MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows - Ingen diskette.
Fra : Pedersen

Dato : 14-06-05 08:34

Hej gruppe

Min Pc er begyndt at give følgende fejlmeddelelse når jeg starter den op:

Windows - Ingen diskette

Der er ingen diskette i drevet. Indsæt en diskette i drev.

Hvis jeg så trykker på annuller 10-15 gange så forsvinder advarslen.

Hvad kan jeg gøre for at den ikke kommer med den meddelelse mere.

På forhånd tak.

Hilsen

Fra : Ricko.

Dato : 14-06-05 08:40

"Pedersen" <norling@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg så trykker på annuller 10-15 gange så forsvinder advarslen.
>
> Hvad kan jeg gøre for at den ikke kommer med den meddelelse mere.

Tja hvis det er en windows 3.1 , kan du jo ikke sætte en skive i for at rep.
den , men hvis det ikke er en ver. 3.1 kunne du jo skrive lidt mere om hvad
du bruger af system

Fra : Pedersen

Dato : 14-06-05 09:01

"Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tja hvis det er en windows 3.1 , kan du jo ikke sætte en skive i for at
> rep. den , men hvis det ikke er en ver. 3.1 kunne du jo skrive lidt mere

Hej Ricko.

Jeg bruger XP.
Hilsen

Fra : Ricko.

Dato : 14-06-05 09:06

> Hej Ricko.
>
> Jeg bruger XP.
> Hilsen
Ok, jeg har selv engang prøvet det samme , jeg gik så i bios,og satte den
til at boote på mit cd rom drev først , så holdt det op igen , selv om jeg
så gik tilbage og bad den boote på a drevet først , måske virker det også
hos dig .

Fra : Pedersen

Dato : 14-06-05 09:22

> [...]
> så gik tilbage og bad den boote på a drevet først , måske virker det også

Hej igen

Jeg har cd rom drev som nr.1 og floppy som nr.2.
Skal den boote fra floppy drev først normalt??

Hilsen

Fra : Ricko.

Dato : 14-06-05 09:31

> [...]
>>
> Hej igen
>
> Jeg har cd rom drev som nr.1 og floppy som nr.2.
> Skal den boote fra floppy drev først normalt??

Min har jeg sat til at boote på harddisk med det samme , men jeg er ikke
helt klar over hvad det er normalt , men mon ikke det er cd drevet på nye
maskiner .Skete det efter du havde haft en floppy i a drevet og kikkede på
nogle filer . eller kom det af sig selv ,uden vidre .

Fra : Ricko.

Dato : 14-06-05 09:49

Fra : Pedersen

Dato : 14-06-05 11:23

> [...]
> maskiner .Skete det efter du havde haft en floppy i a drevet og kikkede på
> nogle filer . eller kom det af sig selv ,uden vidre .

Det kom bare sådan uden videre for en lille uge siden.

Hilsen

Fra : Pipeline

Dato : 14-06-05 11:28

> [...]
>
> Hvis jeg så trykker på annuller 10-15 gange så forsvinder advarslen.
>
> Hvad kan jeg gøre for at den ikke kommer med den meddelelse mere.

Jeg troede at jeg var den eneste med det problem?
Meddelselsen kome vel ved omkring hver 5. opstart. Windows XP Pro SP2 når at
starte helt op inden meddelselsen kommer. Så kan man trykke Annuller 4-5
gange, og fortsætte normalt. Mystisk!?
MVH
Pipeline

Fra : Benny Andersen

Dato : 14-06-05 11:44

On Tue, 14 Jun 2005 09:33:59 +0200, "Pedersen"
<norling@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er ingen diskette i drevet. Indsæt en diskette i drev.
>
>Hvis jeg så trykker på annuller 10-15 gange så forsvinder advarslen.
Et eller andet program må jo efterspørge noget på drev a:\ . Prøv at
kigge i programmer\startup for såvel allUsers som den du logger ind
som. Prøv også vha. msconfig hvis det virker på dit system. Se hvad
der ligger i registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

--
Mvh Benny Andersen

Fra : Pedersen

Dato : 14-06-05 17:03

"Benny Andersen" <be9@worldoffline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Hej Benny

Der er et eller andet der siger mig noget med hensyn til:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Mener jeg har sagt nej til det ved en tidliger "Blokerings meddelelse fra
Microsoft Antispyware".
Er det noget man evt. kan prøve at komme til at sige ja til igen.

Hilsen

Fra : Benny Andersen

Dato : 14-06-05 20:40

On Tue, 14 Jun 2005 18:02:50 +0200, "Pedersen"
> [...]

>HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
>HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Det du skal kigge efter der (ovenstående registry keys), er om der har
'monteret' sig programmer som ikke bør være der. Programmer som er del
af den grundlæggende windows funktionalitet, og programmer som du helt
bevist har valgt skal startes ved systemstart (som f.eks. office
hurtigvalg menu) optræder også her - så man må undersøge hvad de
enkelte programmer er for nogen. Her kommer Google til hælp - der
søges simpelt hen på navnet på .exe filen!

>Mener jeg har sagt nej til det ved en tidliger "Blokerings meddelelse fra
>Microsoft Antispyware".
>Er det noget man evt. kan prøve at komme til at sige ja til igen.
Det ved jeg ikke - men du kan prøve at 'cleane' din maskine vha.
spybot fra grisoft.com eller ad-aware fra lavasoft.com - altsammen
gratis.

Mvh
Benny Andersen

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 15-06-05 09:22

> Det ved jeg ikke - men du kan prøve at 'cleane' din maskine vha.
> spybot fra grisoft.com eller ad-aware fra lavasoft.com - altsammen
> gratis.

Det er det gratis antivirusprogram AVG, der er fra grisoft.com .
Antispywareprogrammet SpyBot er fra Safer Networking Lmtd.
(www.spybot.info).

- Mickel

Fra : Pedersen

Dato : 15-06-05 19:27

"Mickel Hedemand" <mickel@FISK.DETTE.VÆKset.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det gratis antivirusprogram AVG, der er fra grisoft.com .
> Antispywareprogrammet SpyBot er fra Safer Networking Lmtd.
> (www.spybot.info).
>
> - Mickel

Det ser ud til at problemet har løst sig selv, i morges kom der en mappe op
den var helt tom inden i, oppe i øverste venstre hjørne stod der Microsoft,
og den lukkede jeg bare ned som almindeligt og så kommer den ikke op med den
fejlmeddelelse mere.

Men ellers mange tak for de forskellige råd.

Hilsen