Program til back-up
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 14-06-05 17:45

Hej.

Hvem kan anbefale et godt program til at tage back-up af bestemte
mapper og filer til en ekstern harddisk?
--
Mvh. Rasmus Nielsen

Fra : Martin Bech

Dato : 14-06-05 18:48

In article <42af0977$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
Rasmus Nielsen <rasmusn@FJERNrasmusn.dk> wrote:

> Hvem kan anbefale et godt program til at tage back-up af bestemte
> mapper og filer til en ekstern harddisk?

Jeg bruger SilverKeeper fra LaCie. Meget enkel at bruge.

--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
mail: Fjern / remove XYZ

Fra : Erik Richard

Dato : 14-06-05 20:42

Hej Rasmus

Jeg kan anbefale 2 programmer. Begge har mulighed for at lave 'bootable'
backups. Begge har mulighed for valgbar opsætning af div. mapper, filer
og systemer.

Synchronize! Pro X 4.0.2 - er et kommercielt og meget fleksibelt program
med 'full scheduling' opsætning. Kan lave 100% bootable backups af OS X.
Det har dog _en_ væsentlig 'fejl'. Hvis man bruger funktionen 'bootable'
i sin opsætning, vil den automatisk slette originalen fra 'Master',
hvilket jo ikke er så heldig, hvis det er meningen, man vil beholde sit
nuværende system inkl. opsætningen. Dette kan dog omgås ved at vælge
'Custom'. Demo kan hentes på www.qdea.com eller direkte her.
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/575972/sprox_402_dmg.bin>

Det andet program er RsyncX 2.1. Det er et særdeles godt program, der er
fuld kapabel til at vælge, hvad du vil have lavet backup af af både
filer og mapper. Den er ligeledes særdeles velegnet til at lave bootable
backup af systemer med! - Og så er den gratis! Der findes 2 udgaver.
Selve backup programmet, der kan det hele fra en hvilket som helst
startdisk. Samt en diskimage med et bootable 110.2 system, så man kan
lave en total backup fra CD drevet, så også samtlige åbne filer -
synlige såvel som usynlige - bliver backup'et 100% korrekt.

RsyncX 2.1 (516kb)
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/422008/RsyncX_v2.1.tgz>
RsyncX 2.1CD (175,2mb)
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/422012/RsyncXCD_v2.1.dmg.tgz>

mvh. Erik Richard

Rasmus Nielsen wrote:
> Hvem kan anbefale et godt program til at tage back-up af bestemte mapper
> og filer til en ekstern harddisk?

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>