MS Windows
briani 27239
kan jeg bruge xp som router
Fra : jan g kristensen

Dato : 14-06-05 20:29

hej.

jeg har en pc med trådløs netværk, det er en usb adapter,
hvis jeg nu kobler en anden pc til denne maskine med et krydset
netkabel, kan de så begge to gå på nettet ?
og kan de spille mod hinanden. ?

pc'eren med usb adabteren køre win xp home

med venlig hilsen

jan

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-06-05 20:48

jan g kristensen wrote:
> jeg har en pc med trådløs netværk, det er en usb adapter,
> hvis jeg nu kobler en anden pc til denne maskine med et krydset
> netkabel, kan de så begge to gå på nettet ?
> og kan de spille mod hinanden. ?

Ja, hvis den maskine der er tilsluttet Internettet har 2 netkort (1 til
Internet og 1 til lokalt netværk).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Ingolf

Dato : 15-06-05 15:03

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> Ja, hvis den maskine der er tilsluttet Internettet har 2 netkort (1 til
> Internet og 1 til lokalt netværk).
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund

Og for at starte den skal du åbne reg. bassen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet\Services\Tcpip\Parameters
og ændre værdien "IPEnableRouter" til 1. Så skal der genstartes.

....medmindre der er en anden metode?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-06-05 17:42

Ingolf wrote:
> Og for at starte den skal du åbne reg. bassen:
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet\Services\Tcpip\Parameters
> og ændre værdien "IPEnableRouter" til 1. Så skal der genstartes.
>
> ...medmindre der er en anden metode?

Det er i hvert fald ikke sådan jeg har gjort, jeg har bare aktiveret
funktionen "Tillad andre brugere på netværket at oprette forbindelse
gennem denne computers Internetforbindelse".

Det gøres under Avancerede egenskaber for Internetforbindelsen
(Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> Højreklik på
Internetforbindelsen og vælg Egenskaber -> Vælg fanebladet Avanceret og
sæt flueben i "Tillad andre brugere på...".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : bem

Dato : 17-06-05 09:11

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis den maskine der er tilsluttet Internettet har 2 netkort (1 til
> Internet og 1 til lokalt netværk).

Der er jo trådløst netværk via usb til internettet, så 1 netkort er nok.

/Bo

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-06-05 16:45

bem wrote:

> Der er jo trådløst netværk via usb til internettet, så 1 netkort er
> nok.

Og så er der også 2 netkort (et trådløst og et almindeligt)...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund