Skident vand kan og slukke brand
Fra : Bo Warming

Dato : 13-06-05 16:30

Min nabo har længe haft plasttønder ved sine nedløbsrør, men er blevet træt
af økofrelsthed, for vandværkstryk er jo bekvemt til både vaskemaskine,
toilet og havevandring.
Jeg vander ved håndkraft når tørke i haven, og da jeg havde små¨børn og
svømmebasin i haven - uden klor - ventede jeg med at udskifte til det var
meget grønt. Det gav ikke problemer

Nu fandt jeg en masse tomme malingspande i kontainer og har i dagens
regnvejr opsamlet vand til adskillige karbad - eller havevandringer, eller
iblødsætninger af skjorter, hvis jeg vil lege stenaldermand og ikke bruge
vaskemaskinen.
Mon sæbepulver er beregnet til hårdt vand og der er problem ved at bruge det
til blødt regnvand?
Hvis man lægger låg på, er der vel ikke nok UV til at grønalger kan farve
tøjet?
- og hvis man ikke drikker af sit karbad, er der vel ingen risiko for
legionærsyge, hvis man mens det skoldhede vand løber i karret henter spande
med genbrugsvand (evt 5-10-15 gange genbrugt vand)??

Ihvertfald er det praktisk ikke at hente vandspande til havevandring inde i
bunden af hjemmet .