Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
skat og moms
Fra : Søren Højer Nielsen

Dato : 02-06-01 09:50

Hej, hvis man køber noget på Internettet der købes/bestilles i Tyskland,
skal der vil ikke betales noget skat eller moms (kun den tyske), da vi er
medlem af EU og det indremarked ???

Hilsen
Søren

Fra : U. Pedersen

Dato : 02-06-01 12:39

On Sat, 2 Jun 2001 10:50:00 +0200, "Søren Højer Nielsen"
<sorenhn@mail.tele.dk> wrote:

>Hej, hvis man køber noget på Internettet der købes/bestilles i Tyskland,
>skal der vil ikke betales noget skat eller moms (kun den tyske), da vi er
>medlem af EU og det indremarked ???

told reglerne er vist som de altid har været

U.P.
Lat 57° 1' 34" N - Lon 9° 59' 4" E

Fra : Jan Boegh

Dato : 02-06-01 13:10

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> wrote in message

> told reglerne er vist som de altid har været

Vi burde have en FAQ til denne gruppe - der er visse spørgsmål, som stilles
meget ofte:

Man betaler ikke told ved køb fra andet land i det Indre Marked. Men hvis
sælger sælger over et vist beløb (200 KKr?) om året til Danmark, skal man
betale dansk moms (opkrævet af sælger) og slipper til gengæld for momsen fra
sælgers land (altid et dårligt bytte for en dansk køber).

mvh
Jan

Fra : Johnny

Dato : 02-06-01 16:10

Du kan evt se mit indlæg fra d.28.5.2001 kl 19:52
Og indlæg vedr. garanti : 29.5.2001 kl 17:29
Jeg har selv lige bestilt et Sony videokamera fra Belgien, så jeg er ikke
nervøs for det
Mvh Johnny

Fra : Søren Højer Nielsen

Dato : 02-06-01 21:01

Tak! Ok jeg havde ikke lige tjekket, at der var blevet snakket om det på det
sidste.

Mvh
Søren Højer Nielsen