Råd om kattehandel...
Fra : dpl

Dato : 14-06-05 16:23

Hejsa
Da der jo bliver handlet kat til den store guldmedalje via vildkat.dk,
har jeg tilføjet en side med gode råd til køber og sælger. Men nu er min
hjerne vist ved at køre lidt død, så kan I ikke tage et kig, og se om
der er mere der skal tilføjes?
http://www.vildkat.dk/index.php?sidenummer=19

Hilsen Dorthe

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-06-05 16:35

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg tilføjet en side med gode råd til køber og sælger. Men nu er min
> hjerne vist ved at køre lidt død, så kan I ikke tage et kig, og se om der

Hej Dorthe

Det ser virkelig fint ud og er nogle rigtig gode råd.
Du kunne måske tilføje, at man skal sikre sig, at en eventuel killing er
mindst 12 uger inden den kommer fra sin mor?
Det er en kanonside, du har lavet, den fortjener du meget ros for!

mvh Eva

Fra : Gainsbourg

Dato : 14-06-05 23:46

Hej Dorthe

Først og fremmest lidt ros til din side. Det er et fantastisk stykke arbejde
som virkelig har gjort en forskel - både for alle de katte som er blevet
videreformidlet gennem siden - men også fordi den har været med til at skabe
en holdningsændring omkring at overveje omplacering i stedet for bare at
aflive en kat man ikke kan have længere... Jeg kender mange der er startet
med at kikke på vildkat.dk når de skulle have ny kat (mig selv inklusive) og
mange der bare kikker forbi jævnligt for at se alle de søde katte. Man hører
så mange sige, at de ville ønske de kunne gøre verden til et bedre sted for
dyrene - men der er så få, der "smøger ærmerne op" og rent faktisk lægger en
praktisk indsats for at gøre tingene bedre...tak for det

Jeg synes at "handel med katte" linket ser fint ud. Det er min erfaring at
det er en god ide altid at se katten i dens hjem først og så tage hjem og
tænke over beslutningen før man bestemmer sig. På den måde undgår man
overilede beslutninger når hjernen slår fra fordi katten bare er SÅ dejlig.
Når man har en dag til at tænke over det, er der måske ting ved katten eller
hjemmet som man ikke lige tænkte over i øjeblikket, men som ved nærmere
eftertanke måske ikke er så positive. Ligesom "sælger" har et døgns tid til
at tænke over om det virkelig ER de rigtige mennesker for ens kat.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Denise

Dato : 15-06-05 07:55

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har jeg tilføjet en side med gode råd til køber og sælger. Men nu er min
> hjerne vist ved at køre lidt død, så kan I ikke tage et kig, og se om

Hej Dorthe
Som sædvanlig laver du et eminent godt stykke arbejde
Har ikke selv nogle ideer men har spurgt andre, så det kan være der kommer
nogle.

--
Hilsen Denise
Frivillige donationer til vildkattesiden, se

Fra : Denise

Dato : 17-06-05 13:24

> [...]
> har jeg tilføjet en side med gode råd til køber og sælger. Men nu er min
> hjerne vist ved at køre lidt død, så kan I ikke tage et kig, og se om

Hej Dorthe
Hanne skriver følgende
--------------------------
Jeg synes, det er en god artikel, men jeg ville også anbefale kattens ejer i
annoncen IKKE at oplyse, at der f.eks. medfølger klatrestativ, kattebakke,
transportkasse m.m. Det kan desværre for nogle være en nem måde at anskaffe
sig udstyr på til en billig penge, og katten kan man bagefter i værste fald
enten lade aflive eller anbringe på et internat.
------------------------------
Måske en idé, jeg ved det ikke.

--
Hilsen Denise

Fra : Anette

Dato : 18-06-05 01:54

Hej Dorthe

Kanon side - og mange rigtig gode råd.
En lille ting, som måske er mere aktuelt med hunde, men dog også kan være
det for katte er at køber bør være 110% ærlig omkring hvorfor de vil af med
katten og om kattens normaladfærd.
Vil de af med katten fordi den har set sig sur på "lille pømse" og
overflader lille Pømse hver gang den kan se sit snit til det, dur det ikke
at sende katten videre til en familie fyldt med små Pømser.
Er katten rædselsslagen for larm, bør det ikke være til en familie der
larmer o.s.v.

Det sker at folk videreformidler syge dyr.En veninde der elsker siamesere,
overtog en meget smuk 3 årig siameser tøs. Det gik fantastisk indtil tøsen
var faldet ordentligt til, så indtog hun de øverste skabe i køkkenet og
"hyggede sig" derfra med bl.a. at overfalde alle og enhver der kom i
køkkenet, som et flyveegern med alle tyve kløer fremme og tænderne
kampklare.Skrigende og hvæsende. Katten så skringerende vanvittig ud når den
angreb, og bagefter var den nærmest rædselsslagen.
Ikke sjovt! - men da min veninde kontaktede kattens tidligere familie,
fortalte de brødebetynget at det var derfor de ville af med den, men de
nænnede ikke at aflive den, selvom de godt vidste at den kat var skør i
bøtten.
Det er dybt urimeligt at lade et andet dyreglad menneske "forelske" sig i et
dyr, som den gamle familie godt ved har det bedst med at blive aflivet. Det
er hårdt at aflive et dyr, uanset om man har haft det i 2 år eller 3
måneder. Det er sygt at skubbe ansvaret for kattens liv over på en anden
bare fordi man ikke selv "nænner" den aflivning.

Jeg har ikke en god kort formulering der kan dække, men måske kan du ?

/ Anette