epilepse hos hunde
Fra : Ami Prange

Dato : 14-06-05 02:38

Hej

For ca. 3 uger siden fik Wupper konstateret epilepsi ... hun havde sit
første anfald(jeg så) søndag den 22 maj om aftenen og har siden haft et
anfald jeg har set .... ... men ved jo ikke om hun har nogle når jeg ikke
ser det ... godt nok går jeg meget hjemme hos vovse men altså helt klart
ikke konstant .. der skal handles og være tid til lidt socialt samt COL
træning to gange om ugen ... Jeg er for 14 dage siden i samråd med min
dyrlæge begyndt at give Wupper Epitaur 500 3 gange dagligt .. Er der nogen
der kender dette præparat (det er naturmiddel) og er der i det hele taget
nogen i gruppen der har eller har haft en hund med epilepsi .? Tager I/tog I
særlige hensyn når jeres hund skulle være alene hjemme eller skulle/skal i
pension ... bortset fra selvfølgelig at fortælle pensionsindehaveren at
hunden har epilepsi .. hvilket jeg allerede har fortalt hende ..
Hejhils og ønsket om en god dag fra Ami

Fra : Thomas Larsen

Dato : 14-06-05 08:04

"Ami Prange" <ami_prange@ribe.ByNet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i pension ... bortset fra selvfølgelig at fortælle pensionsindehaveren at
> hunden har epilepsi .. hvilket jeg allerede har fortalt hende ..

Hej ami....

Min svigerforældres sheafer på snart 9 år har haft epelepsi siden den var 2½
år, den får uregelmæssige anfald som varer fra 30 sec om til et par
minutter. De gør ikke noget specielt ud af det når den skal være alene
hjemme, dog passer de på ikke at stresse den, da stress hos hunde med
epelepsi kan fremkalde anfald. Men ell. har den det godt.

//Thomas L

Fra : Ami Prange

Dato : 14-06-05 17:59

"Thomas Larsen" <tlarsen@pc-dk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjemme, dog passer de på ikke at stresse den, da stress hos hunde med
> epelepsi kan fremkalde anfald. Men ell. har den det godt.

Hej Thomas
Tak for dit svar Wupper er født i nov 98 har et par gange i løbet af de
sidste år set
ganske små og ultra korte kramper der kunne lede opmærksomheden hen på
epilepsi
men som sagt så korte at jeg bare fik at vide af dyrlægen at jeg skulle
skrive op når jeg så disse ting
nu her i maj fik hun så et anfald der vel alt i alt varede 5 .. men det var
godt nok lange 5 min. .. nu skal jeg skrive ned i en kalender når jeg ser
noget der kan minde om/er anfald og varighed af disse ...

Det med at en hund der har epilepsi ikke må stresse ved jeg godt men jeg er
rigtig glad for at høre at dine svigerforældres hund har det godt selvom den
har haft epilepsi i så mange år .. for vovse mon nogen medicin ?

Hejhils fra Ami

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-05 20:01

> [...]
>
> For ca. 3 uger siden fik Wupper konstateret epilepsi ... hun havde sit
> første anfald(jeg så) søndag den 22 maj om aftenen og har siden haft et

Øv, hvor træls:
Vores 5 årige puddel Fimbe har også for nyligt haft sit første ( så vidt vi
er informeret ) epilepsi anfald. Se evt. tråden jeg har oprettet D. 4 / 6.

Der har intet været siden, så jeg håber lidt på, at det dyrlægerne siger med
at jo ældre hunden er, når epilepsien opstår, des mindre hyppige er
anfaldende.

Kender desværre ikke det naturmedicin, som du giver Wupper.
Fenemal er det præperat jeg lige kender til, der bruges ifm.epilepsi, men
der findes sikkert også andre.
Dyrlægerne behandler vidst kun forebyggende, hvis anfaldende kommer meget
ofte.

Vores hunde er sjældent alene, så jeg ved ikke lige hvad man gør, hvis
hunden har epilepsi, og skal være/ er meget alene, men mon ikke at de kan
klare det?
Anfaldet er jo som regel hurtigt overstået ( selvom det føles som en
evighed ), og jeg er helt overbevist om, at hunden kan mærke, at der er
noget under opsejling, så den kan søge et sikkert sted hen, inden anfaldet
kommer.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Ami Prange

Dato : 16-06-05 11:51

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi
> er informeret ) epilepsi anfald. Se evt. tråden jeg har oprettet D. 4 / 6.

<> Hej .. godt du lige gjorde mig opmærksom på tråden den 4/6 den havde jeg
da overset ... nok fordi jeg ikke lige havde gruppen inde den gang ....

> Der har intet været siden, så jeg håber lidt på, at det dyrlægerne siger
> med
> at jo ældre hunden er, når epilepsien opstår, des mindre hyppige er
> anfaldende.
<> se det lyder da af noget jeg kan bruge .. håber den teori holder stik
....W har haft to rigtige anfald
og så optræk til det en gang her igår .... .. jeg skal skrive alt der
minder om anfald ned i en kaldender og kontakte dyrlægen hver gang ..

> [...]
> der findes sikkert også andre.
> Dyrlægerne behandler vidst kun forebyggende, hvis anfaldende kommer meget
<> -det har jeg også hørt noget om men min dyrlæge valgte straks at sætte
ind med dette naturpræparat ... og jeg er glad for at det er et
naturpræparat da jeg ikke er så glad for at fylde min hund med syntetisk
medincin ....

> Vores hunde er sjældent alene, så jeg ved ikke lige hvad man gør, hvis
> hunden har epilepsi, og skal være/ er meget alene, men mon ikke at de kan
> klare det?
<> min hund er også kun sjældent alene .. og aldrig mere end 5 timer ad
gangen .. er der tale om mere vælger jeg at få enten barnepige eller sende i
min gode pension .. men handle osv skal jo gøres ... og jeg skal som sagt
også passe min coltræning .. både for mine lungers og min skyld ... det er
ret vigtigt da en lungekapacitet på 25 jo ikke er alverden ...
Tak for dit indlæg
hejhils fra Ami og Wupper