MySQL...hent
Fra : Jesper Henriksen

Dato : 02-06-01 11:25

Hejsa

hvordan henter man data ud fra en database og outputter på en side?

(gerne kode med gode forklaringer)

--
Jesper

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-06-01 12:37

"Jesper Henriksen" <jnh@worldonline.dk> wrote in <Q93S6.16510$dS3.851154
@news010.worldonline.dk>:

>Hejsa
>
>hvordan henter man data ud fra en database og outputter på en side?
>
>(gerne kode med gode forklaringer)

Lille eksempel fra en links-database:

Først forbinder vi til databasen (mySQL i dette tilfælde). Host, username og
password skal naturligvis tilpasses dine forhold:

$db = mysql_connect("host", "username", "password");
mysql_select_db("db_navn", $db);

Derefter laver vi en forespørgsel. Der vælges nogle bestemte værdier (name,
url, besk og hits) fra hver record. Der sorteres efter værdien name:

$foresp = mysql_query("SELECT name, url, besk, hits FROM link WHERE
section=$section ORDER BY name ASC");

Så udskriver man de hentede data. Det er op til dig selv, hvordan data skal
præsenteres, her er det linkets navn, som fungerer som link til siden:

while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
echo "<p><a href=\"http://www.damkjaer.net/redirect.php?url=
$data[1]\" target=\"_blank\">".$data[0]."</a> <span class=\"sub1\">$data[3]
hits</span><br>";
echo $data[2]."</p>";

Kan ses i aktion på http://www.damkjaer.net under links.

Kasper Damkjær

Fra : Ole Madsen

Dato : 02-06-01 19:14

> [...]
> echo "<p><a
href=\"http://www.damkjaer.net/redirect.php?url=
> $data[1]\" target=\"_blank\">".$data[0]."</a> <span

Jeg har været inde på din side, kunne du ikke lave nogle tutorials om
hvordan man laver en link side som du har lavet den?
Eller give os en undervisning i hvordan man kommer så langt?

Ole

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 03-06-01 07:17

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in <9fba00$9nu$1@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>hvordan man laver en link side som du har lavet den?
>Eller give os en undervisning i hvordan man kommer så langt?

Dem findes der mange af, men jeg vil da gerne lave en på dansk, der tager
udgangspunkt hvordan jeg har gjort det på min side.

Coming real soon [TM]

Kasper Damkjær

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-06-01 20:18