hvilke spørgsmål
Fra : Jimmi Jakobsen

Dato : 14-06-05 18:40

Hej
Jeg er sprunget ud i slægtsforskning, og har tænt at interveiwe de ældre der
er tilbage i familien.
er der nogen som en oversigt over hvilke spørgsmål eller ligende man skal
spørge om?

Mvh jimmi

Fra : Rikke Fjordbak Ravn

Dato : 14-06-05 19:09

"Jimmi Jakobsen" <jimmi_jakobsen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er tilbage i familien.
> er der nogen som en oversigt over hvilke spørgsmål eller ligende man skal

Hej Jimmi

Den her side er rigtig god: www.paasporetafslaegten.dk, og den har noget af
det du efterlyser, her på siden er en huskeliste til interviews og
erindringer: http://www.landsarkivetkbh.dk/genealogi/download/index.htm

God fornøjelse!
mvh
Rikke F. Ravn

Fra : HMH

Dato : 14-06-05 20:02

> [...]
af
> det du efterlyser, her på siden er en huskeliste til interviews og

Det var da nogen geniale lister - må jeg have lov at supplere med, at det
også kan være rigtig sjovt at høre om de gange, de ældre i familien har
været på besøg hos onklr og tanter, eller har leget med fætter-kusiner.
Laver man en samling af "efterkommere" efter en af sine forfædre, er det
sjovere at læse for de nulevende, hvis ens oldefar har leget med en anden
nulevende persons oldefar - man kommer "tættere på" hinanden, synes jeg.

Fra : Jimmi Jakobsen

Dato : 16-06-05 11:21

Tak for rådene
jimmi

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 16-06-05 18:12

Jimmi Jakobsen wrote:
> [...]
> er tilbage i familien.
> er der nogen som en oversigt over hvilke spørgsmål eller ligende man skal

------------
Prøv også at låne bogen "Mit navn er Jensen"
Ved siden af denne står en masse andre bøger om fremgangsmåden ud i den
herlige kunst at finde sine forfædre.
Knæk og bræk.
Flemming

Fra : benles44

Dato : 20-06-05 00:18

"Jimmi Jakobsen" skrev d. 14-06-05 18:40 dette indlæg :
> [...]
ældre der
> er tilbage i familien.
> er der nogen som en oversigt over hvilke spørgsmål eller ligende man

Det er også rigtigt godt hvis du kan komme til at se gamle familie
billeder, det er skægt at få sat ansigter på navnene man hører om, og
husk endelig at få skrevet navne ned på eventuelle billeder, for lige
pludselig er der ingen der kan fortælle mere.
Jeg taler af erfaring jeg har masser af billeder efter min far som nu er
død, og det er et detektiv arbejde at få løst opgaven, så det er godt du
er gået i gang nu mens du har nogle du kan spørge.
Så held og lykke!
Mvh. Benles44

http://www.kandu.dk/