MS Windows
briani 27239
Multiple brugernavne til samme profil i XP~
Fra : Andreas

Dato : 14-06-05 11:23

Jeg vil gerne have at forskellige bruger navne peger på de samme data.
Grunden er at jeg flytter min bærbare rundt og bruger een konto til at være
på domain og den anden til at logge ind på "denne computer". Det vil dog
være praktisk hvis det reelt var den samme konto. Jeg har tidligere gjort
det i win2000 ved at rette lidt i registreringsdatabasen, men jeg har glemt
hvor det var, og jeg ved jo heller ikke om det virker under XP.

Jeg håber at der een der lige kan ryste den ud af ærmet

Andreas

Fra : jamen

Dato : 15-06-05 11:33

Andreas wrote:
> Jeg vil gerne have at forskellige bruger navne peger på de samme data.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314045&sd=tech#Task3

Husk at sætte NTFS rettigheder også

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-06-05 12:03

Andreas wrote:
> [...]
> tidligere gjort det i win2000 ved at rette lidt i
> registreringsdatabasen, men jeg har glemt hvor det var, og jeg ved jo

Måske følgende kan bruges:
http://www.jsifaq.com/SUBB/tip0500/rh0552.htm

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>