overclocke med underclocke kraftigt for et
lydløst HTPC system.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 15-06-05 03:28

Benny Nissen wrote:
> Kan tilføje at jeg ikke vil overclocke med underclocke kraftigt for et
> lydløst HTPC system.

Så behøves du sådan set ikke at bruge multiplier justering. Default
multiplieren på 6x er meget passende for en voldsom underclock.

6x200 burde være ok til en HTPC. Dit andet problem er volt-justering. Det
kan klares (ligesom multiplieren i øvrigt), se i workshoppen på
www.ocinside.de - guiden for barton og tbred cores indeholder vejledning for
mobile CPU'er.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Benny Nissen

Dato : 15-06-05 17:20

Jeppe Seidelin Dam skrev:

> [...]
>
> 6x200 burde være ok til en HTPC. Dit andet problem er volt-justering. Det
> kan klares (ligesom multiplieren i øvrigt), se i workshoppen på

Vil gøre det sådan hvis ikke andet er muligt - tak for svaret!

Fra : JK

Dato : 15-06-05 07:33

On Tue, 14 Jun 2005 21:46:33 +0200, Benny Nissen <news@beREMOVEast>
wrote:

> [...]
>
>Bare på en eller anden måde - vil gerne lodde for den sags skyld, men
>behøver lidt instruktion om hvor det skal foregå

Zitech har biostar M7NCG400, det har alle justeringer. 495,-

Jeg har selv haft bundkortet, men min søn har det nu.

Jeg mener godt, at det kan sammen med mobiles.

www.amdmb.com under forums, biostar kan jeg ikke lige finde noget
bekræftende om mobile på det, men det har været der tidligere, under
diskussion.

mvh

John

Fra : Benny Nissen

Dato : 15-06-05 17:15

> [...]
>
> På www.amdmb.com under forums, biostar kan jeg ikke lige finde noget
> bekræftende om mobile på det, men det har været der tidligere, under

Kan det justeres i BIOS? Jeg skal køre Linux så jeg kan ikke anvende
div. Windows overclock programmer.

Så vidt jeg kan se på hjemmesiden er deres justeringer via et windows
program.

Vil evt ringe til Zitech og finde ud af det!

Fra : JK

Dato : 15-06-05 19:29

On Wed, 15 Jun 2005 18:15:29 +0200, Benny Nissen <news@beREMOVEast>
wrote:

> [...]
>program.
>
>Vil evt ringe til Zitech og finde ud af det!

Nej, det er da i bios.

mvh

John