hundevalp og afføring
Fra : Ewan Pedersen

Dato : 13-06-05 19:02

Hej NG

Vi har købt en hvalp 8 uger, og nu er den 10 uger men den har stadigvæk
meget tynd afføring og vi har været til dyrlæge i sidste uge men har ikke
hjulpet.
når man kikker på det er det lige som en hinde omkring afføringen, og en
slags vandbobler, den har fået diverse fisk og ris, men lige meget hjælper
det.

Er der nogen der har et godt råd.

Hunden er en westie

--
MVH/Ewan

Fra : Lone Nielsen

Dato : 13-06-05 20:15

Hej

Det var godt nok synd for hunden.
Jeg havde en gang en hund som altid havde tynd mave. Jeg kogte noget ris til
den, og jeg mener kogte . Det skulle koge i nok 2 timer så det var helt
splattet, og så nogle fiskeboller blandet i , efter nogle dage blev den fin
i maven igen. Men den havde altid dårlig mave så jeg skulle virkelig passe
på hvad jeg gav den.
Giver i den mad 3 gange om dagen , det er det bedste for sådan en lille en.

Jeg håber virkelig dette kan hjælpe.

Mange hilsner
Lone

Fra : jopa

Dato : 13-06-05 20:31

Ewan Pedersen skriblede bla:

> Vi har købt en hvalp 8 uger, og nu er den 10 uger men den har
> stadigvæk meget tynd afføring og vi har været til dyrlæge i sidste
> uge men har ikke hjulpet.

Hvad får den at spise?
Hvor mange gange om dagen ?

For at fjerne akut tynd mave er ris og brød perfekt.
Ellers køb et godt anderkendt hvalpe tørfoder når maven er i orden, og så
kun brug dette.
Menneskemad kan let slå en hvalpemave i stykker.
http://www.henne-pet-food.dk/
Vores hvalp får kun ovenstående og har aldrig haft tynd mave

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 13-06-05 21:44

Hej Ewan.
Når der ligger en hende uden om lorten, tyder det ikke godt, det kan evt.
blære betændelse.
Du kan ved dyrlægen og nogen dyreforhandler købe noget der hedder Zolac. det
er et vidundermiddel mod dårlig mave på alle dyre. Det er et natur produkt,
så det er ganske udskalig. Kan virkelig varmt anbefales, når dyr har dårlig
mave. Det neutraliser maven fuldstændigt.

God bering med ham.
Thomas Tirsvad
Marslev

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 13-06-05 22:33

hej

Vi har kogt ris helt ud og prøvet med kylling kogt helt ud blandet med
franskbrød,
Dyrelægen gav ham Zoolac som skal ind i munden, men intet har hjulpet.
Vi fik fik en fodder med fra kendlen til en uge det har vi brugt et par
gange, men den skal jo også snart til at have vitaminer, ellers går det jo
helt galt, så vi er begyndt mere med tør fodret med kogt vand så det bliver
blødet op.

--
MVH/Ewan

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD
Knaus Euro Star Style 551 TF
"Thomas & Camilla" <ccxxvejrupskov@tiscali.dk(fjern ccxx)> skrev i en
meddelelse news:42adeff9$0$63648$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Snowman

Dato : 14-06-05 00:38

Hej Ewan

Tynd mave (irriteret tarm) giv hvalpen havresuppe, 3 - 4 gange dagligt.. Man
skal passe på med tørfoder, da det er skrap kost for hvalpens mave. Efter et
par dage skulle det meget gerne have forbedret sig. Har selv meget god
erfaringen med denne fremgangsmåde. Ellers må du endnu en tur til dyrlægen.

M.v.h.
Jesper

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 14-06-05 01:33

> [...]
> slags vandbobler, den har fået diverse fisk og ris, men lige meget hjælper

Vi giver jævnligt Sally lidt surmælk (tykmælk eller hvad vi lige har) over
hendes mad både forebyggende og helbredende.

/Kim

Fra : fam. Ager

Dato : 14-06-05 06:02

-----------------------------------

Altså hvis den har haft en sådan afføring, indhyllet i slim, siden i fik
den, og zoolak, og skånemad ikke har hjulpet efter et par dage, så skal du
tage en tur til dyrlægen igen. det kunne tyde på en betændelsestilstand i
mave tarm systemet. under alle omstændigheder er det ikke noget en hvalp
skal gå rundt med i længere tid!.
og så skift chappien ud med noget lødigt hvalpefoder, olivers, hennes
petfood, feks. det er i mine øjne det mest gennemskuelige og reelle tørfoder
der er på markedet.

mvh. marie

Fra : Holm

Dato : 14-06-05 12:10

> [...]
> slags vandbobler, den har fået diverse fisk og ris, men lige meget hjælper

Jeg ville absolut ringe til dyrlægen igen og få en tid til den lille hund.
Det undrer mig at ingen har nævnt muligheden for orme angreb, er den
behandlet for det ?

