css formatering på links i tabel
Fra : John Kjoller

Dato : 14-06-05 10:11

Jeg har sat noget tekstformattering på en div. Teskststørrelsen er angivet i
procent (83%).

Jeg har også angivet tekstformattering på a (links) - men ikke
tekststørrelse.

Så fandt jeg ud af at tekststørrelsen ikke følger med ind i en tabel, selvom
den er placeret i samme div, og derfor tilføjede jeg

#mintabel td{ og lagde min formattering her }

Men når der er et link i en tabel, så bliver linkteksten for lille.... -
hvad sker der?

Problemet er tilsyneladende kun i FF og Opera.... IE fungerer fint.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-06-05 13:25

John Kjoller skrev:

> Men når der er et link i en tabel, så bliver linkteksten for lille.... -
> hvad sker der?

Må vi se et link?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John Kjoller

Dato : 14-06-05 14:11

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

Hep: http://csb.dk/main.php?vis=artist&artist=basix1&indhold=kontakt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-06-05 15:00

John Kjoller skrev:

> Hep: http://csb.dk/main.php?vis=artist&artist=basix1&indhold=kontakt

Forskellen mellem IE og Firefox/Opera skyldes formentlig din brug af
<!-- Quirk on --> - som sætter IE i quirksmode, mens Firefox/Opera går i
standardmode. Hvis du ikke har tvingende grunde til at anvende
quirksmode i IE, vil jeg foreslå dig helt at slette kommentaren. Ellers
er du formentlig nødt til at bruge browserspecifik css for at rede
trådene ud.

Her vil jeg foreslå dig at bruge en conditional comment til at tildele
fontstørrelsen til IE, og så putte fontstørrelsen til andre browsere ind
i det almindelige css-ark (conditionalen skal så stå efter linket til
css-arket for at virke).

NB: Du har lidt småfejl i xhtml-koden (primært fordi du har dubleret et
anførselstegn). Ret dem lige hvis der skal kigges nærmere på siden.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-06-05 01:00

John Kjoller <john@skrivikkedette-basix.dk> skrev:

> Hep: http://csb.dk/main.php?vis=artist&artist=basix1&indhold=kontakt

Det er lidt forvirrende når samme side optræder forskellige steder,
hvordan hænger det sammen?

http://ragdollys-cat-link.dk/csb-island/index-ny.php

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : John Kjoller

Dato : 15-06-05 10:32

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev
> Det er lidt forvirrende når samme side optræder forskellige steder,
> hvordan hænger det sammen?
>
> http://ragdollys-cat-link.dk/csb-island/index-ny.php

Det er fordi der sidder en rigtig sød og entusiastisk pige, - som har
adopteret en del af mine programmerings problemer. - Og hun lægger sine
løsnings forslag på ragdolly-siden.

KH
John