Tjekkiet
Fra : Carsten Stage

Dato : 14-06-05 18:58

Tjekkiet står der sandsynligvis på en 2 ugers tur i ugerne 28 og 29. Gerne
fordelt med en uge i/ved Prag og en uge i Tjekkiets nordøstlige del. Over
vejer http://www.campoase.cz/ ved Prag.

Erfaringer og forslag modtages gerne...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : P.Christensen

Dato : 14-06-05 19:17

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordelt med en uge i/ved Prag og en uge i Tjekkiets nordøstlige del. Over

Hej Carsten, vi kan kun anbefale den plads, vi var der for 2 år siden.
Pladsen er ikke ret stor men
der er mulighed for at komme til at ligge både i sol og skygge. Hele pladsen
passes af "big mama"
og hendes søn. Mama taler lidt tysk mens sønnen også taler lidt dansk da han
har studeret i DK.
Der er dejlige nyere toilet og køkkenforhold samt rent.

God tur derned, kan være vi mødes dernede, jeg har dog forespurgt på andre
pladser i en
tidligere tråd men ikke hørt fra nogen endnu

Se evt. billeder dernedefra på www.kirkevænget.dk vælg billeder - tjekkiet.

--
Hilsen Palle

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-06-05 20:27

P.Christensen wrote:

> Hej Carsten, vi kan kun anbefale den plads, vi var der for 2 år siden.

OK - jeg skulle måske tilføje, at en pool vejer tungt, da jeg medbringer
børn (5 piger) i snart alle aldre...

> Se evt. billeder dernedefra på www.kirkevænget.dk vælg billeder -
> tjekkiet.

Hmmm, det fungerer stadig ikke helt godt med æøå, afhængig af hvilken
browser man bruger - så www.kirkevaenget.dk var bedre.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : P.Christensen

Dato : 14-06-05 21:29

> [...]
> børn (5 piger) i snart alle aldre...

> Hmmm, det fungerer stadig ikke helt godt med æøå, afhængig af hvilken

Der er også en lille pool hvor boldspil er forbudt, iøvrigt ikke opvarmet af
andet end solen
og overvåget af mama på hendes videokameraer.

mht. browseren bliver du dirigeret frem til rette adresse selvom du bruger
www.kirkevænget.dk

--
Hilsen Palle

Fra : Carsten Stage

Dato : 19-06-05 16:19

P.Christensen wrote:

> Der er også en lille pool hvor boldspil er forbudt, iøvrigt ikke
> opvarmet af andet end solen
> og overvåget af mama på hendes videokameraer.

Det må være godt nok...

> mht. browseren bliver du dirigeret frem til rette adresse selvom du
> bruger www.kirkevænget.dk

Ikke her med MSIE. Det eneste jeg får, er denne tekststreng i et ellers tomt
vindue:

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : K. H. Hansen

Dato : 14-06-05 22:45

Det skal i alle tilfælde bestilles plads i god tid, vi er to gange kørt
forgæves til denne plads.

Så den må være ret populær, og der er flere der venter på plads på en
"venteplads" lige overfor.

Fra : Kim Olsen

Dato : 15-06-05 20:59

Hej Carsten

Hvis I kommer på de kanter, kan vi kun anbefale Mlada Boleslav. Skoda
Camping i bydelen Kosmonosy.
Ligger på et lille bjerg med udsigt ned over Mlada Boleslav, der iøvrigt
stort set består af Skoda Fabriken.
Hvis man bestiller tid hjemmefra er der rundvisning.

Og så ligger der lige overfor pladsen en gigantisk svømmepøl, med både
børnebassin og voksenbassin.

http://www.kosmonosy.cz/zpravodaj-nov-arch04.php

rummer bla.andet et meget dårligt billede af poolen.

Det er en méget hyggelig campingplads, som vi selv regner med at tilbringe
uge 28 på.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Hans Duggen

Dato : 19-06-05 16:03

Carsten Stage <stagenospam@fabel.dk> skrev:
> [...]

Jeg er der i ugen nr.30, kunne have været sjovt at møde dig. Vi er
selv på vej til Slovakiet. Hilsen Hans.

God rejse - og campinginfo fra www.hanses-campingsider.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 19-06-05 16:21

Hans Duggen (slet O6DFM) wrote:

> Jeg er der i ugen nr.30, kunne have været sjovt at møde dig. Vi er
> selv på vej til Slovakiet. Hilsen Hans.

Det kunne være morsomt - de sidste par gange har det været for hektisk...
Fortsat god tur.

Carsten

Fra : Piraten

Dato : 19-06-05 17:37

Hej Carsten
Når du nu skal til den nordøstlige del af Tjekkiet, kunne du jo prøve
Liberec auto camping som ligger i udkanten af byen Liberec, selve byen er
pragtfuld og forholdsvis billig i hverttilfælde i forhold til Prag. jeg
vil
evt. gerne sende dig billeder af pladsen og vejbeskrivelse, hvis du er
intereseret.
eller en anden der skulle læse det her, vil jeg selvfølgelig også sende
billeder.
Er du der i uge 29, så giver jeg en kold øl på terassen *S*
vh Jan

Fra : Carsten Stage

Dato : 19-06-05 18:23

Piraten wrote:

> Når du nu skal til den nordøstlige del af Tjekkiet,

Ups - det var en skrivefejl, jeg mente egentlig nordvestlige....

> kunne du jo prøve
> Liberec auto camping som ligger i udkanten af byen Liberec, selve
> byen er pragtfuld og forholdsvis billig i hverttilfælde i forhold til
> Prag.

Jeg har søgt lidt på nettet, men kan ikke lige finde pladsen - har du et
link?

> jeg vil
> evt. gerne sende dig billeder af pladsen og vejbeskrivelse, hvis du er
> intereseret.

Jo tak...

> Er du der i uge 29, så giver jeg en kold øl på terassen *S*

Den skriver jeg mig bag øret...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Piraten

Dato : 20-06-05 21:26

http://www.autocamp-liberec.cz/
det dejlig campingplads, med pool, bålsted, restaurant og rimelige
toilet/bad forhold samt masser af smuk natur både på camoingpladsen, men
også rundt om
vh Jan