Hvalpe skal ikke have så dårlig mave, og når zoolac ikke virker , så må
dyrlægen altså kigge på hvalpen igen, det er sikkert.

Venlig hilsen Holm

Fra : Karina

Dato : 14-06-05 18:48

"Ewan Pedersen" <etp@pedersen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> slags vandbobler, den har fået diverse fisk og ris, men lige meget hjælper

Hat du prøvet med Zoolac? Det hjælper med at genoprette tarmfloraen.

God bedring til den lille.

Mange hilsner

Karina

Fra : Anita Andersen

Dato : 15-06-05 23:15

Hej

Prøv Kronch Optimal (Hvalpe foder)
Indeholder 16% Laks, Er nok det bedste foder man overhovedt kan købe, da den
er baseret på fisk (Laks) og ikke Lam/kylling.
15kg Kronch Optimal koster 379kr og dette er ikke dyre end andre "foder
mærker i den dyre ende" bare mange gange bedre !
Se mere her http://www.torsted-hundepension.dk/hundefoder.htm

mvh
Søren

Ps. Faktisk vil jeg anbefale vores billigste mærke ((Great Dane's Hvalp)
Indeholder også fisk & produceres af samme firma som laver Kronch)) som
koster 215kr på Tilbud frem for alle andre mærker bortset fra Kronch.
Er du intraseret så send en email eller ring 97333861 og jeg vil sende nogle
prøveposer til dig, er 100% overbevist om at din hundehvalp nok skal få
maven i orden igen.
HUSK at foder flere gange dagligt eller have foder til at stå fremme hele
dagen igennem, opblød evt. foderet i Vand & få kontroleret hvalpen for Orm &
til sidst Giv ikke hvalpen andet end hundefoder.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-05 23:42

Anita Andersen <Great-dane@mail.dk> wrote:

> Hej
>
> Prøv Kronch Optimal (Hvalpe foder)

det her nærmer sig vist spam gør det ikke ... den samme ordlyd i nok ca.
5 indlæg i dag ang. foder ... ?

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Bornholmersafira

Dato : 16-06-05 22:29

> [...]
> slags vandbobler, den har fået diverse fisk og ris, men lige meget hjælper

Har jeres lille westi hvalp fået det bedre??

Mvh Charlotte

Fra : tina

Dato : 17-06-05 05:45

"Bornholmersafira" <safira@hund.dk> skrev i en meddelelse

> "Ewan Pedersen" <etp@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

´

Jeg ville nok prøve og kontakte opdrætteren og høre hvad det kan skyldes? de
må jo have set det før hvis hunden havde det allerede da i hentede den.

Min første tanke var også orm. Men har aldrig hørt at det ligger en hinde,
men er den svært angrebet af orm, ved jeg jo ikke hvordan den reagerer.

Tina

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 20-06-05 21:20

Hej Vi har været til dyrlægen, og da jeg bestilte tid skulle jeg tage en
prøve af afføringen med.

Han undersøgte den igen og den havde ingen feber, og den havde taget på i
vægt siden sidst, den vejer 1.8 kg, så det er også godt nok.
I afføringen er der pesticider, og dyrlægen siger at det kan den selv
afhjælpe, hvis ikke skal den have medicinsk behandling, og det kan den ikke
klare endnu før den er blevet større.
Skal jeg ikke skrive til kendelen og fortælle at sygedommen stammer der fra.
Skal kendelen betale for dyrlægen?
Hvad er pesticider?

--
MVH/Ewan

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 21-06-05 03:15

> [...]
ikke
> klare endnu før den er blevet større.
> Skal jeg ikke skrive til kendelen og fortælle at sygedommen stammer der

Pesticider er en fællesbetegnelse for en masse gifte, som blandt andet
bruges af landbruget og havefolk, og det er jo i sagens natur, ikke specielt
sundt for nogen. Det tyder jo så på, ikke at være en sygdom, men en
forgiftning din hund har haft. Så skal du jo til at overveje, hvor kan den
være løbet ind i den. Har du været nogen steder, hvor der var blevet
sprøjtet for nyligt ??...

M.V.H.....Benny..

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 22-06-05 21:42

Hej

Så skal det være oppe fra kennelen for den har ikke været andre steder. Hvad
gør man ved det. skal de betale for dyrlæge regning.
Jeg har lige været til dyrlæge i dag for at få den vaccineret for at det den
nu skal have, samt at få et dyrpas så vi kan tage den med til udlandet

--
MVH/Ewan

$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...