Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hard Drive til Cannon G2
Fra : Peter

Dato : 14-06-05 15:46

Hejsa,

Nogen der ved om der er nogen øvre grænse for hvor stort et hard drive
man kan benytte til en Cannon G2?

Tænke at anskaffe et på 1-2 gb for at slippe for den bærbare på ferien
:)

--
Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 14-06-05 16:01

> Hejsa,
>
> Nogen der ved om der er nogen øvre grænse for hvor stort et hard drive
> man kan benytte til en Cannon G2?

Hard drive? - I en G2?

> Tænke at anskaffe et på 1-2 gb for at slippe for den bærbare på ferien
> :)

Umiddelbart skulle der ikke være noget problem uanset hvor stort et CF kort
du vil vælge til din G2!

Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-06-05 16:31

Peter wrote:
> Nogen der ved om der er nogen øvre grænse for hvor stort et hard drive
> man kan benytte til en Cannon G2?

Jeg går ud fra, at du mener CF kort eller microdrive ?

Så store som du kan få dem

> Tænke at anskaffe et på 1-2 gb for at slippe for den bærbare på ferien
> :)

Ingen problemer før tidligst ved 4 gb.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Peter

Dato : 14-06-05 16:56

> Jeg går ud fra, at du mener CF kort eller microdrive ?

Ja selvfølige....må være sommervarmen :)

> Ingen problemer før tidligst ved 4 gb.

Takker, lige hvad jeg skulle bruge.

--
Peter

Fra : bb

Dato : 14-06-05 19:35

Selv om du ser ud til at være fornøjet med de svar du allerede har fået -
vil jeg alligevel tillade mig at supplere med min erfaring. Jeg fik,
samtidig med min G2, inklusivt leveret et IBM Microdrive kort, dette kort
har uden undtagelse, til dato, befundet sig i min G2'er og været til stor
fornøjelse på bl.a. diverse ferier. Kapasiteten på 1GB kortet giver 512
billeder i absolut bedste opløsning.

v/bb

Fra : zczc

Dato : 14-06-05 19:21

> Jeg går ud fra, at du mener CF kort eller microdrive ?
>
> Så store som du kan få dem

> Ingen problemer før tidligst ved 4 gb.
>
> Jan

Er du sikker på det?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-06-05 20:43

zczc wrote:

> Er du sikker på det?

Nu er der ikke meget, der er sikkert her i livet

Så nej - jeg er ikke sikker - det er kun, hvad jeg har læst mig til.

Men CF kort (og dermed også microdrive) kører med et IDE interface, som kun
skulle have de begrænsninger, som FAT giver.

Og for et par år siden var det moderne at rippe 4 gb microdrive fra
MP3-afspillere - og de virkede fint i stort set alle kameraer.